S Theodorem nejen o hieroglyfech
12
%
265 Kč 299 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Tato publikace svým stylem volně navazuje na knihu S Theodorem o hieroglyfech. Je tedy psána jako dialog mezi mladým Martinem a moudrým Theodorem, který tentokráte medituje nad staroegyptským uměním doprovázeným krátkými hieroglyfickými nápisy. V prvních dvou kapitolách je čtenár uváděn do samých počátků egyptského umění, seznamuje se s nejstaršími jeskynními malbami v oblasti Sahary a poznává hlavní rysy a symboliku egyptského umění včetne symboliky barev a pravidel při malování. V následujících dvou kapitolách se Theodor podrobně zamýšlí nad zlatým Tutanchamonovým trůnem a nad reliéfem z chrámu Sethiho I. v Abydu. Při svých meditacích se moudrý učitel dostává také k dalším důležitým tématům egyptské ríše, jako je rituál otevírání úst, putování zemřelého podsvětím nebo mumifikace. Jak je už pro Theodora typické, snaží se některými staroegyptskými myšlenkami inspirovat i človeka dnešní doby. Kniha není gramatickou učebnicí a nevyzývá k výuce jako její předchůdkyně, proto je mnohem stravitelnější a přístupnějš
Autor: | Václav Loukota |
Nakladatel: | Volvox Globator |
ISBN: | 978-80-7207-845-1 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | Pevná bez přebalu matná |
Počet stran: | 164 |
Zařazení: | populárně-naučné publikace • symboly • rituály a obřady • egyptské náboženství • náboženská symbolika • hieroglyfy • staroegyptské umění • sakrální umění • umění a náboženství |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Na počátku prvního dne
Václav Loukota
-
Europeana - Stručné dějiny dvacátého ...
Patrik Ouředník
-
Z Hradešic do Vladivostoku a zpět - Z...
Karel Stuchl
-
Krakonoš
Preatorius Paul Johannes
-
Nacisté v Tibetu
Niemeier, Peter
-
Příběhy pražských svatyní
Pavel Bedrníček
-
2 x 2 = 13
Alfred Brendl
-
Anna Solidarita
Slawomir Cenckiewicz
-
Kabala
Papus
-
Vztek je energie
Johny Rotten
-
Hráči
Poláček, Karel
-
Klíč je ve výčepu
Patrik Ouředník
-
Katedrála
Raymond Carver
-
Snílci
George MacDonald
-
Rozjímání nad aramejskou modlitbou Páně
-
Noční kousky
Hoffmann E. T. A.