Jímavé portréty biblických žen
11
%
222 Kč 250 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
„Všechny ženské portréty, o něž se v následujících
kapitolkách pokusím, vycházejí ze svědectví a charakteristik
biblických. To je spolehlivý základ a podklad našich studií.
Nesmíme ovšem opomenout skutečnost, že Bible je kniha historická,
nikoli nehistorická šperkovnice idejí. Hebrejská nebo řecká
literatura biblických spisů prozrazuje své „dobové pozadí“.
Biblické zvěstné náčrty jsou obkrouženy orientální mentalitou,
která plyne z toho, že Bible je kniha patriarchální. Bibličtí
pisatelé tvořili své ženské portréty v dobách, kdy první místo ve
společnosti zaujímal muž. Na to narazíme v každé druhé třetí
kapitole naší židovské a křesťanské posvátné knihy.
Ženských obrysů biblických vyprávění (narace), kázání
(predikace) i mudroslovných úvah (meditace) si bibličtí vykladači
dlouho (po staletí, ba tisíciletí) nevšímali. Vycházeli, téměř
automaticky, z principiální podřazenosti a podřízenosti ženy. To
pokládali za danost, za něco, co nelze měnit; vždyť je tato
druhořadost ženy zakotvena v samotných Písmech. Ještě silněji
vyzníval argument, že sám Bůh je „muž a patriarcha“.
Pro Milana Balabána je však ženství v Bibli sice jemně, ale
zásadně přítomno. Kniha Jímavé portréty biblických žen se snaží
jednotlivé ženské postavy Písma, od těch nejznámějších až po
bezejmenné služky, otrokyně, či dokonce nevěstky, připomenout,
popsat a rozebrat jejich zvěstný význam.
„Všechny ženské portréty, o něž se v následujících
kapitolkách pokusím, vycházejí ze svědectví a charakteristik
biblických. To je spolehlivý základ a podklad našich studií.
Nesmíme ovšem opomenout skutečnost, že Bible je kniha historická,
nikoli nehistorická šperkovnice idejí. Hebrejská nebo řecká
literatura biblických spisů prozrazuje své „dobové pozadí“.
Biblické zvěstné náčrty jsou obkrouženy orientální mentalitou,
která plyne z toho, že Bible je kniha patriarchální. Bibličtí
pisatelé tvořili své ženské portréty v dobách, kdy první místo ve
společnosti zaujímal muž. Na to narazíme v každé druhé třetí
kapitole naší židovské a křesťanské posvátné knihy.
Ženských obrysů biblických vyprávění (narace), kázání
(predikace) i mudroslovných úvah (meditace) si bibličtí vykladači
dlouho (po staletí, ba tisíciletí) nevšímali. Vycházeli, téměř
automaticky, z principiální podřazenosti a podřízenosti ženy. To
pokládali za danost, za něco, co nelze měnit; vždyť je tato
druhořadost ženy zakotvena v samotných Písmech. Ještě silněji
vyzníval argument, že sám Bůh je „muž a patriarcha“.
Pro Milana Balabána je však ženství v Bibli sice jemně, ale
zásadně přítomno. Kniha Jímavé portréty biblických žen se snaží
jednotlivé ženské postavy Písma, od těch nejznámějších až po
bezejmenné služky, otrokyně, či dokonce nevěstky, připomenout,
popsat a rozebrat jejich zvěstný význam.
„Všechny ženské portréty, o něž se v následujících
kapitolkách pokusím, vycházejí ze svědectví a charakteristik
biblických. To je spolehlivý základ a podklad našich studií.
Nesmíme ovšem opomenout skutečnost, že Bible je kniha historická,
nikoli nehistorická šperkovnice idejí. Hebrejská nebo řecká
literatura biblických spisů prozrazuje své „dobové pozadí“.
Biblické zvěstné náčrty jsou obkrouženy orientální mentalitou,
která plyne z toho, že Bible je kniha patriarchální. Bibličtí
pisatelé tvořili své ženské portréty v dobách, kdy první místo ve
společnosti zaujímal muž. Na to narazíme v každé druhé třetí
kapitole naší židovské a křesťanské posvátné knihy.
Ženských obrysů biblických vyprávění (narace), kázání
(predikace) i mudroslovných úvah (meditace) si bibličtí vykladači
dlouho (po staletí, ba tisíciletí) nevšímali. Vycházeli, téměř
automaticky, z principiální podřazenosti a podřízenosti ženy. To
pokládali za danost, za něco, co nelze měnit; vždyť je tato
druhořadost ženy zakotvena v samotných Písmech. Ještě silněji
vyzníval argument, že sám Bůh je „muž a patriarcha“.
Pro Milana Balabána je však ženství v Bibli sice jemně, ale
zásadně přítomno. Kniha Jímavé portréty biblických žen se snaží
jednotlivé ženské postavy Písma, od těch nejznámějších až po
bezejmenné služky, otrokyně, či dokonce nevěstky, připomenout,
popsat a rozebrat jejich zvěstný význam.
