K horským velikánům zub za zubem
12
%
265 Kč 299 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Předkládaná kniha je výsledkem několikaletých
expedic za ozubnicovými tratěmi Evropy.
Projedete se nejstrmější zubačkou v Evropě na horu Pilatus.
Vystoupáte do nejvýše položené železniční stanice na Jungfraujoch -
Top of Europe, do téměř 3500 metrů nad mořem. Zatajíte dech při
průjezdu Mont Blanc Expressem divokými soutěskami a pohledu do
horských rozsedlin pod vámi. Na Furkabahn pojedete po doslova
shrnovacím mostu. V létě po něm jezdí parní lokomotiva, v zimě
udělá místo padajícím lavinám.
Ve Stuttgartu budete obdivovat tramvaj-zubačku, která se
prohání městem. Jako hudba vám bude znít syčení páry, oblaka dýmu a
pravidelné nárazy pístu ve válci při stoupání na Rothorn.
V Zurichu dojedete zubačkou do hotelu. Dostanete se do
nadmořské výšky, kdy slavný Matterhorn se zdá na dosah ruky.
Projede se cestou, po které jezdily přes hory mezi jihem a severem
Evropy koňské povozy.
V Glacier Expressu dostanete víno ve skleničce se šikmou
nožičkou. Aby se víno nevylilo, budete ji natáčet podle toho, jak
se mění stoupání na trati. Při nostalgii a obdivu k technickému
fortelu předků budete stoupat zub za zubem k horským velikánům
Evropy. Součástí knihy je i jediná zubačka v Čechách:
Tanvald-Kořenov. Jde o nejstrmější železniční trať v České
republice.
Epocha železničních tratí začala v druhé polovině 19.
století. Bylo to v době rozvoje nových průmyslových odvětví, která
nabízela nová pracovní místa. Obyvatelstvo venkova hledalo práci a
stěhovalo se do měst. Rostl počet měst i počet jejich obyvatel.
Města rostla doslova explozivně. Symbolem doby se stala železniční
doprava. Železnice znamenala pokrok a mobilitu. Mnoho malých měst a
vesnic mělo náhle spojení s "velkým světem". To dávalo nebývalé
možnosti k získání práce a pomáhalo ekonomickému rozvoji kraje.
Železnice umožnila rozvoj nových hospodářských odvětví. Byla u
zrodu odvětví, jež nikdo neplánoval, odvětví, která zde ještě nikdy
nebyla, a navíc přispívala i k rozvoji turistického ruchu.
Městský člověk uzavřený v šedi zdí domů, daleko od přírody
viděl v železnici možnost, jak se dostat k moři nebo do hor. To vše
nabízela železnice za rozumný peníz.
Lidé se horám v důsledku náročné cesty zpočátku vyhýbali.
Hory, to byla záhada, osamělost, nebezpečí a tajemství. Tento názor
trval až do pozdního středověku. O horách se to hemžilo historkami
o nadpřirozených bytostech, netvorech, trpaslících, a dokonce
zmizelých lidech. Nebylo proto divu, že vrchnost bránila
navštěvovat hory a probouzet zlé duchy. Na počátku 18. století se
názor lidí na hory změnil. Začali se o ně zajímat odborníci. Vědci
označovali hory přímo za ráj. Nakonec se hory staly předmětem
vědeckého zájmu. Byly kartografovány, byla zkoumána jejich fauna a
flóra, začala horská turistika. Patřilo k dobrému tónu noblesní
společnosti čas od času si vyjet do hor. Užít si čerstvého vzduchu,
podělit se o zážitky se svými známými. Doprava pochopitelně
poskytovala jen takový luxus, který mohla nabídnout technika.
Dne 21. května 1871 zažil horský turismus senzaci. Z Vitznau
na horu Rigi ve Švýcarsku byla dána do provozu první ozubnicová
trať v Evropě. Cesta k horským velikánům byla otevřená. Stala se
vzorem pro další horské zubačky po celé Evropě.
Předkládaná kniha je výsledkem několikaletých
expedic za ozubnicovými tratěmi Evropy.
Projedete se nejstrmější zubačkou v Evropě na horu Pilatus.
Vystoupáte do nejvýše položené železniční stanice na Jungfraujoch -
Top of Europe, do téměř 3500 metrů nad mořem. Zatajíte dech při
průjezdu Mont Blanc Expressem divokými soutěskami a pohledu do
horských rozsedlin pod vámi. Na Furkabahn pojedete po doslova
shrnovacím mostu. V létě po něm jezdí parní lokomotiva, v zimě
udělá místo padajícím lavinám.
Ve Stuttgartu budete obdivovat tramvaj-zubačku, která se
prohání městem. Jako hudba vám bude znít syčení páry, oblaka dýmu a
pravidelné nárazy pístu ve válci při stoupání na Rothorn.
V Zurichu dojedete zubačkou do hotelu. Dostanete se do
nadmořské výšky, kdy slavný Matterhorn se zdá na dosah ruky.
