Evangelium utrpení
413 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Pod souborným názvem Evangelium utrpení vycházejí v
tomto svazku čtyři kratší Kierkegaardovy spisy. První z nich, který
dává titul celé knize, přináší rozbor a přehled těch utrpení, jimiž
musí každý věřící v životě projít, neboť jsou mu Novým zákonem
předurčena. Křesťan má následovat Krista, jít po stopách
Ježíšových. Má nést svůj kříž, jít s ním sám a nést jej tak, aby
byl lehký („rozkošný“). Proto musí být věřící poslušný, odumřít
vlastní vůli a uvědomit si, že trpí jako viník. Utrpení je však
zdoláno věčností, jež váží víc než všechna trýzeň. Kierkegaard
kritizuje svou církev, jež slepě počítá se samozřejmou boží milostí
a zanedbává věčnou blaženost tím, že se na ni věřící nechtějí „v
bázni a chvění“ připravovat.
V dílku Starosti pohanů Kierkegaard srovnává „starosti“
rostlin, zvířat, nevěřících lidí a věřících křesťanů (zastupují je
lilie, pták, pohan a křesťan), a to starost chudoby, nadbytku,
bezvýznamnosti, povýšenosti, opovážlivosti, sebetrýznění a konečně
také starost bezradnosti, nerozhodnosti a bezútěšnosti.
Spis Ladění v zápasech utrpení pojednává o radosti při
různých druzích utrpení, paradoxně uváděných jako křesťanská radost
z něčeho lidsky vzato neradostného. Kierkegaard tak například
promýšlí radost z toho, že trpíme jen jednou (po celý život), ale
vítězíme věčně, radost z toho, že díky soužení člověk získává
naději, nebo radost z toho, že čím více slábneme, tím silnější je v
nás Bůh.
Spisek Myšlenky, jež raní zezadu je výslovně psán pro
křesťany a mluví o křesťanových pokušeních a nedorozuměních.
Kierkegaard zde uvažuje o smyslu chození do kostela, o dobrovolném
vzdání se všech věcí, o nesmrtelnosti a dalších otázkách. Text
končí krásným líčením rozdílu mezi autorovým poměrem k Sókratovi,
jehož obdivoval, a Kristem, v něhož věřil.
Pod souborným názvem Evangelium utrpení vycházejí v
tomto svazku čtyři kratší Kierkegaardovy spisy. První z nich, který
dává titul celé knize, přináší rozbor a přehled těch utrpení, jimiž
musí každý věřící v životě projít, neboť jsou mu Novým zákonem
předurčena. Křesťan má následovat Krista, jít po stopách
Ježíšových. Má nést svůj kříž, jít s ním sám a nést jej tak, aby
byl lehký („rozkošný“). Proto musí být věřící poslušný, odumřít
vlastní vůli a uvědomit si, že trpí jako viník. Utrpení je však
zdoláno věčností, jež váží víc než všechna trýzeň. Kierkegaard
kritizuje svou církev, jež slepě počítá se samozřejmou boží milostí
a zanedbává věčnou blaženost tím, že se na ni věřící nechtějí „v
bázni a chvění“ připravovat.
V dílku Starosti pohanů Kierkegaard srovnává „starosti“
rostlin, zvířat, nevěřících lidí a věřících křesťanů (zastupují je
lilie, pták, pohan a křesťan), a to starost chudoby, nadbytku,
bezvýznamnosti, povýšenosti, opovážlivosti, sebetrýznění a konečně
také starost bezradnosti, nerozhodnosti a bezútěšnosti.
Spis Ladění v zápasech utrpení pojednává o radosti při
různých druzích utrpení, paradoxně uváděných jako křesťanská radost
z něčeho lidsky vzato neradostného. Kierkegaard tak například
promýšlí radost z toho, že trpíme jen jednou (po celý život), ale
vítězíme věčně, radost z toho, že díky soužení člověk získává
naději, nebo radost z toho, že čím více slábneme, tím silnější je v
nás Bůh.
Spisek Myšlenky, jež raní zezadu je výslovně psán pro
křesťany a mluví o křesťanových pokušeních a nedorozuměních.
Kierkegaard zde uvažuje o smyslu chození do kostela, o dobrovolném
vzdání se všech věcí, o nesmrtelnosti a dalších otázkách. Text
končí krásným líčením rozdílu mezi autorovým poměrem k Sókratovi,
jehož obdivoval, a Kristem, v něhož věřil.
Pod souborným názvem Evangelium utrpení vycházejí v
tomto svazku čtyři kratší Kierkegaardovy spisy. První z nich, který
dává titul celé knize, přináší rozbor a přehled těch utrpení, jimiž
musí každý věřící v životě projít, neboť jsou mu Novým zákonem
předurčena. Křesťan má následovat Krista, jít po stopách
Ježíšových. Má nést svůj kříž, jít s ním sám a nést jej tak, aby
byl lehký („rozkošný“). Proto musí být věřící poslušný, odumřít
vlastní vůli a uvědomit si, že trpí jako viník. Utrpení je však
zdoláno věčností, jež váží víc než všechna trýzeň. Kierkegaard
kritizuje svou církev, jež slepě počítá se samozřejmou boží milostí
a zanedbává věčnou blaženost tím, že se na ni věřící nechtějí „v
bázni a chvění“ připravovat.
