Heptalogie Hieronyma Bosche/ Heptalógia Hieronyma Bosche
8
%
284 Kč 310 Kč
Zboží skladem, ihned k odeslaní
Pokud objednám nyní, kdy zboží dostanu
Sleva až 70% u třetiny knih
Jak název napovídá, sdružuje tento cyklus sedm
divadelních her. Spregelburd připadl na nápad napsat tento cyklus v
roce 1996 a nechal se v něm inspirovat deskovou malbou Sedm
smrtelných hříchů od Hieronyma Bosche (1480) – a to jak formálně,
tak obsahově. Cyklus byl dokončen v roce 2007.
Původním záměrem autora bylo po dopsání celého cyklu uvádět
každý den v týdnu jednu část Heptalogie. Divák by si tedy mohl
zvolit libovolně pořadí, ve kterém cyklus uvidí, a složit si tak
svůj vlastní „obraz“.
Ve hrách zařazených do Heptalogie se Spregelburd zamýšlí nad
konceptem hříchu (a jeho možností vůbec) v současné době, kdy se
lidstvo neřídí žádným pevným náboženským, duchovním či filozofickým
řádem. I proto se – nikoli hříchy – ale jakési „postmoderní
deviace“ u Spregelburda jmenují Nechutenství, Extravagance,
Skromnost, Panika, Hloupost, Paranoia a Tvrdohlavost.
Žánrově lze Spregelburdovy hry označit za „chytré“ komedie
pro spíše intelektuální publikum a zručné divadelní praktiky. Autor
v nich totiž pracuje se svými znalostmi několika světových jazyků
(včetně esperanta a znakové řeči), ve složitých zápletkách a
násobených dějových liniích využívá svůj matematický talent,
kombinační schopnosti a zkušenosti s technikou dramatu (vedl řadu
dílen tvůrčího psaní v různých zemích Latinské Ameriky a ve
Španělsku) a nezapře ani protřelého divadelního režiséra a
zkušeného herce pohrávajícího si s divadelními konvencemi (viz
krátké synopse k jednotlivým hrám zařazeným do Heptalogie).
Jak název napovídá, sdružuje tento cyklus sedm
divadelních her. Spregelburd připadl na nápad napsat tento cyklus v
roce 1996 a nechal se v něm inspirovat deskovou malbou Sedm
smrtelných hříchů od Hieronyma Bosche (1480) – a to jak formálně,
tak obsahově. Cyklus byl dokončen v roce 2007.
Původním záměrem autora bylo po dopsání celého cyklu uvádět
každý den v týdnu jednu část Heptalogie. Divák by si tedy mohl
zvolit libovolně pořadí, ve kterém cyklus uvidí, a složit si tak
svůj vlastní „obraz“.
Ve hrách zařazených do Heptalogie se Spregelburd zamýšlí nad
konceptem hříchu (a jeho možností vůbec) v současné době, kdy se
lidstvo neřídí žádným pevným náboženským, duchovním či filozofickým
řádem. I proto se – nikoli hříchy – ale jakési „postmoderní
deviace“ u Spregelburda jmenují Nechutenství, Extravagance,
Skromnost, Panika, Hloupost, Paranoia a Tvrdohlavost.
Žánrově lze Spregelburdovy hry označit za „chytré“ komedie
pro spíše intelektuální publikum a zručné divadelní praktiky. Autor
v nich totiž pracuje se svými znalostmi několika světových jazyků
(včetně esperanta a znakové řeči), ve složitých zápletkách a
násobených dějových liniích využívá svůj matematický talent,
kombinační schopnosti a zkušenosti s technikou dramatu (vedl řadu
dílen tvůrčího psaní v různých zemích Latinské Ameriky a ve
Španělsku) a nezapře ani protřelého divadelního režiséra a
zkušeného herce pohrávajícího si s divadelními konvencemi (viz
krátké synopse k jednotlivým hrám zařazeným do Heptalogie).
Jak název napovídá, sdružuje tento cyklus sedm
divadelních her. Spregelburd připadl na nápad napsat tento cyklus v
roce 1996 a nechal se v něm inspirovat deskovou malbou Sedm
smrtelných hříchů od Hieronyma Bosche (1480) – a to jak formálně,
tak obsahově. Cyklus byl dokončen v roce 2007.