Projede se cestou, po které jezdily přes hory mezi jihem a severem
Evropy koňské povozy.
V Glacier Expressu dostanete víno ve skleničce se šikmou
nožičkou. Aby se víno nevylilo, budete ji natáčet podle toho, jak
se mění stoupání na trati. Při nostalgii a obdivu k technickému
fortelu předků budete stoupat zub za zubem k horským velikánům
Evropy. Součástí knihy je i jediná zubačka v Čechách:
Tanvald-Kořenov. Jde o nejstrmější železniční trať v České
republice.
Epocha železničních tratí začala v druhé polovině 19.
století. Bylo to v době rozvoje nových průmyslových odvětví, která
nabízela nová pracovní místa. Obyvatelstvo venkova hledalo práci a
stěhovalo se do měst. Rostl počet měst i počet jejich obyvatel.
Města rostla doslova explozivně. Symbolem doby se stala železniční
doprava. Železnice znamenala pokrok a mobilitu. Mnoho malých měst a
vesnic mělo náhle spojení s "velkým světem". To dávalo nebývalé
možnosti k získání práce a pomáhalo ekonomickému rozvoji kraje.
Železnice umožnila rozvoj nových hospodářských odvětví. Byla u
zrodu odvětví, jež nikdo neplánoval, odvětví, která zde ještě nikdy
nebyla, a navíc přispívala i k rozvoji turistického ruchu.
Městský člověk uzavřený v šedi zdí domů, daleko od přírody
viděl v železnici možnost, jak se dostat k moři nebo do hor. To vše
nabízela železnice za rozumný peníz.
Lidé se horám v důsledku náročné cesty zpočátku vyhýbali.
Hory, to byla záhada, osamělost, nebezpečí a tajemství. Tento názor
trval až do pozdního středověku. O horách se to hemžilo historkami
o nadpřirozených bytostech, netvorech, trpaslících, a dokonce
zmizelých lidech. Nebylo proto divu, že vrchnost bránila
navštěvovat hory a probouzet zlé duchy. Na počátku 18. století se
názor lidí na hory změnil. Začali se o ně zajímat odborníci. Vědci
označovali hory přímo za ráj. Nakonec se hory staly předmětem
vědeckého zájmu. Byly kartografovány, byla zkoumána jejich fauna a
flóra, začala horská turistika. Patřilo k dobrému tónu noblesní
společnosti čas od času si vyjet do hor. Užít si čerstvého vzduchu,
podělit se o zážitky se svými známými. Doprava pochopitelně
poskytovala jen takový luxus, který mohla nabídnout technika.
Dne 21. května 1871 zažil horský turismus senzaci. Z Vitznau
na horu Rigi ve Švýcarsku byla dána do provozu první ozubnicová
trať v Evropě. Cesta k horským velikánům byla otevřená. Stala se
vzorem pro další horské zubačky po celé Evropě.
Předkládaná kniha je výsledkem několikaletých
expedic za ozubnicovými tratěmi Evropy.
Projedete se nejstrmější zubačkou v Evropě na horu Pilatus.
Vystoupáte do nejvýše položené železniční stanice na Jungfraujoch -
Top of Europe, do téměř 3500 metrů nad mořem. Zatajíte dech při
průjezdu Mont Blanc Expressem divokými soutěskami a pohledu do
horských rozsedlin pod vámi. Na Furkabahn pojedete po doslova
shrnovacím mostu. V létě po něm jezdí parní lokomotiva, v zimě
udělá místo padajícím lavinám.
Ve Stuttgartu budete obdivovat tramvaj-zubačku, která se
prohání městem. Jako hudba vám bude znít syčení páry, oblaka dýmu a
pravidelné nárazy pístu ve válci při stoupání na Rothorn.
V Zurichu dojedete zubačkou do hotelu. Dostanete se do
nadmořské výšky, kdy slavný Matterhorn se zdá na dosah ruky.
Projede se cestou, po které jezdily přes hory mezi jihem a severem
Evropy koňské povozy.
V Glacier Expressu dostanete víno ve skleničce se šikmou
nožičkou. Aby se víno nevylilo, budete ji natáčet podle toho, jak
se mění stoupání na trati. Při nostalgii a obdivu k technickému
fortelu předků budete stoupat zub za zubem k horským velikánům
Evropy. Součástí knihy je i jediná zubačka v Čechách:
Tanvald-Kořenov. Jde o nejstrmější železniční trať v České
republice.
Epocha železničních tratí začala v druhé polovině 19.
století. Bylo to v době rozvoje nových průmyslových odvětví, která
nabízela nová pracovní místa. Obyvatelstvo venkova hledalo práci a
stěhovalo se do měst. Rostl počet měst i počet jejich obyvatel.
Města rostla doslova explozivně. Symbolem doby se stala železniční
doprava. Železnice znamenala pokrok a mobilitu. Mnoho malých měst a
vesnic mělo náhle spojení s "velkým světem". To dávalo nebývalé
možnosti k získání práce a pomáhalo ekonomickému rozvoji kraje.
