Heptalogie Hieronyma Bosche/ Heptalógia Hieronyma Bosche
7
%
287 Kč 310 Kč
Zboží skladem, ihned k odeslaní
Pokud objednám nyní, kdy zboží dostanu
Sleva až 70% u třetiny knih
Jak název napovídá, sdružuje tento cyklus sedm
divadelních her. Spregelburd připadl na nápad napsat tento cyklus v
roce 1996 a nechal se v něm inspirovat deskovou malbou Sedm
smrtelných hříchů od Hieronyma Bosche (1480) – a to jak formálně,
tak obsahově. Cyklus byl dokončen v roce 2007.
Původním záměrem autora bylo po dopsání celého cyklu uvádět
každý den v týdnu jednu část Heptalogie. Divák by si tedy mohl
zvolit libovolně pořadí, ve kterém cyklus uvidí, a složit si tak
svůj vlastní „obraz“.
Ve hrách zařazených do Heptalogie se Spregelburd zamýšlí nad
konceptem hříchu (a jeho možností vůbec) v současné době, kdy se
lidstvo neřídí žádným pevným náboženským, duchovním či filozofickým
řádem. I proto se – nikoli hříchy – ale jakési „postmoderní
deviace“ u Spregelburda jmenují Nechutenství, Extravagance,
Skromnost, Panika, Hloupost, Paranoia a Tvrdohlavost.
Žánrově lze Spregelburdovy hry označit za „chytré“ komedie
pro spíše intelektuální publikum a zručné divadelní praktiky. Autor
v nich totiž pracuje se svými znalostmi několika světových jazyků
(včetně esperanta a znakové řeči), ve složitých zápletkách a
násobených dějových liniích využívá svůj matematický talent,
kombinační schopnosti a zkušenosti s technikou dramatu (vedl řadu
dílen tvůrčího psaní v různých zemích Latinské Ameriky a ve
Španělsku) a nezapře ani protřelého divadelního režiséra a
zkušeného herce pohrávajícího si s divadelními konvencemi (viz
krátké synopse k jednotlivým hrám zařazeným do Heptalogie).
Jak název napovídá, sdružuje tento cyklus sedm
divadelních her. Spregelburd připadl na nápad napsat tento cyklus v
roce 1996 a nechal se v něm inspirovat deskovou malbou Sedm
smrtelných hříchů od Hieronyma Bosche (1480) – a to jak formálně,
tak obsahově. Cyklus byl dokončen v roce 2007.
Původním záměrem autora bylo po dopsání celého cyklu uvádět
každý den v týdnu jednu část Heptalogie. Divák by si tedy mohl
zvolit libovolně pořadí, ve kterém cyklus uvidí, a složit si tak
svůj vlastní „obraz“.
Ve hrách zařazených do Heptalogie se Spregelburd zamýšlí nad
konceptem hříchu (a jeho možností vůbec) v současné době, kdy se
lidstvo neřídí žádným pevným náboženským, duchovním či filozofickým
řádem. I proto se – nikoli hříchy – ale jakési „postmoderní
deviace“ u Spregelburda jmenují Nechutenství, Extravagance,
Skromnost, Panika, Hloupost, Paranoia a Tvrdohlavost.
Žánrově lze Spregelburdovy hry označit za „chytré“ komedie
pro spíše intelektuální publikum a zručné divadelní praktiky. Autor
v nich totiž pracuje se svými znalostmi několika světových jazyků
(včetně esperanta a znakové řeči), ve složitých zápletkách a
násobených dějových liniích využívá svůj matematický talent,
kombinační schopnosti a zkušenosti s technikou dramatu (vedl řadu
dílen tvůrčího psaní v různých zemích Latinské Ameriky a ve
Španělsku) a nezapře ani protřelého divadelního režiséra a
zkušeného herce pohrávajícího si s divadelními konvencemi (viz
krátké synopse k jednotlivým hrám zařazeným do Heptalogie).
Jak název napovídá, sdružuje tento cyklus sedm
divadelních her. Spregelburd připadl na nápad napsat tento cyklus v
roce 1996 a nechal se v něm inspirovat deskovou malbou Sedm
smrtelných hříchů od Hieronyma Bosche (1480) – a to jak formálně,
tak obsahově. Cyklus byl dokončen v roce 2007.
