Didaktika literatury: výzvy oboru
165 Kč 200 Kč
Autor monografie zastává názor, že existují tři oblasti, které je třeba mít v oboru didaktiky literatury i školním literárním vzdělávání na zřeteli a které je třeba udržovat v rovnováze, aby obor ani školní předmět neztratily estetické, resp. estetickovýchovné zaměření: 1. četba (četba literárních textů a její reflexe), 2. tvorba (konstrukce a rekonstrukce textu a jejich reflexe), 3. nauka (poznávání kontextů relevantních pro interpretaci textu, udržení kulturní kontinuity a kulturní identity). V současném pojetí literárního vzdělávání stále převládá naukový přístup (redukovaný navíc na literární historii a frontální organizační formu výuky). Kniha ukazuje, že je třeba rozvíjet všechny významné oblasti literárního vzdělávání (z nauky např. literární teorii; četbu a tvorbu a jejich reflexi) a jiné přístupy než (tradičně) naukové, a to především z toho důvodu, že žáci mají rozumět literatuře tak, jak převládá v reálném životě, ve čtenářství, v kultuře.
\nAutor: | Ondřej Hník |
Nakladatel: | Karolinum |
ISBN: | 9788024649597 |
Rok vydání: | 2021 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | Měkká |
Počet stran: | 180 |
-
Disney - Říkanky na každý den
Ondřej Hník
-
Procvičuj - Vyjmenovaná slova
Ondřej Hník
-
Poslední noc s M a jiné prózy
Ondřej Hník
-
Můj atlas Evropy
Ondřej Hník
-
We Were a Handful
Karel Poláček
-
Rusko a Střední Asie po rozpadu SSSR
Slavomír Horák
-
V síti dějin literatury národního obr...
Hana Šmahelová
-
17 fakult 17. listopadu
Zima Michal
-
Barokní architektura v Čechách
Petr Macek
-
Dějiny Francie
Linda Perina
-
Hudební psychologie pro učitele
František Sedlák
-
Spravedlnost: Co je správné dělat
Michael Sandel
-
Klapzubova jedenáctka
Bass, Eduard
-
Psychologie osobnosti
Marie Vágnerová
-
Učebnice norštiny
Jarka Vrbová
-
Slovník biblické ikonografie
Jan Royt