Původním záměrem autora bylo po dopsání celého cyklu uvádět
každý den v týdnu jednu část Heptalogie. Divák by si tedy mohl
zvolit libovolně pořadí, ve kterém cyklus uvidí, a složit si tak
svůj vlastní „obraz“.
Ve hrách zařazených do Heptalogie se Spregelburd zamýšlí nad
konceptem hříchu (a jeho možností vůbec) v současné době, kdy se
lidstvo neřídí žádným pevným náboženským, duchovním či filozofickým
řádem. I proto se – nikoli hříchy – ale jakési „postmoderní
deviace“ u Spregelburda jmenují Nechutenství, Extravagance,
Skromnost, Panika, Hloupost, Paranoia a Tvrdohlavost.
Žánrově lze Spregelburdovy hry označit za „chytré“ komedie
pro spíše intelektuální publikum a zručné divadelní praktiky. Autor
v nich totiž pracuje se svými znalostmi několika světových jazyků
(včetně esperanta a znakové řeči), ve složitých zápletkách a
násobených dějových liniích využívá svůj matematický talent,
kombinační schopnosti a zkušenosti s technikou dramatu (vedl řadu
dílen tvůrčího psaní v různých zemích Latinské Ameriky a ve
Španělsku) a nezapře ani protřelého divadelního režiséra a
zkušeného herce pohrávajícího si s divadelními konvencemi (viz
krátké synopse k jednotlivým hrám zařazeným do Heptalogie).
Jak název napovídá, sdružuje tento cyklus sedm
divadelních her. Spregelburd připadl na nápad napsat tento cyklus v
roce 1996 a nechal se v něm inspirovat deskovou malbou Sedm
smrtelných hříchů od Hieronyma Bosche (1480) – a to jak formálně,
tak obsahově. Cyklus byl dokončen v roce 2007.
Původním záměrem autora bylo po dopsání celého cyklu uvádět
každý den v týdnu jednu část Heptalogie. Divák by si tedy mohl
zvolit libovolně pořadí, ve kterém cyklus uvidí, a složit si tak
svůj vlastní „obraz“.
Ve hrách zařazených do Heptalogie se Spregelburd zamýšlí nad
konceptem hříchu (a jeho možností vůbec) v současné době, kdy se
lidstvo neřídí žádným pevným náboženským, duchovním či filozofickým
řádem. I proto se – nikoli hříchy – ale jakési „postmoderní
deviace“ u Spregelburda jmenují Nechutenství, Extravagance,
Skromnost, Panika, Hloupost, Paranoia a Tvrdohlavost.
Žánrově lze Spregelburdovy hry označit za „chytré“ komedie
pro spíše intelektuální publikum a zručné divadelní praktiky. Autor
v nich totiž pracuje se svými znalostmi několika světových jazyků
(včetně esperanta a znakové řeči), ve složitých zápletkách a
násobených dějových liniích využívá svůj matematický talent,
kombinační schopnosti a zkušenosti s technikou dramatu (vedl řadu
dílen tvůrčího psaní v různých zemích Latinské Ameriky a ve
Španělsku) a nezapře ani protřelého divadelního režiséra a
zkušeného herce pohrávajícího si s divadelními konvencemi (viz
krátké synopse k jednotlivým hrám zařazeným do Heptalogie).
Rok vydání: | 2009 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 406 |
Zařazení: | Praha (Česko) • divadelní inscenace • divadelní programy • norské drama |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Ruce pryč od této knihy
Jan van Helsing
-
THOVT – projekt lidstvo
Kerstin Simoné
-
Učebnice čarodějnictví a magie
Thea
-
Klíč k opravdové kabale
František Bardon
-
Muzeum záhad
Arnošt Vašíček
-
Kniha kouzel
Zuzana Antares
-
Největší záhady světa
Lucy Doncaster
-
Keltská přírodní magie
Scott Cunningham
-
Klíč ke všem vztahům
Hicks Ester
-
Nedobytná šifra
Arnošt Vašíček
-
Šumava ještě tajemnější
Veronika Rubínková
-
Tajemství ďáblovy bible
Arnošt Vašíček
-
Zakázaná historie
J. Douglas Kenyon
-
Kameny a hvězdy
Václav Cílek
-
Mysterium zrození
Pavel Ziegler
-
Hlas ticha
Jelena Petrovna Blavatskaja