Zahrady a vily manýrismu v souvislostech
394 Kč
Odesíláme do 3 až 5 dní
Sleva až 70% u třetiny knih
Monografie na téma z pozdní renesance má celkem
dvacet osm kapitol. Uvádí souvislosti náboženské, kulturní a
ekonomické atmosféry života v pozdní renesanci, manýrismu. V úvodu
je citace textu z českého vydání Dekameronu, který navozuje
pocitovou náladu italského Dolce vita vrcholné renesance. Další
kapitoly představují manýrismus jako životní styl a zmiňují
pohanské mýty a jejich ikonografii, také podněty a vznik zahrad
manýrismu, krajinu střední Itálie jako původní popud zavedení
krajiny do obrazů malířů a reliéfů sochařů renesance v Itálii.
Tvorba grafiků a vedutistů je zde uváděna jako záměr zpřístupnit
tvorbu manýristů a šířit její známost do ostatní Evropy, zejména na
sever od Alp. Obecnější popis zahrad a vil manýrismu vymezuje téma
a ikonografii. Následuje popis a hodnocení šestnácti nejznámějších
zahrad, které poskytly nejvýraznější podněty kultuře zahrad po celé
Evropě, ale zejména na sever od Alp. Samostatná kapitola zmiňuje
nejvýznamnější kašny a fontány tohoto uměleckého stylu v italských
městech a naznačuje souvislosti tradice se současností podobných
projektů v dnešní Itálii.
Vyzařování pozdní renesance (manýrismu) na sever za Alpy je
stručně sledováno do českých měst a zámků. Je zmíněn přínos
Rudolfínského manýrismu a hermetických věd v Praze a pozdní
renesance v českých zemích vůbec. Podněty manýristického stylu v
umění a myšlení jsou sledovány až do zahrad druhé poloviny 20.
století. Jako zahrada jedna z prvních vytvořená na principech
novomanýrismu je zařazena do souboru kapitol zahrada Peggy
Guggenheim v Benátkách. Závěrečná kapitola stručně probírá umění
novomanýrismu v Čechách druhé poloviny 20. století.
Čtyři sta čtrnáct vyobrazení v knize a dvě na obálce tvoří
obrazový soubor doplňující text jako vizuální a estetická informace
významově rozlišená třemi velikostmi obrazových ilustrací. Umožňuje
také číst knížku jen prohlídkou obrazových sdělení. Fotografie
památek provedl sám autor textu na cestách po Itálii i doma.
Výběrová bibliografie (675 položek) je rozdělena do desíti
tématických odstavců a doplňuje texty malé monografie v širším
okruhu významných publikaci a monografií citovaných až do roku
2008.
Smysl monografie je odborně popularizující a měla by
podněcovat hlubší zájem o fenomén těžící od počátku ze zaměření na
filozofii a psychologii člověka v kontextu kultury a tvorby
životního stylu a hodnotového zaměření. Introspektivní pohled na
život viděný skrze kulturu, jak se zdá, neztrácí svou časovost ani
dnes. Autorem knížky je nezávislý publicista a fotograf, který své
zaujetí tématem sleduje již od dob vlastního studia na gymnáziu,
kde se s nadšením setkal s monografií Maxe Dvořáka "Italské umění
od renesance k baroku" vydaném v Praze 1946.
Monografie na téma z pozdní renesance má celkem
dvacet osm kapitol. Uvádí souvislosti náboženské, kulturní a
ekonomické atmosféry života v pozdní renesanci, manýrismu. V úvodu
je citace textu z českého vydání Dekameronu, který navozuje
pocitovou náladu italského Dolce vita vrcholné renesance. Další
kapitoly představují manýrismus jako životní styl a zmiňují
pohanské mýty a jejich ikonografii, také podněty a vznik zahrad
manýrismu, krajinu střední Itálie jako původní popud zavedení
krajiny do obrazů malířů a reliéfů sochařů renesance v Itálii.
Tvorba grafiků a vedutistů je zde uváděna jako záměr zpřístupnit
tvorbu manýristů a šířit její známost do ostatní Evropy, zejména na
sever od Alp. Obecnější popis zahrad a vil manýrismu vymezuje téma
a ikonografii. Následuje popis a hodnocení šestnácti nejznámějších
zahrad, které poskytly nejvýraznější podněty kultuře zahrad po celé
Evropě, ale zejména na sever od Alp. Samostatná kapitola zmiňuje
nejvýznamnější kašny a fontány tohoto uměleckého stylu v italských
městech a naznačuje souvislosti tradice se současností podobných
projektů v dnešní Itálii.
