Design obálek Fontu/ Font Cover Design 1991 - 2007
42 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Časopis Font založilo koncem roku 1991 grafické
studio Kafka design. V porevolučním nadšení bylo jejich základním
cílem odborně pomáhat čtenářům orientovat se v grafické práci v
podmínkách rozbíhající se tržní ekonomiky, provázené prudkým
nástupem digitálních technologií, které umožnily vpád neškolených
amatérů do dosud výsadního postavení profesionálů v oboru
grafického designu, nazývaném do té doby užitou grafikou.
U zrodu Fontu stáli a do dnešní doby vytrvali Ondřej Kafka,
Pavel Hrych, Vladimír Kolenský a Aleš Navrátil. I když první čísla
byla co do rozsahu skromná, levně tištěná a jejich layout vytvářeli
společnými silami střídavě všichni členové redakce, záhy se časopis
změnil v jedinečné periodikum s unikátně řešeným designem obálek,
jaké jsme byli zvyklí před listopadem 89 vídat u renomovaných
mezinárodních časopisů jako Graphis, Novum Gebrauchsgraphik, Print,
Idea aj., které bylo obtížné získat, ale možné zapůjčit si v
knihovně Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v Brně. Vedle
originálního designu obálek Fontu kladli jeho redaktoři a tvůrci od
počátku důraz na propagování atraktivních materiálů a nových
technologií právě na obálkách, které jsou jako „oko – do duše okno“
hlavní vstupní branou k obsahu jednotlivých čísel.
Zásadní změnu vzhledu Fontu přinesla proměna designu
časopisu, který zpracoval a teoreticky zdůvodnil jeden ze
zakladatelů časopisu Pavel Hrych, absolvent VŠUP, ateliéru knižní
grafiky a písma profesora Jana Solpery. Od čísla 40 s použitím
plastického oválného logoprintu (viz Font 4/1998) je i layout
časopisu jeho doménou. Nahradil dosud obdélníkový tvar značky
časopisu novým oválným logem, které si podrželo negativní podobu
písma, ale jeho umístěním v oválu a možností libovolné barevnosti
umožnilo volnost v grafickém řešení obálek. Současně byl zaveden
slogan: Font – první grafický časopis.
V úvodu čtyřicátého čísla Ondřej Kafka proklamuje vylepšenou
recepturu Fontu slovy: „Vyzpovídáme významnou reklamní agenturu,
zkušené grafické studio a dobrého výtvarníka a trochu je podusíme.
Na drobno nasekáme logotypy vybraného oboru a okořeníme článkem o
corporate vybraných značek. Kuchařka „Krok za krokem“ upeče
zajímavý postup. Přidáme něco o aktuálních verzích grafických
programů a proklepneme i nějaký ten kousek hardware, omastíme
reportážemi z výstav a veletrhů. Vše se poté vaří několik
probdělých nocí a na závěr ozdobí netradiční obálkou.“
Design obálek je jen ve výjimečných případech vytvářen členy
grafického studia Kafka design. Za zmínku stojí i Font 42, 6/1998,
s portréty autorů Fontu jako „pestrobarevných objektů určených k
prezentaci systému hexachrome s přidáním přímé stříbrné
barvy.“Tento exkluzivní prostor pro vlastní zviditelnění je
poskytován jak významným grafikům, tak i studentům, jejichž tvorba
byla zpočátku publikována na vnitřní dvoustraně časopisu. V
okamžiku, kdy prezentaci díla grafiků uvnitř čísel nahradily
rozhovory s nimi, stal se i jimi vytvořený design obálek
předznamenáním obsahu daného čísla časopisu, navíc často tématicky
zaměřeného. Prozíravý výběr studentských autorů obálek Fontu s
odstupem času ukazuje, že z nich ve většině příkladů vyrostly
výrazné osobnosti české designérské scény. Graficky originálně
řešené obálky přinášejí ukázky zajímavých, nestandardních tiskových
technologií a materiálů (holografie, šestibarevný či metalický
tisk, termogravura, výsek, ražba, voňavé barvy, ruční litografie,
lentikulární technologie a další).