Železnice umožnila rozvoj nových hospodářských odvětví. Byla u
zrodu odvětví, jež nikdo neplánoval, odvětví, která zde ještě nikdy
nebyla, a navíc přispívala i k rozvoji turistického ruchu.
Městský člověk uzavřený v šedi zdí domů, daleko od přírody
viděl v železnici možnost, jak se dostat k moři nebo do hor. To vše
nabízela železnice za rozumný peníz.
Lidé se horám v důsledku náročné cesty zpočátku vyhýbali.
Hory, to byla záhada, osamělost, nebezpečí a tajemství. Tento názor
trval až do pozdního středověku. O horách se to hemžilo historkami
o nadpřirozených bytostech, netvorech, trpaslících, a dokonce
zmizelých lidech. Nebylo proto divu, že vrchnost bránila
navštěvovat hory a probouzet zlé duchy. Na počátku 18. století se
názor lidí na hory změnil. Začali se o ně zajímat odborníci. Vědci
označovali hory přímo za ráj. Nakonec se hory staly předmětem
vědeckého zájmu. Byly kartografovány, byla zkoumána jejich fauna a
flóra, začala horská turistika. Patřilo k dobrému tónu noblesní
společnosti čas od času si vyjet do hor. Užít si čerstvého vzduchu,
podělit se o zážitky se svými známými. Doprava pochopitelně
poskytovala jen takový luxus, který mohla nabídnout technika.
Dne 21. května 1871 zažil horský turismus senzaci. Z Vitznau
na horu Rigi ve Švýcarsku byla dána do provozu první ozubnicová
trať v Evropě. Cesta k horským velikánům byla otevřená. Stala se
vzorem pro další horské zubačky po celé Evropě.
Předkládaná kniha je výsledkem několikaletých
expedic za ozubnicovými tratěmi Evropy.
Projedete se nejstrmější zubačkou v Evropě na horu Pilatus.
Vystoupáte do nejvýše položené železniční stanice na Jungfraujoch -
Top of Europe, do téměř 3500 metrů nad mořem. Zatajíte dech při
průjezdu Mont Blanc Expressem divokými soutěskami a pohledu do
horských rozsedlin pod vámi. Na Furkabahn pojedete po doslova
shrnovacím mostu. V létě po něm jezdí parní lokomotiva, v zimě
udělá místo padajícím lavinám.
Ve Stuttgartu budete obdivovat tramvaj-zubačku, která se
prohání městem. Jako hudba vám bude znít syčení páry, oblaka dýmu a
pravidelné nárazy pístu ve válci při stoupání na Rothorn.
V Zurichu dojedete zubačkou do hotelu. Dostanete se do
nadmořské výšky, kdy slavný Matterhorn se zdá na dosah ruky.
Projede se cestou, po které jezdily přes hory mezi jihem a severem
Evropy koňské povozy.
V Glacier Expressu dostanete víno ve skleničce se šikmou
nožičkou. Aby se víno nevylilo, budete ji natáčet podle toho, jak
se mění stoupání na trati. Při nostalgii a obdivu k technickému
fortelu předků budete stoupat zub za zubem k horským velikánům
Evropy. Součástí knihy je i jediná zubačka v Čechách:
Tanvald-Kořenov. Jde o nejstrmější železniční trať v České
republice.
Epocha železničních tratí začala v druhé polovině 19.
století. Bylo to v době rozvoje nových průmyslových odvětví, která
nabízela nová pracovní místa. Obyvatelstvo venkova hledalo práci a
stěhovalo se do měst. Rostl počet měst i počet jejich obyvatel.
Města rostla doslova explozivně. Symbolem doby se stala železniční
doprava. Železnice znamenala pokrok a mobilitu. Mnoho malých měst a
vesnic mělo náhle spojení s "velkým světem". To dávalo nebývalé
možnosti k získání práce a pomáhalo ekonomickému rozvoji kraje.
Železnice umožnila rozvoj nových hospodářských odvětví. Byla u
zrodu odvětví, jež nikdo neplánoval, odvětví, která zde ještě nikdy
nebyla, a navíc přispívala i k rozvoji turistického ruchu.
Městský člověk uzavřený v šedi zdí domů, daleko od přírody
viděl v železnici možnost, jak se dostat k moři nebo do hor. To vše
nabízela železnice za rozumný peníz.
Lidé se horám v důsledku náročné cesty zpočátku vyhýbali.
Hory, to byla záhada, osamělost, nebezpečí a tajemství. Tento názor
trval až do pozdního středověku. O horách se to hemžilo historkami
o nadpřirozených bytostech, netvorech, trpaslících, a dokonce
zmizelých lidech. Nebylo proto divu, že vrchnost bránila
navštěvovat hory a probouzet zlé duchy. Na počátku 18. století se
názor lidí na hory změnil. Začali se o ně zajímat odborníci. Vědci
označovali hory přímo za ráj. Nakonec se hory staly předmětem
vědeckého zájmu. Byly kartografovány, byla zkoumána jejich fauna a
flóra, začala horská turistika. Patřilo k dobrému tónu noblesní
společnosti čas od času si vyjet do hor. Užít si čerstvého vzduchu,
podělit se o zážitky se svými známými. Doprava pochopitelně
poskytovala jen takový luxus, který mohla nabídnout technika.