V dílku Starosti pohanů Kierkegaard srovnává „starosti“
rostlin, zvířat, nevěřících lidí a věřících křesťanů (zastupují je
lilie, pták, pohan a křesťan), a to starost chudoby, nadbytku,
bezvýznamnosti, povýšenosti, opovážlivosti, sebetrýznění a konečně
také starost bezradnosti, nerozhodnosti a bezútěšnosti.
Spis Ladění v zápasech utrpení pojednává o radosti při
různých druzích utrpení, paradoxně uváděných jako křesťanská radost
z něčeho lidsky vzato neradostného. Kierkegaard tak například
promýšlí radost z toho, že trpíme jen jednou (po celý život), ale
vítězíme věčně, radost z toho, že díky soužení člověk získává
naději, nebo radost z toho, že čím více slábneme, tím silnější je v
nás Bůh.
Spisek Myšlenky, jež raní zezadu je výslovně psán pro
křesťany a mluví o křesťanových pokušeních a nedorozuměních.
Kierkegaard zde uvažuje o smyslu chození do kostela, o dobrovolném
vzdání se všech věcí, o nesmrtelnosti a dalších otázkách. Text
končí krásným líčením rozdílu mezi autorovým poměrem k Sókratovi,
jehož obdivoval, a Kristem, v něhož věřil.
Pod souborným názvem Evangelium utrpení vycházejí v
tomto svazku čtyři kratší Kierkegaardovy spisy. První z nich, který
dává titul celé knize, přináší rozbor a přehled těch utrpení, jimiž
musí každý věřící v životě projít, neboť jsou mu Novým zákonem
předurčena. Křesťan má následovat Krista, jít po stopách
Ježíšových. Má nést svůj kříž, jít s ním sám a nést jej tak, aby
byl lehký („rozkošný“). Proto musí být věřící poslušný, odumřít
vlastní vůli a uvědomit si, že trpí jako viník. Utrpení je však
zdoláno věčností, jež váží víc než všechna trýzeň. Kierkegaard
kritizuje svou církev, jež slepě počítá se samozřejmou boží milostí
a zanedbává věčnou blaženost tím, že se na ni věřící nechtějí „v
bázni a chvění“ připravovat.
V dílku Starosti pohanů Kierkegaard srovnává „starosti“
rostlin, zvířat, nevěřících lidí a věřících křesťanů (zastupují je
lilie, pták, pohan a křesťan), a to starost chudoby, nadbytku,
bezvýznamnosti, povýšenosti, opovážlivosti, sebetrýznění a konečně
také starost bezradnosti, nerozhodnosti a bezútěšnosti.
Spis Ladění v zápasech utrpení pojednává o radosti při
různých druzích utrpení, paradoxně uváděných jako křesťanská radost
z něčeho lidsky vzato neradostného. Kierkegaard tak například
promýšlí radost z toho, že trpíme jen jednou (po celý život), ale
vítězíme věčně, radost z toho, že díky soužení člověk získává
naději, nebo radost z toho, že čím více slábneme, tím silnější je v
nás Bůh.
Spisek Myšlenky, jež raní zezadu je výslovně psán pro
křesťany a mluví o křesťanových pokušeních a nedorozuměních.
Kierkegaard zde uvažuje o smyslu chození do kostela, o dobrovolném
vzdání se všech věcí, o nesmrtelnosti a dalších otázkách. Text
končí krásným líčením rozdílu mezi autorovým poměrem k Sókratovi,
jehož obdivoval, a Kristem, v něhož věřil.
Autor: | Søren Aabye Kierkegaard |
Nakladatel: | Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK) |
ISBN: | 80-7325-103-5 |
Rok vydání: | 2007 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | vázaná |
Počet stran: | 240 |
Zařazení: | křesťanský život • křesťanská víra • kázání • utrpení • radost • křesťanské polemiky • starosti |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Fear and Trembling
Søren Aabye Kierkegaard
-
Either/Or - A Fragment of Life
Søren Aabye Kierkegaard
-
Papers and Journals - A Selection
Søren Aabye Kierkegaard
-
Strany a stranické systémy
Giovanni Sartori
-
Etnická různost a občanská jednota
Marada Radim
-
Duch a nevěsta
Konzal Jan
-
Náboženství v globální občanské spole...
Jiří Hanuš
-
Po stopách světových náboženství
Hans Küng
-
Návrat k sociálnímu původu
Fučík Petr
-
Člověk na Moravě ve druhé polovině 20...
Lukáš Fasora
-
Intelektuálové v Evropě 19. století
Christophe Charle
-
Vím, v koho jsem uvěřil a jiné eseje
Bohdan Chudoba
-
Slovníček evropských levicových pojmů
Hynek Fajmon
-
Mezi křížem a národem
Jaroslav Šebek
-
Křesťané a socialismus - 2.díl
-
O původu kultury
Girard René