Původním záměrem autora bylo po dopsání celého cyklu uvádět
každý den v týdnu jednu část Heptalogie. Divák by si tedy mohl
zvolit libovolně pořadí, ve kterém cyklus uvidí, a složit si tak
svůj vlastní „obraz“.
Ve hrách zařazených do Heptalogie se Spregelburd zamýšlí nad
konceptem hříchu (a jeho možností vůbec) v současné době, kdy se
lidstvo neřídí žádným pevným náboženským, duchovním či filozofickým
řádem. I proto se – nikoli hříchy – ale jakési „postmoderní
deviace“ u Spregelburda jmenují Nechutenství, Extravagance,
Skromnost, Panika, Hloupost, Paranoia a Tvrdohlavost.
Žánrově lze Spregelburdovy hry označit za „chytré“ komedie
pro spíše intelektuální publikum a zručné divadelní praktiky. Autor
v nich totiž pracuje se svými znalostmi několika světových jazyků
(včetně esperanta a znakové řeči), ve složitých zápletkách a
násobených dějových liniích využívá svůj matematický talent,
kombinační schopnosti a zkušenosti s technikou dramatu (vedl řadu
dílen tvůrčího psaní v různých zemích Latinské Ameriky a ve
Španělsku) a nezapře ani protřelého divadelního režiséra a
zkušeného herce pohrávajícího si s divadelními konvencemi (viz
krátké synopse k jednotlivým hrám zařazeným do Heptalogie).
Jak název napovídá, sdružuje tento cyklus sedm
divadelních her. Spregelburd připadl na nápad napsat tento cyklus v
roce 1996 a nechal se v něm inspirovat deskovou malbou Sedm
smrtelných hříchů od Hieronyma Bosche (1480) – a to jak formálně,
tak obsahově. Cyklus byl dokončen v roce 2007.
Původním záměrem autora bylo po dopsání celého cyklu uvádět
každý den v týdnu jednu část Heptalogie. Divák by si tedy mohl
zvolit libovolně pořadí, ve kterém cyklus uvidí, a složit si tak
svůj vlastní „obraz“.
Ve hrách zařazených do Heptalogie se Spregelburd zamýšlí nad
konceptem hříchu (a jeho možností vůbec) v současné době, kdy se
lidstvo neřídí žádným pevným náboženským, duchovním či filozofickým
řádem. I proto se – nikoli hříchy – ale jakési „postmoderní
deviace“ u Spregelburda jmenují Nechutenství, Extravagance,
Skromnost, Panika, Hloupost, Paranoia a Tvrdohlavost.
Žánrově lze Spregelburdovy hry označit za „chytré“ komedie
pro spíše intelektuální publikum a zručné divadelní praktiky. Autor
v nich totiž pracuje se svými znalostmi několika světových jazyků
(včetně esperanta a znakové řeči), ve složitých zápletkách a
násobených dějových liniích využívá svůj matematický talent,
kombinační schopnosti a zkušenosti s technikou dramatu (vedl řadu
dílen tvůrčího psaní v různých zemích Latinské Ameriky a ve
Španělsku) a nezapře ani protřelého divadelního režiséra a
zkušeného herce pohrávajícího si s divadelními konvencemi (viz
krátké synopse k jednotlivým hrám zařazeným do Heptalogie).
Rok vydání: | 2009 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 406 |
Zařazení: | Praha (Česko) • divadelní inscenace • divadelní programy • norské drama |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Atlasova vzpoura
Ayn Rand
-
Star Wars, Darth Plagueis
Luceno, James
-
All you need is kill / Stačí jen zabíjet
Rjósuke Takeuči, Hiroši Sakurazaka
-
Útok titánů 1
Hadžime Isajama
-
Stopařův průvodce Galaxií 5
Douglas Adams
-
Druuna 2
Paolo Eleuteri Serpieri
-
Druuna
Paolo Eleuteri Serpieri
-
Metro 2033
Glukhovsky, Dmitry
-
Pouštní kopí
Peter V. Brett
-
Kostičas
Samantha Shannon
-
Fakt hustej nářez - Bratrstvo krve 2
Kotleta František
-
Zlatý kompas (brož.)
Philip Pullman
-
Ready Player One, English edition
Cline, Ernest
-
Mega hustej nářez - Bratrstvo krve 3
Kotleta František
-
Stopařův průvodce Galaxií 4
Douglas Adams
-
The 100
Morgan, Kass