Dne 21. května 1871 zažil horský turismus senzaci. Z Vitznau
na horu Rigi ve Švýcarsku byla dána do provozu první ozubnicová
trať v Evropě. Cesta k horským velikánům byla otevřená. Stala se
vzorem pro další horské zubačky po celé Evropě.
Předkládaná kniha je výsledkem několikaletých
expedic za ozubnicovými tratěmi Evropy.
Projedete se nejstrmější zubačkou v Evropě na horu Pilatus.
Vystoupáte do nejvýše položené železniční stanice na Jungfraujoch -
Top of Europe, do téměř 3500 metrů nad mořem. Zatajíte dech při
průjezdu Mont Blanc Expressem divokými soutěskami a pohledu do
horských rozsedlin pod vámi. Na Furkabahn pojedete po doslova
shrnovacím mostu. V létě po něm jezdí parní lokomotiva, v zimě
udělá místo padajícím lavinám.
Ve Stuttgartu budete obdivovat tramvaj-zubačku, která se
prohání městem. Jako hudba vám bude znít syčení páry, oblaka dýmu a
pravidelné nárazy pístu ve válci při stoupání na Rothorn.
V Zurichu dojedete zubačkou do hotelu. Dostanete se do
nadmořské výšky, kdy slavný Matterhorn se zdá na dosah ruky.
Projede se cestou, po které jezdily přes hory mezi jihem a severem
Evropy koňské povozy.
V Glacier Expressu dostanete víno ve skleničce se šikmou
nožičkou. Aby se víno nevylilo, budete ji natáčet podle toho, jak
se mění stoupání na trati. Při nostalgii a obdivu k technickému
fortelu předků budete stoupat zub za zubem k horským velikánům
Evropy. Součástí knihy je i jediná zubačka v Čechách:
Tanvald-Kořenov. Jde o nejstrmější železniční trať v České
republice.
Epocha železničních tratí začala v druhé polovině 19.
století. Bylo to v době rozvoje nových průmyslových odvětví, která
nabízela nová pracovní místa. Obyvatelstvo venkova hledalo práci a
stěhovalo se do měst. Rostl počet měst i počet jejich obyvatel.
Města rostla doslova explozivně. Symbolem doby se stala železniční
doprava. Železnice znamenala pokrok a mobilitu. Mnoho malých měst a
vesnic mělo náhle spojení s "velkým světem". To dávalo nebývalé
možnosti k získání práce a pomáhalo ekonomickému rozvoji kraje.
Železnice umožnila rozvoj nových hospodářských odvětví. Byla u
zrodu odvětví, jež nikdo neplánoval, odvětví, která zde ještě nikdy
nebyla, a navíc přispívala i k rozvoji turistického ruchu.
Městský člověk uzavřený v šedi zdí domů, daleko od přírody
viděl v železnici možnost, jak se dostat k moři nebo do hor. To vše
nabízela železnice za rozumný peníz.
Lidé se horám v důsledku náročné cesty zpočátku vyhýbali.
Hory, to byla záhada, osamělost, nebezpečí a tajemství. Tento názor
trval až do pozdního středověku. O horách se to hemžilo historkami
o nadpřirozených bytostech, netvorech, trpaslících, a dokonce
zmizelých lidech. Nebylo proto divu, že vrchnost bránila
navštěvovat hory a probouzet zlé duchy. Na počátku 18. století se
názor lidí na hory změnil. Začali se o ně zajímat odborníci. Vědci
označovali hory přímo za ráj. Nakonec se hory staly předmětem
vědeckého zájmu. Byly kartografovány, byla zkoumána jejich fauna a
flóra, začala horská turistika. Patřilo k dobrému tónu noblesní
společnosti čas od času si vyjet do hor. Užít si čerstvého vzduchu,
podělit se o zážitky se svými známými. Doprava pochopitelně
poskytovala jen takový luxus, který mohla nabídnout technika.
Dne 21. května 1871 zažil horský turismus senzaci. Z Vitznau
na horu Rigi ve Švýcarsku byla dána do provozu první ozubnicová
trať v Evropě. Cesta k horským velikánům byla otevřená. Stala se
vzorem pro další horské zubačky po celé Evropě.
Předkládaná kniha je výsledkem několikaletých
expedic za ozubnicovými tratěmi Evropy.
Projedete se nejstrmější zubačkou v Evropě na horu Pilatus.
Vystoupáte do nejvýše položené železniční stanice na Jungfraujoch -
Top of Europe, do téměř 3500 metrů nad mořem. Zatajíte dech při
průjezdu Mont Blanc Expressem divokými soutěskami a pohledu do
horských rozsedlin pod vámi. Na Furkabahn pojedete po doslova
shrnovacím mostu. V létě po něm jezdí parní lokomotiva, v zimě
udělá místo padajícím lavinám.