„Všechny ženské portréty, o něž se v následujících
kapitolkách pokusím, vycházejí ze svědectví a charakteristik
biblických. To je spolehlivý základ a podklad našich studií.
Nesmíme ovšem opomenout skutečnost, že Bible je kniha historická,
nikoli nehistorická šperkovnice idejí. Hebrejská nebo řecká
literatura biblických spisů prozrazuje své „dobové pozadí“.
Biblické zvěstné náčrty jsou obkrouženy orientální mentalitou,
která plyne z toho, že Bible je kniha patriarchální. Bibličtí
pisatelé tvořili své ženské portréty v dobách, kdy první místo ve
společnosti zaujímal muž. Na to narazíme v každé druhé třetí
kapitole naší židovské a křesťanské posvátné knihy.
Ženských obrysů biblických vyprávění (narace), kázání
(predikace) i mudroslovných úvah (meditace) si bibličtí vykladači
dlouho (po staletí, ba tisíciletí) nevšímali. Vycházeli, téměř
automaticky, z principiální podřazenosti a podřízenosti ženy. To
pokládali za danost, za něco, co nelze měnit; vždyť je tato
druhořadost ženy zakotvena v samotných Písmech. Ještě silněji
vyzníval argument, že sám Bůh je „muž a patriarcha“.
Pro Milana Balabána je však ženství v Bibli sice jemně, ale
zásadně přítomno. Kniha Jímavé portréty biblických žen se snaží
jednotlivé ženské postavy Písma, od těch nejznámějších až po
bezejmenné služky, otrokyně, či dokonce nevěstky, připomenout,
popsat a rozebrat jejich zvěstný význam.
„Všechny ženské portréty, o něž se v následujících
kapitolkách pokusím, vycházejí ze svědectví a charakteristik
biblických. To je spolehlivý základ a podklad našich studií.
Nesmíme ovšem opomenout skutečnost, že Bible je kniha historická,
nikoli nehistorická šperkovnice idejí. Hebrejská nebo řecká
literatura biblických spisů prozrazuje své „dobové pozadí“.
Biblické zvěstné náčrty jsou obkrouženy orientální mentalitou,
která plyne z toho, že Bible je kniha patriarchální. Bibličtí
pisatelé tvořili své ženské portréty v dobách, kdy první místo ve
společnosti zaujímal muž. Na to narazíme v každé druhé třetí
kapitole naší židovské a křesťanské posvátné knihy.
Ženských obrysů biblických vyprávění (narace), kázání
(predikace) i mudroslovných úvah (meditace) si bibličtí vykladači
dlouho (po staletí, ba tisíciletí) nevšímali. Vycházeli, téměř
automaticky, z principiální podřazenosti a podřízenosti ženy. To
pokládali za danost, za něco, co nelze měnit; vždyť je tato
druhořadost ženy zakotvena v samotných Písmech. Ještě silněji
vyzníval argument, že sám Bůh je „muž a patriarcha“.
Pro Milana Balabána je však ženství v Bibli sice jemně, ale
zásadně přítomno. Kniha Jímavé portréty biblických žen se snaží
jednotlivé ženské postavy Písma, od těch nejznámějších až po
bezejmenné služky, otrokyně, či dokonce nevěstky, připomenout,
popsat a rozebrat jejich zvěstný význam.
Autor: | Milan Balabán |
Nakladatel: | Kalich |
ISBN: | 978-80-7017-122-6 |
Rok vydání: | 2009 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Vazba: | vázaná |
Počet stran: | 224 |
Zařazení: | biblické postavy • biblické události • biblické citáty • judaismus a společnost • biblická exegeze • křesťanství a společnost • sociální role • ženy v Bibli |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Víra (u) Václava Havla
Milan Balabán
-
Bojovníci a trpitelé
Milan Balabán
-
Podnikání firmy Baťa v Jugoslávii
Milan Balabán
-
Cestami kulhavého Jákoba
Milan Balabán
-
Pravěká tanečnice
Milan Balabán
-
Ohlasy Starého zákona v české literat...
Milan Balabán
-
Putování k čirému
Milan Balabán
-
Omlouvám se za svou nepřítomnost
Jiřina Šiklová
-
Ohledávání
Tomáš Bísek
-
Dietrich Bonhoeffer / Křesťan v opozici
Renate Windová
-
Škola Malého stromu
Forrest Carter
-
Vyhoštěná smrt
Jiřina Šiklová
-
Svatý Jan Hus
Ota Halama
-
Rozprava o nenávisti
André Glucksmann
-
Kolik zbývá z noci
Filipi Pavel
-
Encyklopedie moderních evangelických ...
R. Zdeněk Nešpor