Strategické aliance se zahraničními partnery
22
%
132 Kč 170 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Poslední desetiletí je v moderním světovém managementu označováno jako období bouřlivého rozvoje strategických partnerství organizací, zejména pak jejich pružných forem – strategických aliancí. Jde o desítky tisíc případů a jejich počet v globální světové ekonomice neustále roste.
V české odborné ekonomické literatuře je kniha Strategické aliance se zahraničními partnery autorů Lea Vodáčka a Oĺgy Vodáčkové (nakl. Management Press, brož., 140 str., doporučená cena 210,– Kč) první prací, která tuto problematiku komplexně objasňuje, zvláště se zaměřením na aliance českých podniků se zahraničními partnery. S využitím rozboru bohaté teoretické i aplikačně orientované zahraniční literatury a v konfrontaci s domácími zkušenostmi autoři systematicky vysvětlují pojetí, ekonomické místo a význam strategických aliancí v mikroekonomické sféře. Uvádějí kritéria a postupy pro vyhodnocení účelnosti vzniku strategické aliance, přípravu jejího postupného vzniku, fungování, popř. ukončení jejích činností. Krokem za krokem se čtenář seznámí s ověřenými postupy tvorby a využívání aliancí dvou či více partnerů (alianční sítě v globální ekonomice).
Výklad má velmi moderní koncepci. V souladu s aktuálními názory světové teorie a praxe charakterizuje tři hlavní vzájemně propojené oblasti využívání aliancí. Jsou to
sdílení činnosti a zdrojů partnerů;
redukce konkurenčních střetů („spolupráce s konkurencí“);
vznik, přenos a využití znalostí v současné informační společnosti.
Kniha je určena především zájemcům o praktickou aplikaci strategických aliancí v české mikroekonomické sféře. Své uplatnění najde i při manažerském studiu na vysokých školách ekonomického směru a při zvyšování kvalifikace vrcholových manažerů, zejména pak při studiu MBA a v dalších formách postgraduálního studia.
Autor: | Vodáček, Leo; Vodáčková, Oľga |
Nakladatel: | Management Press |
ISBN: | 8072610589---- |
Rok vydání: | 2008 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 140 |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Makroekonomie
Jindřich Soukup
-
Řízení lidských zdrojů
Jiří Bláha, Andrea Čopíková, Petra Horváthová
-
Intuitivní marketing pro 21. století
Miloš Toman
-
Pozitivní leader - audiokniha
Melina Costi, Jan Mühlfeit
-
Odpočinek
Alex Soojung Kim Pang
-
Monetární ekonomie v období krize a k...
Martin Mandel
-
Základní princip
Brian Tracy
-
Rodina jako tým
Kateřina Krůtová-Novotná, Jan Mühlfeit
-
V obklíčení blbých šéfů (i blbých pod...
Erikson Thomas
-
Koučování
John Whitmore
-
Management kvality pro 21. století
Jaroslav Nenadál
-
Management inovací
Jaromír Veber a kol.
-
Pátá disciplína
Peter M. Senge
-
Assessment centrum
Jana Pechová, Veronika Šíšová
-
89 nejdůležitějších manažerských teo...
James McGrath, Bob Bates
-
Digitalizace ekonomiky a společnosti
Jaromír Veber