Ve Stuttgartu budete obdivovat tramvaj-zubačku, která se
prohání městem. Jako hudba vám bude znít syčení páry, oblaka dýmu a
pravidelné nárazy pístu ve válci při stoupání na Rothorn.
V Zurichu dojedete zubačkou do hotelu. Dostanete se do
nadmořské výšky, kdy slavný Matterhorn se zdá na dosah ruky.
Projede se cestou, po které jezdily přes hory mezi jihem a severem
Evropy koňské povozy.
V Glacier Expressu dostanete víno ve skleničce se šikmou
nožičkou. Aby se víno nevylilo, budete ji natáčet podle toho, jak
se mění stoupání na trati. Při nostalgii a obdivu k technickému
fortelu předků budete stoupat zub za zubem k horským velikánům
Evropy. Součástí knihy je i jediná zubačka v Čechách:
Tanvald-Kořenov. Jde o nejstrmější železniční trať v České
republice.
Epocha železničních tratí začala v druhé polovině 19.
století. Bylo to v době rozvoje nových průmyslových odvětví, která
nabízela nová pracovní místa. Obyvatelstvo venkova hledalo práci a
stěhovalo se do měst. Rostl počet měst i počet jejich obyvatel.
Města rostla doslova explozivně. Symbolem doby se stala železniční
doprava. Železnice znamenala pokrok a mobilitu. Mnoho malých měst a
vesnic mělo náhle spojení s "velkým světem". To dávalo nebývalé
možnosti k získání práce a pomáhalo ekonomickému rozvoji kraje.
Železnice umožnila rozvoj nových hospodářských odvětví. Byla u
zrodu odvětví, jež nikdo neplánoval, odvětví, která zde ještě nikdy
nebyla, a navíc přispívala i k rozvoji turistického ruchu.
Městský člověk uzavřený v šedi zdí domů, daleko od přírody
viděl v železnici možnost, jak se dostat k moři nebo do hor. To vše
nabízela železnice za rozumný peníz.
Lidé se horám v důsledku náročné cesty zpočátku vyhýbali.
Hory, to byla záhada, osamělost, nebezpečí a tajemství. Tento názor
trval až do pozdního středověku. O horách se to hemžilo historkami
o nadpřirozených bytostech, netvorech, trpaslících, a dokonce
zmizelých lidech. Nebylo proto divu, že vrchnost bránila
navštěvovat hory a probouzet zlé duchy. Na počátku 18. století se
názor lidí na hory změnil. Začali se o ně zajímat odborníci. Vědci
označovali hory přímo za ráj. Nakonec se hory staly předmětem
vědeckého zájmu. Byly kartografovány, byla zkoumána jejich fauna a
flóra, začala horská turistika. Patřilo k dobrému tónu noblesní
společnosti čas od času si vyjet do hor. Užít si čerstvého vzduchu,
podělit se o zážitky se svými známými. Doprava pochopitelně
poskytovala jen takový luxus, který mohla nabídnout technika.
Dne 21. května 1871 zažil horský turismus senzaci. Z Vitznau
na horu Rigi ve Švýcarsku byla dána do provozu první ozubnicová
trať v Evropě. Cesta k horským velikánům byla otevřená. Stala se
vzorem pro další horské zubačky po celé Evropě.
Předkládaná kniha je výsledkem několikaletých
expedic za ozubnicovými tratěmi Evropy.
Projedete se nejstrmější zubačkou v Evropě na horu Pilatus.
Vystoupáte do nejvýše položené železniční stanice na Jungfraujoch -
Top of Europe, do téměř 3500 metrů nad mořem. Zatajíte dech při
průjezdu Mont Blanc Expressem divokými soutěskami a pohledu do
horských rozsedlin pod vámi. Na Furkabahn pojedete po doslova
shrnovacím mostu. V létě po něm jezdí parní lokomotiva, v zimě
udělá místo padajícím lavinám.
Ve Stuttgartu budete obdivovat tramvaj-zubačku, která se
prohání městem. Jako hudba vám bude znít syčení páry, oblaka dýmu a
pravidelné nárazy pístu ve válci při stoupání na Rothorn.
V Zurichu dojedete zubačkou do hotelu. Dostanete se do
nadmořské výšky, kdy slavný Matterhorn se zdá na dosah ruky.
Projede se cestou, po které jezdily přes hory mezi jihem a severem
Evropy koňské povozy.
V Glacier Expressu dostanete víno ve skleničce se šikmou
nožičkou. Aby se víno nevylilo, budete ji natáčet podle toho, jak
se mění stoupání na trati. Při nostalgii a obdivu k technickému
fortelu předků budete stoupat zub za zubem k horským velikánům
Evropy. Součástí knihy je i jediná zubačka v Čechách:
Tanvald-Kořenov. Jde o nejstrmější železniční trať v České
republice.