Časopis Font založilo koncem roku 1991 grafické
studio Kafka design. V porevolučním nadšení bylo jejich základním
cílem odborně pomáhat čtenářům orientovat se v grafické práci v
podmínkách rozbíhající se tržní ekonomiky, provázené prudkým
nástupem digitálních technologií, které umožnily vpád neškolených
amatérů do dosud výsadního postavení profesionálů v oboru
grafického designu, nazývaném do té doby užitou grafikou.
U zrodu Fontu stáli a do dnešní doby vytrvali Ondřej Kafka,
Pavel Hrych, Vladimír Kolenský a Aleš Navrátil. I když první čísla
byla co do rozsahu skromná, levně tištěná a jejich layout vytvářeli
společnými silami střídavě všichni členové redakce, záhy se časopis
změnil v jedinečné periodikum s unikátně řešeným designem obálek,
jaké jsme byli zvyklí před listopadem 89 vídat u renomovaných
mezinárodních časopisů jako Graphis, Novum Gebrauchsgraphik, Print,
Idea aj., které bylo obtížné získat, ale možné zapůjčit si v
knihovně Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v Brně. Vedle
originálního designu obálek Fontu kladli jeho redaktoři a tvůrci od
počátku důraz na propagování atraktivních materiálů a nových
technologií právě na obálkách, které jsou jako „oko – do duše okno“
hlavní vstupní branou k obsahu jednotlivých čísel.
Zásadní změnu vzhledu Fontu přinesla proměna designu
časopisu, který zpracoval a teoreticky zdůvodnil jeden ze
zakladatelů časopisu Pavel Hrych, absolvent VŠUP, ateliéru knižní
grafiky a písma profesora Jana Solpery. Od čísla 40 s použitím
plastického oválného logoprintu (viz Font 4/1998) je i layout
časopisu jeho doménou. Nahradil dosud obdélníkový tvar značky
časopisu novým oválným logem, které si podrželo negativní podobu
písma, ale jeho umístěním v oválu a možností libovolné barevnosti
umožnilo volnost v grafickém řešení obálek. Současně byl zaveden
slogan: Font – první grafický časopis.
V úvodu čtyřicátého čísla Ondřej Kafka proklamuje vylepšenou
recepturu Fontu slovy: „Vyzpovídáme významnou reklamní agenturu,
zkušené grafické studio a dobrého výtvarníka a trochu je podusíme.
Na drobno nasekáme logotypy vybraného oboru a okořeníme článkem o
corporate vybraných značek. Kuchařka „Krok za krokem“ upeče
zajímavý postup. Přidáme něco o aktuálních verzích grafických
programů a proklepneme i nějaký ten kousek hardware, omastíme
reportážemi z výstav a veletrhů. Vše se poté vaří několik
probdělých nocí a na závěr ozdobí netradiční obálkou.“
Design obálek je jen ve výjimečných případech vytvářen členy
grafického studia Kafka design. Za zmínku stojí i Font 42, 6/1998,
s portréty autorů Fontu jako „pestrobarevných objektů určených k
prezentaci systému hexachrome s přidáním přímé stříbrné
barvy.“Tento exkluzivní prostor pro vlastní zviditelnění je
poskytován jak významným grafikům, tak i studentům, jejichž tvorba
byla zpočátku publikována na vnitřní dvoustraně časopisu. V
okamžiku, kdy prezentaci díla grafiků uvnitř čísel nahradily
rozhovory s nimi, stal se i jimi vytvořený design obálek
předznamenáním obsahu daného čísla časopisu, navíc často tématicky
zaměřeného. Prozíravý výběr studentských autorů obálek Fontu s
odstupem času ukazuje, že z nich ve většině příkladů vyrostly
výrazné osobnosti české designérské scény. Graficky originálně
řešené obálky přinášejí ukázky zajímavých, nestandardních tiskových
technologií a materiálů (holografie, šestibarevný či metalický
tisk, termogravura, výsek, ražba, voňavé barvy, ruční litografie,
lentikulární technologie a další).
Časopis Font založilo koncem roku 1991 grafické
studio Kafka design. V porevolučním nadšení bylo jejich základním
cílem odborně pomáhat čtenářům orientovat se v grafické práci v
podmínkách rozbíhající se tržní ekonomiky, provázené prudkým
nástupem digitálních technologií, které umožnily vpád neškolených
amatérů do dosud výsadního postavení profesionálů v oboru
grafického designu, nazývaném do té doby užitou grafikou.
