Nejen prstem po mapě
11
%
250 Kč 282 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Jan Schmid si vymyslel divadlo a obklopil se
zajímavými, talentovanými lidmi. Se svým souborem procestoval kraj
světa a tato kniha je toho svědectvím. Studio Ypsilon je divadlo
hodně vizuální i hodně hudební, kde samotné slovo nehraje
dominantní úlohu. Jeho poetika je osobitá a časem prověřená,
zahraničními kritiky označovaná za bytostně českou. Proto je
Ypsilonka často zvána na zahraniční festivaly, zájezdy a jiné
příležitostné akce. Ve slovnících se o Ypsilonu hovoří jako o
autorsky pojímaném divadle, tvořícím nezaměnitelnou metodou
kolektivní improvizace, řízené improvizace, jak říká Jan Schmid,
plné hravosti, směřující k metaforické obrazivosti jevištní akce.
Ypsilonka nejdřív cestovala po evropských zemích, teprve
potom navštívila například Jihoafrickou republiku, Kanadu,
USA,Taiwan, Egypt a další země. Tato kniha navazuje na podobnou
publikaci, rovněž zprávu o cestování Studia Ypsilon, JAK MĚ ZABIL
SLON (nakladatelství Primus, 1994). Zdeněk Hořínek v doslovu tehdy
napsal slova, která by se hodila i nyní. Říká, že Schmid nejen vidí
svět jako divadlo, ale že také jeho divadlo je obrazem a výrazem
světa, jak jej vidí při svých výzkumných cestách.
Kniha NEJEN PRSTEM PO MAPĚ dává navíc nahlédnout do nitra
souboru a jak se se společnými objevy vyrovnávají jeho členové,
například Jiří Lábus, Marek Eben, Jiří Schmitzer, Martin Dejdar,
Jana Synková, Jaroslava Kretschmerová, Lenka Termerová, Renata
Rychlá, Oldřich Kaiser, Petr Vacek, Pavel Nový, Jan Jiráň, Roman
Mrázik, Miroslav Kořínek a z těch mladších Jiří Havelka, Petr
Vršek, Markéta Plánková, Jiřina Mencáková a další. Kniha se tak
navíc pokouší, obrazně řečeno, vydat svědectví o tom, že kam noha
Ypsilonu šlápla, zanechala možná i nějakou stopu.
Jan Schmid si vymyslel divadlo a obklopil se
zajímavými, talentovanými lidmi. Se svým souborem procestoval kraj
světa a tato kniha je toho svědectvím. Studio Ypsilon je divadlo
hodně vizuální i hodně hudební, kde samotné slovo nehraje
dominantní úlohu. Jeho poetika je osobitá a časem prověřená,
zahraničními kritiky označovaná za bytostně českou. Proto je
Ypsilonka často zvána na zahraniční festivaly, zájezdy a jiné
příležitostné akce. Ve slovnících se o Ypsilonu hovoří jako o
autorsky pojímaném divadle, tvořícím nezaměnitelnou metodou
kolektivní improvizace, řízené improvizace, jak říká Jan Schmid,
plné hravosti, směřující k metaforické obrazivosti jevištní akce.
Ypsilonka nejdřív cestovala po evropských zemích, teprve
potom navštívila například Jihoafrickou republiku, Kanadu,
USA,Taiwan, Egypt a další země. Tato kniha navazuje na podobnou
publikaci, rovněž zprávu o cestování Studia Ypsilon, JAK MĚ ZABIL
SLON (nakladatelství Primus, 1994). Zdeněk Hořínek v doslovu tehdy
napsal slova, která by se hodila i nyní. Říká, že Schmid nejen vidí
svět jako divadlo, ale že také jeho divadlo je obrazem a výrazem
světa, jak jej vidí při svých výzkumných cestách.
Kniha NEJEN PRSTEM PO MAPĚ dává navíc nahlédnout do nitra
souboru a jak se se společnými objevy vyrovnávají jeho členové,
například Jiří Lábus, Marek Eben, Jiří Schmitzer, Martin Dejdar,
Jana Synková, Jaroslava Kretschmerová, Lenka Termerová, Renata
Rychlá, Oldřich Kaiser, Petr Vacek, Pavel Nový, Jan Jiráň, Roman
Mrázik, Miroslav Kořínek a z těch mladších Jiří Havelka, Petr
Vršek, Markéta Plánková, Jiřina Mencáková a další. Kniha se tak
navíc pokouší, obrazně řečeno, vydat svědectví o tom, že kam noha
Ypsilonu šlápla, zanechala možná i nějakou stopu.
Jan Schmid si vymyslel divadlo a obklopil se
zajímavými, talentovanými lidmi. Se svým souborem procestoval kraj
světa a tato kniha je toho svědectvím. Studio Ypsilon je divadlo
hodně vizuální i hodně hudební, kde samotné slovo nehraje
dominantní úlohu. Jeho poetika je osobitá a časem prověřená,
zahraničními kritiky označovaná za bytostně českou. Proto je
Ypsilonka často zvána na zahraniční festivaly, zájezdy a jiné
příležitostné akce. Ve slovnících se o Ypsilonu hovoří jako o
autorsky pojímaném divadle, tvořícím nezaměnitelnou metodou
kolektivní improvizace, řízené improvizace, jak říká Jan Schmid,
plné hravosti, směřující k metaforické obrazivosti jevištní akce.
Ypsilonka nejdřív cestovala po evropských zemích, teprve
potom navštívila například Jihoafrickou republiku, Kanadu,
USA,Taiwan, Egypt a další země. Tato kniha navazuje na podobnou
publikaci, rovněž zprávu o cestování Studia Ypsilon, JAK MĚ ZABIL
SLON (nakladatelství Primus, 1994). Zdeněk Hořínek v doslovu tehdy
napsal slova, která by se hodila i nyní. Říká, že Schmid nejen vidí
svět jako divadlo, ale že také jeho divadlo je obrazem a výrazem
světa, jak jej vidí při svých výzkumných cestách.
Kniha NEJEN PRSTEM PO MAPĚ dává navíc nahlédnout do nitra
souboru a jak se se společnými objevy vyrovnávají jeho členové,
například Jiří Lábus, Marek Eben, Jiří Schmitzer, Martin Dejdar,
Jana Synková, Jaroslava Kretschmerová, Lenka Termerová, Renata
Rychlá, Oldřich Kaiser, Petr Vacek, Pavel Nový, Jan Jiráň, Roman
Mrázik, Miroslav Kořínek a z těch mladších Jiří Havelka, Petr
Vršek, Markéta Plánková, Jiřina Mencáková a další. Kniha se tak
navíc pokouší, obrazně řečeno, vydat svědectví o tom, že kam noha
Ypsilonu šlápla, zanechala možná i nějakou stopu.
Autor: | Jan Schmid |
Nakladatel: | Studio Y |
ISBN: | 978-80-902482-7-4 |
Rok vydání: | 2008 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Vazba: | vázaná |
Počet stran: | 264 |
Zařazení: | 20.-21. stol. • autobiografické vzpomínky • herci • cestopisy • cesty a pobyt • země světa • divadelní představení • 1989-2004 • Schmid, Jan, |
Mohlo by se vám také líbit..