Epocha železničních tratí začala v druhé polovině 19.
století. Bylo to v době rozvoje nových průmyslových odvětví, která
nabízela nová pracovní místa. Obyvatelstvo venkova hledalo práci a
stěhovalo se do měst. Rostl počet měst i počet jejich obyvatel.
Města rostla doslova explozivně. Symbolem doby se stala železniční
doprava. Železnice znamenala pokrok a mobilitu. Mnoho malých měst a
vesnic mělo náhle spojení s "velkým světem". To dávalo nebývalé
možnosti k získání práce a pomáhalo ekonomickému rozvoji kraje.
Železnice umožnila rozvoj nových hospodářských odvětví. Byla u
zrodu odvětví, jež nikdo neplánoval, odvětví, která zde ještě nikdy
nebyla, a navíc přispívala i k rozvoji turistického ruchu.
Městský člověk uzavřený v šedi zdí domů, daleko od přírody
viděl v železnici možnost, jak se dostat k moři nebo do hor. To vše
nabízela železnice za rozumný peníz.
Lidé se horám v důsledku náročné cesty zpočátku vyhýbali.
Hory, to byla záhada, osamělost, nebezpečí a tajemství. Tento názor
trval až do pozdního středověku. O horách se to hemžilo historkami
o nadpřirozených bytostech, netvorech, trpaslících, a dokonce
zmizelých lidech. Nebylo proto divu, že vrchnost bránila
navštěvovat hory a probouzet zlé duchy. Na počátku 18. století se
názor lidí na hory změnil. Začali se o ně zajímat odborníci. Vědci
označovali hory přímo za ráj. Nakonec se hory staly předmětem
vědeckého zájmu. Byly kartografovány, byla zkoumána jejich fauna a
flóra, začala horská turistika. Patřilo k dobrému tónu noblesní
společnosti čas od času si vyjet do hor. Užít si čerstvého vzduchu,
podělit se o zážitky se svými známými. Doprava pochopitelně
poskytovala jen takový luxus, který mohla nabídnout technika.
Dne 21. května 1871 zažil horský turismus senzaci. Z Vitznau
na horu Rigi ve Švýcarsku byla dána do provozu první ozubnicová
trať v Evropě. Cesta k horským velikánům byla otevřená. Stala se
vzorem pro další horské zubačky po celé Evropě.
Předkládaná kniha je výsledkem několikaletých
expedic za ozubnicovými tratěmi Evropy.
Projedete se nejstrmější zubačkou v Evropě na horu Pilatus.
Vystoupáte do nejvýše položené železniční stanice na Jungfraujoch -
Top of Europe, do téměř 3500 metrů nad mořem. Zatajíte dech při
průjezdu Mont Blanc Expressem divokými soutěskami a pohledu do
horských rozsedlin pod vámi. Na Furkabahn pojedete po doslova
shrnovacím mostu. V létě po něm jezdí parní lokomotiva, v zimě
udělá místo padajícím lavinám.
Ve Stuttgartu budete obdivovat tramvaj-zubačku, která se
prohání městem. Jako hudba vám bude znít syčení páry, oblaka dýmu a
pravidelné nárazy pístu ve válci při stoupání na Rothorn.
V Zurichu dojedete zubačkou do hotelu. Dostanete se do
nadmořské výšky, kdy slavný Matterhorn se zdá na dosah ruky.
Projede se cestou, po které jezdily přes hory mezi jihem a severem
Evropy koňské povozy.
V Glacier Expressu dostanete víno ve skleničce se šikmou
nožičkou. Aby se víno nevylilo, budete ji natáčet podle toho, jak
se mění stoupání na trati. Při nostalgii a obdivu k technickému
fortelu předků budete stoupat zub za zubem k horským velikánům
Evropy. Součástí knihy je i jediná zubačka v Čechách:
Tanvald-Kořenov. Jde o nejstrmější železniční trať v České
republice.
Epocha železničních tratí začala v druhé polovině 19.
století. Bylo to v době rozvoje nových průmyslových odvětví, která
nabízela nová pracovní místa. Obyvatelstvo venkova hledalo práci a
stěhovalo se do měst. Rostl počet měst i počet jejich obyvatel.
Města rostla doslova explozivně. Symbolem doby se stala železniční
doprava. Železnice znamenala pokrok a mobilitu. Mnoho malých měst a
vesnic mělo náhle spojení s "velkým světem". To dávalo nebývalé
možnosti k získání práce a pomáhalo ekonomickému rozvoji kraje.
Železnice umožnila rozvoj nových hospodářských odvětví. Byla u
zrodu odvětví, jež nikdo neplánoval, odvětví, která zde ještě nikdy
nebyla, a navíc přispívala i k rozvoji turistického ruchu.
Městský člověk uzavřený v šedi zdí domů, daleko od přírody
viděl v železnici možnost, jak se dostat k moři nebo do hor. To vše
nabízela železnice za rozumný peníz.