U zrodu Fontu stáli a do dnešní doby vytrvali Ondřej Kafka,
Pavel Hrych, Vladimír Kolenský a Aleš Navrátil. I když první čísla
byla co do rozsahu skromná, levně tištěná a jejich layout vytvářeli
společnými silami střídavě všichni členové redakce, záhy se časopis
změnil v jedinečné periodikum s unikátně řešeným designem obálek,
jaké jsme byli zvyklí před listopadem 89 vídat u renomovaných
mezinárodních časopisů jako Graphis, Novum Gebrauchsgraphik, Print,
Idea aj., které bylo obtížné získat, ale možné zapůjčit si v
knihovně Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v Brně. Vedle
originálního designu obálek Fontu kladli jeho redaktoři a tvůrci od
počátku důraz na propagování atraktivních materiálů a nových
technologií právě na obálkách, které jsou jako „oko – do duše okno“
hlavní vstupní branou k obsahu jednotlivých čísel.
Zásadní změnu vzhledu Fontu přinesla proměna designu
časopisu, který zpracoval a teoreticky zdůvodnil jeden ze
zakladatelů časopisu Pavel Hrych, absolvent VŠUP, ateliéru knižní
grafiky a písma profesora Jana Solpery. Od čísla 40 s použitím
plastického oválného logoprintu (viz Font 4/1998) je i layout
časopisu jeho doménou. Nahradil dosud obdélníkový tvar značky
časopisu novým oválným logem, které si podrželo negativní podobu
písma, ale jeho umístěním v oválu a možností libovolné barevnosti
umožnilo volnost v grafickém řešení obálek. Současně byl zaveden
slogan: Font – první grafický časopis.
V úvodu čtyřicátého čísla Ondřej Kafka proklamuje vylepšenou
recepturu Fontu slovy: „Vyzpovídáme významnou reklamní agenturu,
zkušené grafické studio a dobrého výtvarníka a trochu je podusíme.
Na drobno nasekáme logotypy vybraného oboru a okořeníme článkem o
corporate vybraných značek. Kuchařka „Krok za krokem“ upeče
zajímavý postup. Přidáme něco o aktuálních verzích grafických
programů a proklepneme i nějaký ten kousek hardware, omastíme
reportážemi z výstav a veletrhů. Vše se poté vaří několik
probdělých nocí a na závěr ozdobí netradiční obálkou.“
Design obálek je jen ve výjimečných případech vytvářen členy
grafického studia Kafka design. Za zmínku stojí i Font 42, 6/1998,
s portréty autorů Fontu jako „pestrobarevných objektů určených k
prezentaci systému hexachrome s přidáním přímé stříbrné
barvy.“Tento exkluzivní prostor pro vlastní zviditelnění je
poskytován jak významným grafikům, tak i studentům, jejichž tvorba
byla zpočátku publikována na vnitřní dvoustraně časopisu. V
okamžiku, kdy prezentaci díla grafiků uvnitř čísel nahradily
rozhovory s nimi, stal se i jimi vytvořený design obálek
předznamenáním obsahu daného čísla časopisu, navíc často tématicky
zaměřeného. Prozíravý výběr studentských autorů obálek Fontu s
odstupem času ukazuje, že z nich ve většině příkladů vyrostly
výrazné osobnosti české designérské scény. Graficky originálně
řešené obálky přinášejí ukázky zajímavých, nestandardních tiskových
technologií a materiálů (holografie, šestibarevný či metalický
tisk, termogravura, výsek, ražba, voňavé barvy, ruční litografie,
lentikulární technologie a další).
Časopis Font založilo koncem roku 1991 grafické
studio Kafka design. V porevolučním nadšení bylo jejich základním
cílem odborně pomáhat čtenářům orientovat se v grafické práci v
podmínkách rozbíhající se tržní ekonomiky, provázené prudkým
nástupem digitálních technologií, které umožnily vpád neškolených
amatérů do dosud výsadního postavení profesionálů v oboru
grafického designu, nazývaném do té doby užitou grafikou.
