Heptalogie Hieronyma Bosche/ Heptalógia Hieronyma Bosche
16
%
261 Kč 310 Kč
Zboží skladem, ihned k odeslaní
Pokud objednám nyní, kdy zboží dostanu
Sleva až 70% u třetiny knih
Jak název napovídá, sdružuje tento cyklus sedm
divadelních her. Spregelburd připadl na nápad napsat tento cyklus v
roce 1996 a nechal se v něm inspirovat deskovou malbou Sedm
smrtelných hříchů od Hieronyma Bosche (1480) – a to jak formálně,
tak obsahově. Cyklus byl dokončen v roce 2007.
Původním záměrem autora bylo po dopsání celého cyklu uvádět
každý den v týdnu jednu část Heptalogie. Divák by si tedy mohl
zvolit libovolně pořadí, ve kterém cyklus uvidí, a složit si tak
svůj vlastní „obraz“.
Ve hrách zařazených do Heptalogie se Spregelburd zamýšlí nad
konceptem hříchu (a jeho možností vůbec) v současné době, kdy se
lidstvo neřídí žádným pevným náboženským, duchovním či filozofickým
řádem. I proto se – nikoli hříchy – ale jakési „postmoderní
deviace“ u Spregelburda jmenují Nechutenství, Extravagance,
Skromnost, Panika, Hloupost, Paranoia a Tvrdohlavost.
Žánrově lze Spregelburdovy hry označit za „chytré“ komedie
pro spíše intelektuální publikum a zručné divadelní praktiky. Autor
v nich totiž pracuje se svými znalostmi několika světových jazyků
(včetně esperanta a znakové řeči), ve složitých zápletkách a
násobených dějových liniích využívá svůj matematický talent,
kombinační schopnosti a zkušenosti s technikou dramatu (vedl řadu
dílen tvůrčího psaní v různých zemích Latinské Ameriky a ve
Španělsku) a nezapře ani protřelého divadelního režiséra a
zkušeného herce pohrávajícího si s divadelními konvencemi (viz
krátké synopse k jednotlivým hrám zařazeným do Heptalogie).
Jak název napovídá, sdružuje tento cyklus sedm
divadelních her. Spregelburd připadl na nápad napsat tento cyklus v
roce 1996 a nechal se v něm inspirovat deskovou malbou Sedm
smrtelných hříchů od Hieronyma Bosche (1480) – a to jak formálně,
tak obsahově. Cyklus byl dokončen v roce 2007.
Původním záměrem autora bylo po dopsání celého cyklu uvádět
každý den v týdnu jednu část Heptalogie. Divák by si tedy mohl
zvolit libovolně pořadí, ve kterém cyklus uvidí, a složit si tak
svůj vlastní „obraz“.
Ve hrách zařazených do Heptalogie se Spregelburd zamýšlí nad
konceptem hříchu (a jeho možností vůbec) v současné době, kdy se
lidstvo neřídí žádným pevným náboženským, duchovním či filozofickým
řádem. I proto se – nikoli hříchy – ale jakési „postmoderní
deviace“ u Spregelburda jmenují Nechutenství, Extravagance,
Skromnost, Panika, Hloupost, Paranoia a Tvrdohlavost.
Žánrově lze Spregelburdovy hry označit za „chytré“ komedie
pro spíše intelektuální publikum a zručné divadelní praktiky. Autor
v nich totiž pracuje se svými znalostmi několika světových jazyků
(včetně esperanta a znakové řeči), ve složitých zápletkách a
násobených dějových liniích využívá svůj matematický talent,
kombinační schopnosti a zkušenosti s technikou dramatu (vedl řadu
dílen tvůrčího psaní v různých zemích Latinské Ameriky a ve
Španělsku) a nezapře ani protřelého divadelního režiséra a
zkušeného herce pohrávajícího si s divadelními konvencemi (viz
krátké synopse k jednotlivým hrám zařazeným do Heptalogie).
Jak název napovídá, sdružuje tento cyklus sedm
divadelních her. Spregelburd připadl na nápad napsat tento cyklus v
roce 1996 a nechal se v něm inspirovat deskovou malbou Sedm
smrtelných hříchů od Hieronyma Bosche (1480) – a to jak formálně,
tak obsahově. Cyklus byl dokončen v roce 2007.
