Narozena 19. 10. 1941. Doc. PhDr., Ph.D., vysokoškolská pedagožka, odbornice v oblasti psychologického výzkumu trhu, psychologie, trhu, reklamy, spotřebitele, marketingového výzkumu. V letech 1974-1985 pracovala v zahraničním oddělení Ústředního ředitelství Československého filmu Praha, též autorka propagačních materiálů československé kinematografie.
Je přední českou odbornicí na problematiku marketingu, reklamy a psychologii trhu. Získala titul docenta na VŠB v Ostravě a během své kariéry prošla několika stážemi v zahraničí. Nerada chodí do restaurací, protože jí přijdou neosobní a strojené. Dobrý marketér by si podle ní měl stanovit jasné cíle a podle nich přizpůsobovat strategii k jejich dosažení. Vydává knihy pro vzdělávání lidí pohybujících se v prostředí reklamy, marketingu, výzkumu trhu a věnují se psychologii daných oblastí. Působí také jako poradkyně a konzultantka a pravidelně publikuje odborné články. Podílela se na knize moderátora Karla Voříška 'Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu.'