U zrodu Fontu stáli a do dnešní doby vytrvali Ondřej Kafka,
Pavel Hrych, Vladimír Kolenský a Aleš Navrátil. I když první čísla
byla co do rozsahu skromná, levně tištěná a jejich layout vytvářeli
společnými silami střídavě všichni členové redakce, záhy se časopis
změnil v jedinečné periodikum s unikátně řešeným designem obálek,
jaké jsme byli zvyklí před listopadem 89 vídat u renomovaných
mezinárodních časopisů jako Graphis, Novum Gebrauchsgraphik, Print,
Idea aj., které bylo obtížné získat, ale možné zapůjčit si v
knihovně Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v Brně. Vedle
originálního designu obálek Fontu kladli jeho redaktoři a tvůrci od
počátku důraz na propagování atraktivních materiálů a nových
technologií právě na obálkách, které jsou jako „oko – do duše okno“
hlavní vstupní branou k obsahu jednotlivých čísel.
Zásadní změnu vzhledu Fontu přinesla proměna designu
časopisu, který zpracoval a teoreticky zdůvodnil jeden ze
zakladatelů časopisu Pavel Hrych, absolvent VŠUP, ateliéru knižní
grafiky a písma profesora Jana Solpery. Od čísla 40 s použitím
plastického oválného logoprintu (viz Font 4/1998) je i layout
časopisu jeho doménou. Nahradil dosud obdélníkový tvar značky
časopisu novým oválným logem, které si podrželo negativní podobu
písma, ale jeho umístěním v oválu a možností libovolné barevnosti
umožnilo volnost v grafickém řešení obálek. Současně byl zaveden
slogan: Font – první grafický časopis.
V úvodu čtyřicátého čísla Ondřej Kafka proklamuje vylepšenou
recepturu Fontu slovy: „Vyzpovídáme významnou reklamní agenturu,
zkušené grafické studio a dobrého výtvarníka a trochu je podusíme.
Na drobno nasekáme logotypy vybraného oboru a okořeníme článkem o
corporate vybraných značek. Kuchařka „Krok za krokem“ upeče
zajímavý postup. Přidáme něco o aktuálních verzích grafických
programů a proklepneme i nějaký ten kousek hardware, omastíme
reportážemi z výstav a veletrhů. Vše se poté vaří několik
probdělých nocí a na závěr ozdobí netradiční obálkou.“
Design obálek je jen ve výjimečných případech vytvářen členy
grafického studia Kafka design. Za zmínku stojí i Font 42, 6/1998,
s portréty autorů Fontu jako „pestrobarevných objektů určených k
prezentaci systému hexachrome s přidáním přímé stříbrné
barvy.“Tento exkluzivní prostor pro vlastní zviditelnění je
poskytován jak významným grafikům, tak i studentům, jejichž tvorba
byla zpočátku publikována na vnitřní dvoustraně časopisu. V
okamžiku, kdy prezentaci díla grafiků uvnitř čísel nahradily
rozhovory s nimi, stal se i jimi vytvořený design obálek
předznamenáním obsahu daného čísla časopisu, navíc často tématicky
zaměřeného. Prozíravý výběr studentských autorů obálek Fontu s
odstupem času ukazuje, že z nich ve většině příkladů vyrostly
výrazné osobnosti české designérské scény. Graficky originálně
řešené obálky přinášejí ukázky zajímavých, nestandardních tiskových
technologií a materiálů (holografie, šestibarevný či metalický
tisk, termogravura, výsek, ražba, voňavé barvy, ruční litografie,
lentikulární technologie a další).
Časopis Font založilo koncem roku 1991 grafické
studio Kafka design. V porevolučním nadšení bylo jejich základním
cílem odborně pomáhat čtenářům orientovat se v grafické práci v
podmínkách rozbíhající se tržní ekonomiky, provázené prudkým
nástupem digitálních technologií, které umožnily vpád neškolených
amatérů do dosud výsadního postavení profesionálů v oboru
grafického designu, nazývaném do té doby užitou grafikou.
