Edda a Sága o Ynglinzích
356 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Snorri Sturluson (1178/9-1241) zpracoval severskou
mytologii, známou také z tzv.
nebo
, do svého druhu učebnice básnické tvorby. Jeho
Edda obsahuje shrnutí eddické látky (pod názvem Gylffiho
oblouzení), poučení o práci s ustálenými metaforami, typickými pro
středověkou poezii (O jazyce básnickém), a v zásadě technický Výčet
meter (do tohoto překladu nezahrnutý, protože v podstatě
nepřevoditelný). Gylfiho oblouzení, těžiště Snorriho Eddy, je však
vedle Starší Eddy jediným písemným zpracováním eddické mytologie, a
proto Snorriho práce daleko přesahuje jeho původní záměr, jímž bylo
znovuoživení skaldské poezie. Ve Snorriho zpracování jsou
mytologie, představy o podobě, vzniku a vývoji světa, panteon i
báje o bozích a bohyních vyloženy systematicky jako odpovědi na
otázky fiktivního krále Gylfiho, který se pro vědění o božstvech a
jejich moci vypraví až do jejich sídla, do Ásgardu.
je Snorriho příspěvkem k historickému žánru
pevně spjatému se severskou literaturou. Snorri své zpracování
napůl bájeslovných příběhů o staroislandských panovnících spojil do
souboru Heimskringla,
je její úvodní část.
Starší
Snorri Sturluson (1178/9-1241) zpracoval severskou
mytologii, známou také z tzv.
nebo
, do svého druhu učebnice básnické tvorby. Jeho
Edda obsahuje shrnutí eddické látky (pod názvem Gylffiho
oblouzení), poučení o práci s ustálenými metaforami, typickými pro
středověkou poezii (O jazyce básnickém), a v zásadě technický Výčet
meter (do tohoto překladu nezahrnutý, protože v podstatě
nepřevoditelný). Gylfiho oblouzení, těžiště Snorriho Eddy, je však
vedle Starší Eddy jediným písemným zpracováním eddické mytologie, a
proto Snorriho práce daleko přesahuje jeho původní záměr, jímž bylo
znovuoživení skaldské poezie. Ve Snorriho zpracování jsou
mytologie, představy o podobě, vzniku a vývoji světa, panteon i
báje o bozích a bohyních vyloženy systematicky jako odpovědi na
otázky fiktivního krále Gylfiho, který se pro vědění o božstvech a
jejich moci vypraví až do jejich sídla, do Ásgardu.
je Snorriho příspěvkem k historickému žánru
pevně spjatému se severskou literaturou. Snorri své zpracování
napůl bájeslovných příběhů o staroislandských panovnících spojil do
souboru Heimskringla,
je její úvodní část.
Básnické Eddy
Snorri Sturluson (1178/9-1241) zpracoval severskou
mytologii, známou také z tzv.
nebo
, do svého druhu učebnice básnické tvorby. Jeho
Edda obsahuje shrnutí eddické látky (pod názvem Gylffiho
oblouzení), poučení o práci s ustálenými metaforami, typickými pro
středověkou poezii (O jazyce básnickém), a v zásadě technický Výčet
meter (do tohoto překladu nezahrnutý, protože v podstatě
nepřevoditelný). Gylfiho oblouzení, těžiště Snorriho Eddy, je však
vedle Starší Eddy jediným písemným zpracováním eddické mytologie, a
proto Snorriho práce daleko přesahuje jeho původní záměr, jímž bylo
znovuoživení skaldské poezie. Ve Snorriho zpracování jsou
mytologie, představy o podobě, vzniku a vývoji světa, panteon i
báje o bozích a bohyních vyloženy systematicky jako odpovědi na
otázky fiktivního krále Gylfiho, který se pro vědění o božstvech a
jejich moci vypraví až do jejich sídla, do Ásgardu.
je Snorriho příspěvkem k historickému žánru
pevně spjatému se severskou literaturou. Snorri své zpracování
napůl bájeslovných příběhů o staroislandských panovnících spojil do
souboru Heimskringla,
je její úvodní část.