Lidé se horám v důsledku náročné cesty zpočátku vyhýbali.
Hory, to byla záhada, osamělost, nebezpečí a tajemství. Tento názor
trval až do pozdního středověku. O horách se to hemžilo historkami
o nadpřirozených bytostech, netvorech, trpaslících, a dokonce
zmizelých lidech. Nebylo proto divu, že vrchnost bránila
navštěvovat hory a probouzet zlé duchy. Na počátku 18. století se
názor lidí na hory změnil. Začali se o ně zajímat odborníci. Vědci
označovali hory přímo za ráj. Nakonec se hory staly předmětem
vědeckého zájmu. Byly kartografovány, byla zkoumána jejich fauna a
flóra, začala horská turistika. Patřilo k dobrému tónu noblesní
společnosti čas od času si vyjet do hor. Užít si čerstvého vzduchu,
podělit se o zážitky se svými známými. Doprava pochopitelně
poskytovala jen takový luxus, který mohla nabídnout technika.
Dne 21. května 1871 zažil horský turismus senzaci. Z Vitznau
na horu Rigi ve Švýcarsku byla dána do provozu první ozubnicová
trať v Evropě. Cesta k horským velikánům byla otevřená. Stala se
vzorem pro další horské zubačky po celé Evropě.
Předkládaná kniha je výsledkem několikaletých
expedic za ozubnicovými tratěmi Evropy.
Projedete se nejstrmější zubačkou v Evropě na horu Pilatus.
Vystoupáte do nejvýše položené železniční stanice na Jungfraujoch -
Top of Europe, do téměř 3500 metrů nad mořem. Zatajíte dech při
průjezdu Mont Blanc Expressem divokými soutěskami a pohledu do
horských rozsedlin pod vámi. Na Furkabahn pojedete po doslova
shrnovacím mostu. V létě po něm jezdí parní lokomotiva, v zimě
udělá místo padajícím lavinám.
Ve Stuttgartu budete obdivovat tramvaj-zubačku, která se
prohání městem. Jako hudba vám bude znít syčení páry, oblaka dýmu a
pravidelné nárazy pístu ve válci při stoupání na Rothorn.
V Zurichu dojedete zubačkou do hotelu. Dostanete se do
nadmořské výšky, kdy slavný Matterhorn se zdá na dosah ruky.
Projede se cestou, po které jezdily přes hory mezi jihem a severem
Evropy koňské povozy.
V Glacier Expressu dostanete víno ve skleničce se šikmou
nožičkou. Aby se víno nevylilo, budete ji natáčet podle toho, jak
se mění stoupání na trati. Při nostalgii a obdivu k technickému
fortelu předků budete stoupat zub za zubem k horským velikánům
Evropy. Součástí knihy je i jediná zubačka v Čechách:
Tanvald-Kořenov. Jde o nejstrmější železniční trať v České
republice.
Epocha železničních tratí začala v druhé polovině 19.
století. Bylo to v době rozvoje nových průmyslových odvětví, která
nabízela nová pracovní místa. Obyvatelstvo venkova hledalo práci a
stěhovalo se do měst. Rostl počet měst i počet jejich obyvatel.
Města rostla doslova explozivně. Symbolem doby se stala železniční
doprava. Železnice znamenala pokrok a mobilitu. Mnoho malých měst a
vesnic mělo náhle spojení s "velkým světem". To dávalo nebývalé
možnosti k získání práce a pomáhalo ekonomickému rozvoji kraje.
Železnice umožnila rozvoj nových hospodářských odvětví. Byla u
zrodu odvětví, jež nikdo neplánoval, odvětví, která zde ještě nikdy
nebyla, a navíc přispívala i k rozvoji turistického ruchu.
Městský člověk uzavřený v šedi zdí domů, daleko od přírody
viděl v železnici možnost, jak se dostat k moři nebo do hor. To vše
nabízela železnice za rozumný peníz.
Lidé se horám v důsledku náročné cesty zpočátku vyhýbali.
Hory, to byla záhada, osamělost, nebezpečí a tajemství. Tento názor
trval až do pozdního středověku. O horách se to hemžilo historkami
o nadpřirozených bytostech, netvorech, trpaslících, a dokonce
zmizelých lidech. Nebylo proto divu, že vrchnost bránila
navštěvovat hory a probouzet zlé duchy. Na počátku 18. století se
názor lidí na hory změnil. Začali se o ně zajímat odborníci. Vědci
označovali hory přímo za ráj. Nakonec se hory staly předmětem
vědeckého zájmu. Byly kartografovány, byla zkoumána jejich fauna a
flóra, začala horská turistika. Patřilo k dobrému tónu noblesní
společnosti čas od času si vyjet do hor. Užít si čerstvého vzduchu,
podělit se o zážitky se svými známými. Doprava pochopitelně
poskytovala jen takový luxus, který mohla nabídnout technika.