U zrodu Fontu stáli a do dnešní doby vytrvali Ondřej Kafka,
Pavel Hrych, Vladimír Kolenský a Aleš Navrátil. I když první čísla
byla co do rozsahu skromná, levně tištěná a jejich layout vytvářeli
společnými silami střídavě všichni členové redakce, záhy se časopis
změnil v jedinečné periodikum s unikátně řešeným designem obálek,
jaké jsme byli zvyklí před listopadem 89 vídat u renomovaných
mezinárodních časopisů jako Graphis, Novum Gebrauchsgraphik, Print,
Idea aj., které bylo obtížné získat, ale možné zapůjčit si v
knihovně Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v Brně. Vedle
originálního designu obálek Fontu kladli jeho redaktoři a tvůrci od
počátku důraz na propagování atraktivních materiálů a nových
technologií právě na obálkách, které jsou jako „oko – do duše okno“
hlavní vstupní branou k obsahu jednotlivých čísel.
Zásadní změnu vzhledu Fontu přinesla proměna designu
časopisu, který zpracoval a teoreticky zdůvodnil jeden ze
zakladatelů časopisu Pavel Hrych, absolvent VŠUP, ateliéru knižní
grafiky a písma profesora Jana Solpery. Od čísla 40 s použitím
plastického oválného logoprintu (viz Font 4/1998) je i layout
časopisu jeho doménou. Nahradil dosud obdélníkový tvar značky
časopisu novým oválným logem, které si podrželo negativní podobu
písma, ale jeho umístěním v oválu a možností libovolné barevnosti
umožnilo volnost v grafickém řešení obálek. Současně byl zaveden
slogan: Font – první grafický časopis.
V úvodu čtyřicátého čísla Ondřej Kafka proklamuje vylepšenou
recepturu Fontu slovy: „Vyzpovídáme významnou reklamní agenturu,
zkušené grafické studio a dobrého výtvarníka a trochu je podusíme.
Na drobno nasekáme logotypy vybraného oboru a okořeníme článkem o
corporate vybraných značek. Kuchařka „Krok za krokem“ upeče
zajímavý postup. Přidáme něco o aktuálních verzích grafických
programů a proklepneme i nějaký ten kousek hardware, omastíme
reportážemi z výstav a veletrhů. Vše se poté vaří několik
probdělých nocí a na závěr ozdobí netradiční obálkou.“
Design obálek je jen ve výjimečných případech vytvářen členy
grafického studia Kafka design. Za zmínku stojí i Font 42, 6/1998,
s portréty autorů Fontu jako „pestrobarevných objektů určených k
prezentaci systému hexachrome s přidáním přímé stříbrné
barvy.“Tento exkluzivní prostor pro vlastní zviditelnění je
poskytován jak významným grafikům, tak i studentům, jejichž tvorba
byla zpočátku publikována na vnitřní dvoustraně časopisu. V
okamžiku, kdy prezentaci díla grafiků uvnitř čísel nahradily
rozhovory s nimi, stal se i jimi vytvořený design obálek
předznamenáním obsahu daného čísla časopisu, navíc často tématicky
zaměřeného. Prozíravý výběr studentských autorů obálek Fontu s
odstupem času ukazuje, že z nich ve většině příkladů vyrostly
výrazné osobnosti české designérské scény. Graficky originálně
řešené obálky přinášejí ukázky zajímavých, nestandardních tiskových
technologií a materiálů (holografie, šestibarevný či metalický
tisk, termogravura, výsek, ražba, voňavé barvy, ruční litografie,
lentikulární technologie a další).
Nakladatel: | Moravská galerie v Brně |
ISBN: | 978-80-7027-170-4 |
Rok vydání: | 2007 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Počet stran: | 36 |
Zařazení: | grafický design • katalogy výstav • časopisy |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Vila Tugendhat Ludwiga Miese van der ...
Daniela Hammer-Tugendhat
-
Encyklopedie českých klášterů
Pavel Vlček
-
Praga mysteriosa
Milan Špůrek
-
Cabin Porn
Klein, Zach
-
Chrám svatého Víta
-
Větrné mlýny
Iva Hoňková
-
Architektura v proměnách tisíciletí
Jaroslava Staňková
-
Technika budov
Klaus Daniels
-
Posvátná geometrie
Miranda Lundy
-
99 domů 2
Jan Jakub Tesař
-
The Design of Everyday Things
Norman, Donald A.
-
Střecha nad hlavou
-
Olgoj Chorchoj: Logika Emoce
Rostislav Koryčánek
-
Olgoj Chorchoj: Logika Emoce /ang./
-
Múza pod nebesy
-
Práce z Kalifornie
Jon Sueda