Snorri Sturluson (1178/9-1241) zpracoval severskou
mytologii, známou také z tzv.
nebo
, do svého druhu učebnice básnické tvorby. Jeho
Edda obsahuje shrnutí eddické látky (pod názvem Gylffiho
oblouzení), poučení o práci s ustálenými metaforami, typickými pro
středověkou poezii (O jazyce básnickém), a v zásadě technický Výčet
meter (do tohoto překladu nezahrnutý, protože v podstatě
nepřevoditelný). Gylfiho oblouzení, těžiště Snorriho Eddy, je však
vedle Starší Eddy jediným písemným zpracováním eddické mytologie, a
proto Snorriho práce daleko přesahuje jeho původní záměr, jímž bylo
znovuoživení skaldské poezie. Ve Snorriho zpracování jsou
mytologie, představy o podobě, vzniku a vývoji světa, panteon i
báje o bozích a bohyních vyloženy systematicky jako odpovědi na
otázky fiktivního krále Gylfiho, který se pro vědění o božstvech a
jejich moci vypraví až do jejich sídla, do Ásgardu.
je Snorriho příspěvkem k historickému žánru
pevně spjatému se severskou literaturou. Snorri své zpracování
napůl bájeslovných příběhů o staroislandských panovnících spojil do
souboru Heimskringla,
je její úvodní část.
Sága o Ynglizích
Snorri Sturluson (1178/9-1241) zpracoval severskou
mytologii, známou také z tzv.
nebo
, do svého druhu učebnice básnické tvorby. Jeho
Edda obsahuje shrnutí eddické látky (pod názvem Gylffiho
oblouzení), poučení o práci s ustálenými metaforami, typickými pro
středověkou poezii (O jazyce básnickém), a v zásadě technický Výčet
meter (do tohoto překladu nezahrnutý, protože v podstatě
nepřevoditelný). Gylfiho oblouzení, těžiště Snorriho Eddy, je však
vedle Starší Eddy jediným písemným zpracováním eddické mytologie, a
proto Snorriho práce daleko přesahuje jeho původní záměr, jímž bylo
znovuoživení skaldské poezie. Ve Snorriho zpracování jsou
mytologie, představy o podobě, vzniku a vývoji světa, panteon i
báje o bozích a bohyních vyloženy systematicky jako odpovědi na
otázky fiktivního krále Gylfiho, který se pro vědění o božstvech a
jejich moci vypraví až do jejich sídla, do Ásgardu.
je Snorriho příspěvkem k historickému žánru
pevně spjatému se severskou literaturou. Snorri své zpracování
napůl bájeslovných příběhů o staroislandských panovnících spojil do
souboru Heimskringla,
je její úvodní část.
Sága i Ynglinzích
Snorri Sturluson (1178/9-1241) zpracoval severskou
mytologii, známou také z tzv.
nebo
, do svého druhu učebnice básnické tvorby. Jeho
Edda obsahuje shrnutí eddické látky (pod názvem Gylffiho
oblouzení), poučení o práci s ustálenými metaforami, typickými pro
středověkou poezii (O jazyce básnickém), a v zásadě technický Výčet
meter (do tohoto překladu nezahrnutý, protože v podstatě
nepřevoditelný). Gylfiho oblouzení, těžiště Snorriho Eddy, je však
vedle Starší Eddy jediným písemným zpracováním eddické mytologie, a
proto Snorriho práce daleko přesahuje jeho původní záměr, jímž bylo
znovuoživení skaldské poezie. Ve Snorriho zpracování jsou
mytologie, představy o podobě, vzniku a vývoji světa, panteon i
báje o bozích a bohyních vyloženy systematicky jako odpovědi na
otázky fiktivního krále Gylfiho, který se pro vědění o božstvech a
jejich moci vypraví až do jejich sídla, do Ásgardu.
je Snorriho příspěvkem k historickému žánru
pevně spjatému se severskou literaturou. Snorri své zpracování
napůl bájeslovných příběhů o staroislandských panovnících spojil do
souboru Heimskringla,
je její úvodní část.
Autor: | Sturluson Snorri |
Nakladatel: | Argo |
ISBN: | 80-7203-458-8 |
Rok vydání: | 2003 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | pevná |
Počet stran: | 224 |
Zařazení: | komentovaná vydání • severská mytologie • islandské prózy |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Sága o svatém Óláfovi
Sturluson Snorri
-
The Prose Edda
Sturluson Snorri
-
Edda
Sturluson Snorri
-
Budując system. Ochrona zabytków sakr...
Sturluson Snorri
-
Edda
Sturluson Snorri
-
Heimskringla II: Olafr Haraldsson (t...
Sturluson Snorri
-
The Prose Edda
Sturluson Snorri
-
King Harald's Saga
Sturluson Snorri
-
Heimskringla III. Magnus Olafsson to...
Sturluson Snorri
-
Edda: Hattatal
Sturluson Snorri
-
Heimskringla
Sturluson Snorri
-
Sága o Hervaře
Jan Kozák
-
Edda
-
Grónské mýty a pověsti
Knud Rasmussen
-
Havajské mýty, pověsti a rituály
-
Rohatý král