Vyzařování pozdní renesance (manýrismu) na sever za Alpy je
stručně sledováno do českých měst a zámků. Je zmíněn přínos
Rudolfínského manýrismu a hermetických věd v Praze a pozdní
renesance v českých zemích vůbec. Podněty manýristického stylu v
umění a myšlení jsou sledovány až do zahrad druhé poloviny 20.
století. Jako zahrada jedna z prvních vytvořená na principech
novomanýrismu je zařazena do souboru kapitol zahrada Peggy
Guggenheim v Benátkách. Závěrečná kapitola stručně probírá umění
novomanýrismu v Čechách druhé poloviny 20. století.
Čtyři sta čtrnáct vyobrazení v knize a dvě na obálce tvoří
obrazový soubor doplňující text jako vizuální a estetická informace
významově rozlišená třemi velikostmi obrazových ilustrací. Umožňuje
také číst knížku jen prohlídkou obrazových sdělení. Fotografie
památek provedl sám autor textu na cestách po Itálii i doma.
Výběrová bibliografie (675 položek) je rozdělena do desíti
tématických odstavců a doplňuje texty malé monografie v širším
okruhu významných publikaci a monografií citovaných až do roku
2008.
Smysl monografie je odborně popularizující a měla by
podněcovat hlubší zájem o fenomén těžící od počátku ze zaměření na
filozofii a psychologii člověka v kontextu kultury a tvorby
životního stylu a hodnotového zaměření. Introspektivní pohled na
život viděný skrze kulturu, jak se zdá, neztrácí svou časovost ani
dnes. Autorem knížky je nezávislý publicista a fotograf, který své
zaujetí tématem sleduje již od dob vlastního studia na gymnáziu,
kde se s nadšením setkal s monografií Maxe Dvořáka "Italské umění
od renesance k baroku" vydaném v Praze 1946.
Monografie na téma z pozdní renesance má celkem
dvacet osm kapitol. Uvádí souvislosti náboženské, kulturní a
ekonomické atmosféry života v pozdní renesanci, manýrismu. V úvodu
je citace textu z českého vydání Dekameronu, který navozuje
pocitovou náladu italského Dolce vita vrcholné renesance. Další
kapitoly představují manýrismus jako životní styl a zmiňují
pohanské mýty a jejich ikonografii, také podněty a vznik zahrad
manýrismu, krajinu střední Itálie jako původní popud zavedení
krajiny do obrazů malířů a reliéfů sochařů renesance v Itálii.
Tvorba grafiků a vedutistů je zde uváděna jako záměr zpřístupnit
tvorbu manýristů a šířit její známost do ostatní Evropy, zejména na
sever od Alp. Obecnější popis zahrad a vil manýrismu vymezuje téma
a ikonografii. Následuje popis a hodnocení šestnácti nejznámějších
zahrad, které poskytly nejvýraznější podněty kultuře zahrad po celé
Evropě, ale zejména na sever od Alp. Samostatná kapitola zmiňuje
nejvýznamnější kašny a fontány tohoto uměleckého stylu v italských
městech a naznačuje souvislosti tradice se současností podobných
projektů v dnešní Itálii.
Vyzařování pozdní renesance (manýrismu) na sever za Alpy je
stručně sledováno do českých měst a zámků. Je zmíněn přínos
Rudolfínského manýrismu a hermetických věd v Praze a pozdní
renesance v českých zemích vůbec. Podněty manýristického stylu v
umění a myšlení jsou sledovány až do zahrad druhé poloviny 20.
století. Jako zahrada jedna z prvních vytvořená na principech
novomanýrismu je zařazena do souboru kapitol zahrada Peggy
Guggenheim v Benátkách. Závěrečná kapitola stručně probírá umění
novomanýrismu v Čechách druhé poloviny 20. století.
