Hudba zvaná symfonie
12
%
287 Kč 325 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Odhalování vnitřní podstaty jevů a systémů patří ke
vzrušujícím kapitolám vývoje lidského poznávání. Na rozdíl od
struktury atomu či živočišné buňky tvoří strukturu uměleckého díla
prvky s odlišnými relacemi a vývojovými zákonitostmi. Pronikání k
principům hudebního strukturování je jedním ze základních
předpokladů chápání díla a jeho umělecké hodnoty.
KKniha pojednává o struktuře symfonie - „královny" mezi
hudebními žánry. Analytické bádání se zaměřuje na to, z čeho je
struktura vytvářena a jaký význam a funkci v jejím systému
získávají hudebně výrazové prostředky. Vývoj struktury je sledován
v historickém kontextu a zaměřuje se na její tři hierarchicky
uspořádané vrstvy: 1. typy a tvary motivicko tematického
materiálu,2. způsoby jejich rozvíjení,3. formové a stavebné
principy a typy větších celků, tzn. dílů, vět a cyklů.
Sedm kapitol nás vede hlavní vývojovou linií, počínaje
obdobím zrání klasického typu (Stamic, Sammartini, Haydn, Mozart) k
vrcholu v symfoniích Beethovenových. Zasvěcuje nás do osobitých
inovací raných romantiků (Schubert, Mendelssohn, Schumann) a do
hledání nových cest v symfonii programní (Berlioz, Liszt).
Složitost střetávání tradice s novými trendy v hudbě 19. století
dokumentuje kapitola o znovuzrození klasického typu symfonie u
Brahmse, o monumentalismu u Brucknera a o klasickoromantické
syntéze národních škol (Dvořák, Čajkovskij, Franck).
Text je doplněn množstvím notových příkladů a grafů,
přiložené CD obsahuje výběr reprezentativních zvukových
ukázek.
Odhalování vnitřní podstaty jevů a systémů patří ke
vzrušujícím kapitolám vývoje lidského poznávání. Na rozdíl od
struktury atomu či živočišné buňky tvoří strukturu uměleckého díla
prvky s odlišnými relacemi a vývojovými zákonitostmi. Pronikání k
principům hudebního strukturování je jedním ze základních
předpokladů chápání díla a jeho umělecké hodnoty.
KKniha pojednává o struktuře symfonie - „královny" mezi
hudebními žánry. Analytické bádání se zaměřuje na to, z čeho je
struktura vytvářena a jaký význam a funkci v jejím systému
získávají hudebně výrazové prostředky. Vývoj struktury je sledován
v historickém kontextu a zaměřuje se na její tři hierarchicky
uspořádané vrstvy: 1. typy a tvary motivicko tematického
materiálu,2. způsoby jejich rozvíjení,3. formové a stavebné
principy a typy větších celků, tzn. dílů, vět a cyklů.
Sedm kapitol nás vede hlavní vývojovou linií, počínaje
obdobím zrání klasického typu (Stamic, Sammartini, Haydn, Mozart) k
vrcholu v symfoniích Beethovenových. Zasvěcuje nás do osobitých
inovací raných romantiků (Schubert, Mendelssohn, Schumann) a do
hledání nových cest v symfonii programní (Berlioz, Liszt).
Složitost střetávání tradice s novými trendy v hudbě 19. století
dokumentuje kapitola o znovuzrození klasického typu symfonie u
Brahmse, o monumentalismu u Brucknera a o klasickoromantické
syntéze národních škol (Dvořák, Čajkovskij, Franck).
Text je doplněn množstvím notových příkladů a grafů,
přiložené CD obsahuje výběr reprezentativních zvukových
ukázek.
Odhalování vnitřní podstaty jevů a systémů patří ke
vzrušujícím kapitolám vývoje lidského poznávání. Na rozdíl od
struktury atomu či živočišné buňky tvoří strukturu uměleckého díla
prvky s odlišnými relacemi a vývojovými zákonitostmi. Pronikání k
principům hudebního strukturování je jedním ze základních
předpokladů chápání díla a jeho umělecké hodnoty.
