Programování v GDI+ v příkladech
188 Kč
Odesíláme do 5 až 7 dní
Sleva až 70% u třetiny knih
Tato kniha je určena programátorům v Microsoft Visual C++, kteří se chtějí naučit něco více o práci s grafikou, především obrázky a fotografiemi. Čtenáři se naučí využívat knihovnu GDI+ která je standardní součástí vývojářského balíku Microsoft Platform SDK pro Windows. U čtenářů se předpokládá alespoň základní znalost jazyka C++ a vývojového prostředí Microsoft Visual C++. Ukázkové projekty jsou vytvořeny v prostředí Microsoft Visual Studio 2005 s využitím knihovny ATL.
V úvodní kapitole se čtenáři se naučí jak správně inicializovat knihovnu GDI+ pro použití ve vlastním programu. Dále se naučí jak v GDI+ správně detekovat chyby a jak získat informace o podporovaných grafických kodecích a dekodérech.
V následující kapitole je posána práce s fotografiemi (resp. obecně s jakýmikoliv grafickými soubory). Autor ukáže jak načítat grafické soubory různých formátů a jak při jejich zobrazování zabránit nežádoucímu problikávání pozadí.
Dále kniha popisuje jak načtený (a případně upravený) obrázek uložit do zvoleného formátu a jak v případě JPEG formátu nastavit požadovanou kvalitu komprese při ukládání.
Následující kapitola se podrobněji věnuje různým způsobům vykreslení grafického souboru s volitelnou kvalitou interpolace při vykreslení v jiné než plné velikosti. Naučíme se i získat a vykreslit rychlý náhled obrázku, který může být v některých grafických souborech uložen separátně.
V další kapitole již kniha přejde k úpravám fotografií. Jsou ukázány možnosti, které poskytuje knihovna GDI+ pro velice rychlou a efektivní modifikaci grafických dat. V knize najdete i ukázku tvorby grafických filtrů včetně použití alfa-kanálu, tedy definování stupně průhlednosti daného bobu nebo oblasti obrázku.
Dále je ukázána tvorba a zobrazení histogramu obrázku jak celkového, tak pro jednotlivé barevné složky.
Další kapitola je věnována načtení EXIF informací, které mohou být obsaženy v některých fotografiích a dále jejich úpravě a zápisem zpět do souboru. Vysvětleno je jak „kreslit“ přímo na plochu obrázku a výsledek samozřejmě uložit zpět do souboru. Příkladem bude zápis „copyrightu“ vlastního textu do fotografie.
Závěrečné kapitoly jsou tvořeny komplexnějšími ukázkovými aplikacemi. První z nich je spořič obrazovky pro Windows promítající přes celou obrazovku grafické soubory nalezené ve zvolené složce. Druhou aplikací je rozšíření kontextové nabídky Průzkumníka Windows o položku, která vybrané grafické soubory odešle do vlastní aplikace. Tyto soubory promítající na obrazovce s tím, že kromě časovaného střídání obrázků bude možné „ruční“ procházení pomocí klávesnice. Poslední ukázkovou aplikací bude aplikace umožňující rychlé přepínání režimů obrazovky (rozlišení, barevná hloubka a obnovovací frekvence) a dále okamžité spuštění spořiče obrazovky nebo přepnutí monitoru do úsporného režimu bez čekání po nastavený čas prodlevy.
Stručný obsah
1. Ukázkový projekt
2. GDI+ grafika
3. Získání základních informací o grafickém souboru
4. Ukázky grafických možností GDI+
Nakladatel: | BEN - technická literatura |
ISBN: | 978-80-7300-217-6 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 280 |
Zařazení: | příručky • programování • počítačová grafika • Microsoft Visual C++ • Graphics Device Interface |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Učebnice jazyka C 1.díl 6.v.
Pavel Herout
-
Učebnice jazyka Java 5.v.
Pavel Herout
-
TCP/IP v kostce
Rita Pužmanová
-
Učebnice jazyka C 2.díl
Pavel Herout
-
Informatika pro základní školy 1
Vladimír Němec; Libuše Kovářová
-
Excel VBA
Martina Králíčková
-
Microsoft Excel 2016 Podrobná uživate...
Jiří Barilla, Květuše Sýkorová, Pavel Simr
-
Typografický manuál
Vladimír Beran
-
Moderní programování – sbírka úloh k ...
Radek Stavěl
-
Don't make me think!
Krug, Steve
-
Nápadník do informatiky
Martin Pokorný
-
Podniková informatika
Libor Gála; Zuzana Šedivá; Jan Pour
-
Blender - naučte se 3D grafiku
-
EAGLE pro začátečníky
Antonín Juránek
-
FPGA prakticky
-
PLC a automatizace 1