Čtyři sta čtrnáct vyobrazení v knize a dvě na obálce tvoří
obrazový soubor doplňující text jako vizuální a estetická informace
významově rozlišená třemi velikostmi obrazových ilustrací. Umožňuje
také číst knížku jen prohlídkou obrazových sdělení. Fotografie
památek provedl sám autor textu na cestách po Itálii i doma.
Výběrová bibliografie (675 položek) je rozdělena do desíti
tématických odstavců a doplňuje texty malé monografie v širším
okruhu významných publikaci a monografií citovaných až do roku
2008.
Smysl monografie je odborně popularizující a měla by
podněcovat hlubší zájem o fenomén těžící od počátku ze zaměření na
filozofii a psychologii člověka v kontextu kultury a tvorby
životního stylu a hodnotového zaměření. Introspektivní pohled na
život viděný skrze kulturu, jak se zdá, neztrácí svou časovost ani
dnes. Autorem knížky je nezávislý publicista a fotograf, který své
zaujetí tématem sleduje již od dob vlastního studia na gymnáziu,
kde se s nadšením setkal s monografií Maxe Dvořáka "Italské umění
od renesance k baroku" vydaném v Praze 1946.
Monografie na téma z pozdní renesance má celkem
dvacet osm kapitol. Uvádí souvislosti náboženské, kulturní a
ekonomické atmosféry života v pozdní renesanci, manýrismu. V úvodu
je citace textu z českého vydání Dekameronu, který navozuje
pocitovou náladu italského Dolce vita vrcholné renesance. Další
kapitoly představují manýrismus jako životní styl a zmiňují
pohanské mýty a jejich ikonografii, také podněty a vznik zahrad
manýrismu, krajinu střední Itálie jako původní popud zavedení
krajiny do obrazů malířů a reliéfů sochařů renesance v Itálii.
Tvorba grafiků a vedutistů je zde uváděna jako záměr zpřístupnit
tvorbu manýristů a šířit její známost do ostatní Evropy, zejména na
sever od Alp. Obecnější popis zahrad a vil manýrismu vymezuje téma
a ikonografii. Následuje popis a hodnocení šestnácti nejznámějších
zahrad, které poskytly nejvýraznější podněty kultuře zahrad po celé
Evropě, ale zejména na sever od Alp. Samostatná kapitola zmiňuje
nejvýznamnější kašny a fontány tohoto uměleckého stylu v italských
městech a naznačuje souvislosti tradice se současností podobných
projektů v dnešní Itálii.
Vyzařování pozdní renesance (manýrismu) na sever za Alpy je
stručně sledováno do českých měst a zámků. Je zmíněn přínos
Rudolfínského manýrismu a hermetických věd v Praze a pozdní
renesance v českých zemích vůbec. Podněty manýristického stylu v
umění a myšlení jsou sledovány až do zahrad druhé poloviny 20.
století. Jako zahrada jedna z prvních vytvořená na principech
novomanýrismu je zařazena do souboru kapitol zahrada Peggy
Guggenheim v Benátkách. Závěrečná kapitola stručně probírá umění
novomanýrismu v Čechách druhé poloviny 20. století.
Čtyři sta čtrnáct vyobrazení v knize a dvě na obálce tvoří
obrazový soubor doplňující text jako vizuální a estetická informace
významově rozlišená třemi velikostmi obrazových ilustrací. Umožňuje
také číst knížku jen prohlídkou obrazových sdělení. Fotografie
památek provedl sám autor textu na cestách po Itálii i doma.
Výběrová bibliografie (675 položek) je rozdělena do desíti
tématických odstavců a doplňuje texty malé monografie v širším
okruhu významných publikaci a monografií citovaných až do roku
2008.
Smysl monografie je odborně popularizující a měla by
podněcovat hlubší zájem o fenomén těžící od počátku ze zaměření na
filozofii a psychologii člověka v kontextu kultury a tvorby
životního stylu a hodnotového zaměření. Introspektivní pohled na
život viděný skrze kulturu, jak se zdá, neztrácí svou časovost ani
dnes. Autorem knížky je nezávislý publicista a fotograf, který své
zaujetí tématem sleduje již od dob vlastního studia na gymnáziu,
kde se s nadšením setkal s monografií Maxe Dvořáka "Italské umění
od renesance k baroku" vydaném v Praze 1946.