KKniha pojednává o struktuře symfonie - „královny" mezi
hudebními žánry. Analytické bádání se zaměřuje na to, z čeho je
struktura vytvářena a jaký význam a funkci v jejím systému
získávají hudebně výrazové prostředky. Vývoj struktury je sledován
v historickém kontextu a zaměřuje se na její tři hierarchicky
uspořádané vrstvy: 1. typy a tvary motivicko tematického
materiálu,2. způsoby jejich rozvíjení,3. formové a stavebné
principy a typy větších celků, tzn. dílů, vět a cyklů.
Sedm kapitol nás vede hlavní vývojovou linií, počínaje
obdobím zrání klasického typu (Stamic, Sammartini, Haydn, Mozart) k
vrcholu v symfoniích Beethovenových. Zasvěcuje nás do osobitých
inovací raných romantiků (Schubert, Mendelssohn, Schumann) a do
hledání nových cest v symfonii programní (Berlioz, Liszt).
Složitost střetávání tradice s novými trendy v hudbě 19. století
dokumentuje kapitola o znovuzrození klasického typu symfonie u
Brahmse, o monumentalismu u Brucknera a o klasickoromantické
syntéze národních škol (Dvořák, Čajkovskij, Franck).
Text je doplněn množstvím notových příkladů a grafů,
přiložené CD obsahuje výběr reprezentativních zvukových
ukázek.
Odhalování vnitřní podstaty jevů a systémů patří ke
vzrušujícím kapitolám vývoje lidského poznávání. Na rozdíl od
struktury atomu či živočišné buňky tvoří strukturu uměleckého díla
prvky s odlišnými relacemi a vývojovými zákonitostmi. Pronikání k
principům hudebního strukturování je jedním ze základních
předpokladů chápání díla a jeho umělecké hodnoty.
KKniha pojednává o struktuře symfonie - „královny" mezi
hudebními žánry. Analytické bádání se zaměřuje na to, z čeho je
struktura vytvářena a jaký význam a funkci v jejím systému
získávají hudebně výrazové prostředky. Vývoj struktury je sledován
v historickém kontextu a zaměřuje se na její tři hierarchicky
uspořádané vrstvy: 1. typy a tvary motivicko tematického
materiálu,2. způsoby jejich rozvíjení,3. formové a stavebné
principy a typy větších celků, tzn. dílů, vět a cyklů.
Sedm kapitol nás vede hlavní vývojovou linií, počínaje
obdobím zrání klasického typu (Stamic, Sammartini, Haydn, Mozart) k
vrcholu v symfoniích Beethovenových. Zasvěcuje nás do osobitých
inovací raných romantiků (Schubert, Mendelssohn, Schumann) a do
hledání nových cest v symfonii programní (Berlioz, Liszt).
Složitost střetávání tradice s novými trendy v hudbě 19. století
dokumentuje kapitola o znovuzrození klasického typu symfonie u
Brahmse, o monumentalismu u Brucknera a o klasickoromantické
syntéze národních škol (Dvořák, Čajkovskij, Franck).
Text je doplněn množstvím notových příkladů a grafů,
přiložené CD obsahuje výběr reprezentativních zvukových
ukázek.
Autor: | Miloš Hons |
Nakladatel: | Togga |
ISBN: | 80-902912-6-0 |
Rok vydání: | 2005 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | vázaná |
Počet stran: | 392 |
Zařazení: | studie • 18.-19. stol. • hudební teorie • symfonie |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Boj o českou moderní hudbu (1900–1939)
Miloš Hons
-
Hudba jako horký tep života
Miloš Hons
-
Boj o českou moderní hudbu
Miloš Hons
-
Rytmus a čas v etnické hudbě
Vlastislav Matoušek
-
Hrad přepevný
-
Krabička poslední záchrany pro nezisk...
Petr Vrzáček
-
Turingův test
Filip Tvrdý
-
Všechny cesty vedou do chrámu aneb Sv...
Pavel Myslín
-
Kunst-lehre: Nauka umění
Paul Klee
-
Cesty k neskrytosti
Ladislav Benyovszky
-
Narace a (živá) realita
Juraj Šuch
-
Legenda o sv. Vintířovi
Petr Kubín
-
O Červené Karkulce, která tancovala s...
Šuk Oleg
-
Aby bylo jasno
Vladimír Kučera
-
Holá slova
Marcel Beaujard
-
Dekonstrukce podpisu. Jacques Derrida...
Michaela Fišerová