Dne 21. května 1871 zažil horský turismus senzaci. Z Vitznau
na horu Rigi ve Švýcarsku byla dána do provozu první ozubnicová
trať v Evropě. Cesta k horským velikánům byla otevřená. Stala se
vzorem pro další horské zubačky po celé Evropě.
Předkládaná kniha je výsledkem několikaletých
expedic za ozubnicovými tratěmi Evropy.
Projedete se nejstrmější zubačkou v Evropě na horu Pilatus.
Vystoupáte do nejvýše položené železniční stanice na Jungfraujoch -
Top of Europe, do téměř 3500 metrů nad mořem. Zatajíte dech při
průjezdu Mont Blanc Expressem divokými soutěskami a pohledu do
horských rozsedlin pod vámi. Na Furkabahn pojedete po doslova
shrnovacím mostu. V létě po něm jezdí parní lokomotiva, v zimě
udělá místo padajícím lavinám.
Ve Stuttgartu budete obdivovat tramvaj-zubačku, která se
prohání městem. Jako hudba vám bude znít syčení páry, oblaka dýmu a
pravidelné nárazy pístu ve válci při stoupání na Rothorn.
V Zurichu dojedete zubačkou do hotelu. Dostanete se do
nadmořské výšky, kdy slavný Matterhorn se zdá na dosah ruky.
Projede se cestou, po které jezdily přes hory mezi jihem a severem
Evropy koňské povozy.
V Glacier Expressu dostanete víno ve skleničce se šikmou
nožičkou. Aby se víno nevylilo, budete ji natáčet podle toho, jak
se mění stoupání na trati. Při nostalgii a obdivu k technickému
fortelu předků budete stoupat zub za zubem k horským velikánům
Evropy. Součástí knihy je i jediná zubačka v Čechách:
Tanvald-Kořenov. Jde o nejstrmější železniční trať v České
republice.
Epocha železničních tratí začala v druhé polovině 19.
století. Bylo to v době rozvoje nových průmyslových odvětví, která
nabízela nová pracovní místa. Obyvatelstvo venkova hledalo práci a
stěhovalo se do měst. Rostl počet měst i počet jejich obyvatel.
Města rostla doslova explozivně. Symbolem doby se stala železniční
doprava. Železnice znamenala pokrok a mobilitu. Mnoho malých měst a
vesnic mělo náhle spojení s "velkým světem". To dávalo nebývalé
možnosti k získání práce a pomáhalo ekonomickému rozvoji kraje.
Železnice umožnila rozvoj nových hospodářských odvětví. Byla u
zrodu odvětví, jež nikdo neplánoval, odvětví, která zde ještě nikdy
nebyla, a navíc přispívala i k rozvoji turistického ruchu.
Městský člověk uzavřený v šedi zdí domů, daleko od přírody
viděl v železnici možnost, jak se dostat k moři nebo do hor. To vše
nabízela železnice za rozumný peníz.
Lidé se horám v důsledku náročné cesty zpočátku vyhýbali.
Hory, to byla záhada, osamělost, nebezpečí a tajemství. Tento názor
trval až do pozdního středověku. O horách se to hemžilo historkami
o nadpřirozených bytostech, netvorech, trpaslících, a dokonce
zmizelých lidech. Nebylo proto divu, že vrchnost bránila
navštěvovat hory a probouzet zlé duchy. Na počátku 18. století se
názor lidí na hory změnil. Začali se o ně zajímat odborníci. Vědci
označovali hory přímo za ráj. Nakonec se hory staly předmětem
vědeckého zájmu. Byly kartografovány, byla zkoumána jejich fauna a
flóra, začala horská turistika. Patřilo k dobrému tónu noblesní
společnosti čas od času si vyjet do hor. Užít si čerstvého vzduchu,
podělit se o zážitky se svými známými. Doprava pochopitelně
poskytovala jen takový luxus, který mohla nabídnout technika.
Dne 21. května 1871 zažil horský turismus senzaci. Z Vitznau
na horu Rigi ve Švýcarsku byla dána do provozu první ozubnicová
trať v Evropě. Cesta k horským velikánům byla otevřená. Stala se
vzorem pro další horské zubačky po celé Evropě.
Autor: | Petr Vokáč |
Nakladatel: | KARPANA |
Rok vydání: | 2011 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Vazba: | Paperback |
Počet stran: | 240 |
Zařazení: | průvodce • ozubnicové dráhy |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Železniční památky Čech, Moravy a Sle...
Petr Vokáč
-
Překvapená historie
Petr Vokáč
-
Hrady na kolejích
Petr Vokáč
-
Dějiny plné otazníků
Petr Vokáč
-
Historie před soudem
Petr Vokáč
-
Jižní Amerikou na Konec světa a pak d...
Dana Trávníčková
-
Příběh Mexika, zemí Střední Ameriky a...
Dana Trávníčková
-
Kladské pomezí – Náchodsko a Broumovs...
Vladimír Soukup a kol.
-
Olomoucko - Haná 65. - Průvodce po Č,...
-
Švýcarsko: Malá země s velkými příběhy
Jiří Kameníček