Termín obdržení zásilky
Česká pošta Čtvrtek 28.11
PPL Čtvrtek 28.11
Osobní odběr Pátek 29.11
Termíny jsou pouze orientační a mohou se lišit podle zvoleného typu platby. O Průběhu zásilky Vás budeme informovat e-mailem.
Při nákupu většího množství produktů negarantujeme dodání do zobrazeného data

Programování v GDI+ v příkladech

Programování v GDI+ v příkladech

188  Kč

Odesíláme do 5 až 7 dní

Sleva až 70% u třetiny knih
Tato kniha je určena programátorům v Microsoft Visual C++, kteří se chtějí naučit něco více o práci s grafikou, především obrázky a fotografiemi. Čtenáři se naučí využívat knihovnu GDI+ která je standardní součástí vývojářského balíku Microsoft Platform SDK pro Windows. U čtenářů se předpokládá alespoň základní znalost jazyka C++ a vývojového prostředí Microsoft Visual C++. Ukázkové projekty jsou vytvořeny v prostředí Microsoft Visual Studio 2005 s využitím knihovny ATL. V úvodní kapitole se čtenáři se naučí jak správně inicializovat knihovnu GDI+ pro použití ve vlastním programu. Dále se naučí jak v GDI+ správně detekovat chyby a jak získat informace o podporovaných grafických kodecích a dekodérech. V následující kapitole je posána práce s fotografiemi (resp. obecně s jakýmikoliv grafickými soubory). Autor ukáže jak načítat grafické soubory různých formátů a jak při jejich zobrazování zabránit nežádoucímu problikávání pozadí. Dále kniha popisuje jak načtený (a případně upravený) obrázek uložit do zvoleného formátu a jak v případě JPEG formátu nastavit požadovanou kvalitu komprese při ukládání. Následující kapitola se podrobněji věnuje různým způsobům vykreslení grafického souboru s volitelnou kvalitou interpolace při vykreslení v jiné než plné velikosti. Naučíme se i získat a vykreslit rychlý náhled obrázku, který může být v některých grafických souborech uložen separátně. V další kapitole již kniha přejde k úpravám fotografií. Jsou ukázány možnosti, které poskytuje knihovna GDI+ pro velice rychlou a efektivní modifikaci grafických dat. V knize najdete i ukázku tvorby grafických filtrů včetně použití alfa-kanálu, tedy definování stupně průhlednosti daného bobu nebo oblasti obrázku. Dále je ukázána tvorba a zobrazení histogramu obrázku jak celkového, tak pro jednotlivé barevné složky. Další kapitola je věnována načtení EXIF informací, které mohou být obsaženy v některých fotografiích a dále jejich úpravě a zápisem zpět do souboru. Vysvětleno je jak „kreslit“ přímo na plochu obrázku a výsledek samozřejmě uložit zpět do souboru. Příkladem bude zápis „copyrightu“ vlastního textu do fotografie. Závěrečné kapitoly jsou tvořeny komplexnějšími ukázkovými aplikacemi. První z nich je spořič obrazovky pro Windows promítající přes celou obrazovku grafické soubory nalezené ve zvolené složce. Druhou aplikací je rozšíření kontextové nabídky Průzkumníka Windows o položku, která vybrané grafické soubory odešle do vlastní aplikace. Tyto soubory promítající na obrazovce s tím, že kromě časovaného střídání obrázků bude možné „ruční“ procházení pomocí klávesnice. Poslední ukázkovou aplikací bude aplikace umožňující rychlé přepínání režimů obrazovky (rozlišení, barevná hloubka a obnovovací frekvence) a dále okamžité spuštění spořiče obrazovky nebo přepnutí monitoru do úsporného režimu bez čekání po nastavený čas prodlevy. Stručný obsah 1. Ukázkový projekt 2. GDI+ grafika 3. Získání základních informací o grafickém souboru 4. Ukázky grafických možností GDI+
Nakladatel: BEN - technická literatura
ISBN: 978-80-7300-217-6
Jazyk : Čeština
Vazba: brožovaná
Počet stran: 280
Zařazení: příručky programování počítačová grafika Microsoft Visual C++ Graphics Device Interface
Mohlo by se vám také líbit..