Monografie na téma z pozdní renesance má celkem
dvacet osm kapitol. Uvádí souvislosti náboženské, kulturní a
ekonomické atmosféry života v pozdní renesanci, manýrismu. V úvodu
je citace textu z českého vydání Dekameronu, který navozuje
pocitovou náladu italského Dolce vita vrcholné renesance. Další
kapitoly představují manýrismus jako životní styl a zmiňují
pohanské mýty a jejich ikonografii, také podněty a vznik zahrad
manýrismu, krajinu střední Itálie jako původní popud zavedení
krajiny do obrazů malířů a reliéfů sochařů renesance v Itálii.
Tvorba grafiků a vedutistů je zde uváděna jako záměr zpřístupnit
tvorbu manýristů a šířit její známost do ostatní Evropy, zejména na
sever od Alp. Obecnější popis zahrad a vil manýrismu vymezuje téma
a ikonografii. Následuje popis a hodnocení šestnácti nejznámějších
zahrad, které poskytly nejvýraznější podněty kultuře zahrad po celé
Evropě, ale zejména na sever od Alp. Samostatná kapitola zmiňuje
nejvýznamnější kašny a fontány tohoto uměleckého stylu v italských
městech a naznačuje souvislosti tradice se současností podobných
projektů v dnešní Itálii.
Vyzařování pozdní renesance (manýrismu) na sever za Alpy je
stručně sledováno do českých měst a zámků. Je zmíněn přínos
Rudolfínského manýrismu a hermetických věd v Praze a pozdní
renesance v českých zemích vůbec. Podněty manýristického stylu v
umění a myšlení jsou sledovány až do zahrad druhé poloviny 20.
století. Jako zahrada jedna z prvních vytvořená na principech
novomanýrismu je zařazena do souboru kapitol zahrada Peggy
Guggenheim v Benátkách. Závěrečná kapitola stručně probírá umění
novomanýrismu v Čechách druhé poloviny 20. století.
Čtyři sta čtrnáct vyobrazení v knize a dvě na obálce tvoří
obrazový soubor doplňující text jako vizuální a estetická informace
významově rozlišená třemi velikostmi obrazových ilustrací. Umožňuje
také číst knížku jen prohlídkou obrazových sdělení. Fotografie
památek provedl sám autor textu na cestách po Itálii i doma.
Výběrová bibliografie (675 položek) je rozdělena do desíti
tématických odstavců a doplňuje texty malé monografie v širším
okruhu významných publikaci a monografií citovaných až do roku
2008.
Smysl monografie je odborně popularizující a měla by
podněcovat hlubší zájem o fenomén těžící od počátku ze zaměření na
filozofii a psychologii člověka v kontextu kultury a tvorby
životního stylu a hodnotového zaměření. Introspektivní pohled na
život viděný skrze kulturu, jak se zdá, neztrácí svou časovost ani
dnes. Autorem knížky je nezávislý publicista a fotograf, který své
zaujetí tématem sleduje již od dob vlastního studia na gymnáziu,
kde se s nadšením setkal s monografií Maxe Dvořáka "Italské umění
od renesance k baroku" vydaném v Praze 1946.
Autor: | Skalický Alexandr |
Nakladatel: | Jalna |
ISBN: | 978-80-86396-47-7 |
Rok vydání: | 2009 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Počet stran: | 288 |
Zařazení: | monografie • 16.-17. stol. • zahrady • vily • manýrismus (umění) |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Megastore
Alexandr Skalický
-
Doskočiště protektorát
Jitka Neradová
-
Kundrattoff
Martin Andrey
-
Pohádky a povídání z dávné Hané
Lilian Amann
-
Mariánské, trojiční a další světecké ...
Ivana Maxová
-
Nebojte se Ameriky
Martin Gilar
-
Kavárna POTMĚ
Ilona Fryčová
-
Vzpomínky z druhého kopce
Jan Čech
-
Droga zvaná letadla
Jan Čech
-
Nic nového pod sluncem
Jitka Neradová
-
Hrají a vzpomínají Plzeňáci
Alena Martínková
-
V Barceloně, velkém městě
Miloslav Uličný
-
Nejmodernější retro
Daniel Razím
-
Takový sníh už nepadá
Ilja Kučera
-
Nazdar orlové 2
Jan Čech
-
1968 Trochu jiný příběh
Jan Kurdík