Původním záměrem autora bylo po dopsání celého cyklu uvádět
každý den v týdnu jednu část Heptalogie. Divák by si tedy mohl
zvolit libovolně pořadí, ve kterém cyklus uvidí, a složit si tak
svůj vlastní „obraz“.
Ve hrách zařazených do Heptalogie se Spregelburd zamýšlí nad
konceptem hříchu (a jeho možností vůbec) v současné době, kdy se
lidstvo neřídí žádným pevným náboženským, duchovním či filozofickým
řádem. I proto se – nikoli hříchy – ale jakési „postmoderní
deviace“ u Spregelburda jmenují Nechutenství, Extravagance,
Skromnost, Panika, Hloupost, Paranoia a Tvrdohlavost.
Žánrově lze Spregelburdovy hry označit za „chytré“ komedie
pro spíše intelektuální publikum a zručné divadelní praktiky. Autor
v nich totiž pracuje se svými znalostmi několika světových jazyků
(včetně esperanta a znakové řeči), ve složitých zápletkách a
násobených dějových liniích využívá svůj matematický talent,
kombinační schopnosti a zkušenosti s technikou dramatu (vedl řadu
dílen tvůrčího psaní v různých zemích Latinské Ameriky a ve
Španělsku) a nezapře ani protřelého divadelního režiséra a
zkušeného herce pohrávajícího si s divadelními konvencemi (viz
krátké synopse k jednotlivým hrám zařazeným do Heptalogie).
Jak název napovídá, sdružuje tento cyklus sedm
divadelních her. Spregelburd připadl na nápad napsat tento cyklus v
roce 1996 a nechal se v něm inspirovat deskovou malbou Sedm
smrtelných hříchů od Hieronyma Bosche (1480) – a to jak formálně,
tak obsahově. Cyklus byl dokončen v roce 2007.
Původním záměrem autora bylo po dopsání celého cyklu uvádět
každý den v týdnu jednu část Heptalogie. Divák by si tedy mohl
zvolit libovolně pořadí, ve kterém cyklus uvidí, a složit si tak
svůj vlastní „obraz“.
Ve hrách zařazených do Heptalogie se Spregelburd zamýšlí nad
konceptem hříchu (a jeho možností vůbec) v současné době, kdy se
lidstvo neřídí žádným pevným náboženským, duchovním či filozofickým
řádem. I proto se – nikoli hříchy – ale jakési „postmoderní
deviace“ u Spregelburda jmenují Nechutenství, Extravagance,
Skromnost, Panika, Hloupost, Paranoia a Tvrdohlavost.
Žánrově lze Spregelburdovy hry označit za „chytré“ komedie
pro spíše intelektuální publikum a zručné divadelní praktiky. Autor
v nich totiž pracuje se svými znalostmi několika světových jazyků
(včetně esperanta a znakové řeči), ve složitých zápletkách a
násobených dějových liniích využívá svůj matematický talent,
kombinační schopnosti a zkušenosti s technikou dramatu (vedl řadu
dílen tvůrčího psaní v různých zemích Latinské Ameriky a ve
Španělsku) a nezapře ani protřelého divadelního režiséra a
zkušeného herce pohrávajícího si s divadelními konvencemi (viz
krátké synopse k jednotlivým hrám zařazeným do Heptalogie).
Rok vydání: | 2009 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 406 |
Zařazení: | Praha (Česko) • divadelní inscenace • divadelní programy • norské drama |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Ruce pryč od této knihy
Jan van Helsing
-
Zkrocení zlé ženy
William Shakespeare; Martin Hilský
-
Julius Ceasar
William Shakespeare
-
Mnoho povyku pro nic - č.-a.
William Shakespeare
-
Sen noci svatojánské
William Shakespeare; Martin Hilský
-
Zaostřeno na islám
-
Shakespeare Životopis
Park Honan
-
Král Lear/King Lear
William Shakespeare; Martin Hilský
-
Úrovně spravedlnosti
-
Česká činohra 19. a začátku 20. století
Šormová Eva
-
Titus Andronicus
William Shakespeare
-
Kapitoly o bezpečnosti
-
Sen čarovné noci / A Midsummer Night&...
William Shakespeare
-
Jak se Vám líbí? As you like it?
William Shakespeare
-
Impro for Storytellers
Johnstone, Keith
-
Andorra
Frisch, Max