Železniční trať Německý Brod – Brno na starých pohlednicích
11
%
261 Kč 295 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Publikace k 105. výročí železniční trati Německý
(Havlíčkův) Brod - Brno.". Kniha autorů Vladimíra Cisára a Karla
Černého je netradičním pohledem na "starou Tišnovku" přes
historické pohlednice a další dobové materiály.
Po dostavění trati Brno - Tišnov v roce 1885 byla v roce 1898
zprovozněna železnice v úseku Německý Brod - Přibyslav - Žďár na
Moravě. O sedm let později v roce 1905 bylo dokončeno její
pokračování do Nového Města na Moravě, Bystřice nad Pernštejnem,
Nedvědice a Tišnova. Dobudováním železniční trati z tehdejšího
Německého Brodu do moravské metropole tak došlo k propojení severní
části Českomoravské vysočiny s Prahou i Brnem. V současné době je
trať v provozu pouze v úseku Žďár nad Sázavou - Tišnov. Větší část
trati je již mimo provoz, v některých úsecích však ožívá, když je
její těleso využíváno pro nové cyklotrasy.
V knize se autoři snažili zachytit pohled na tuto železniční
trať prostřednictvím starých pohlednic z období první poloviny
dvacátého století. Celobarevná 140-stránková publikace, nabízí více
než 200 reprodukcí unikátních historických pohlednic i dobových
fotografií a tiskovin, vybraných z fondů muzeí i významných sbírek
soukromých sběratelů. Knihou chtěli autoři připomenout nejen
nostalgii rakousko-uherské a prvorepublikové železnice, ale také
vzpomenout na ty, kteří zde jako železničáři po desetiletí
pracovali.
Publikace k 105. výročí železniční trati Německý
(Havlíčkův) Brod - Brno.". Kniha autorů Vladimíra Cisára a Karla
Černého je netradičním pohledem na "starou Tišnovku" přes
historické pohlednice a další dobové materiály.
Po dostavění trati Brno - Tišnov v roce 1885 byla v roce 1898
zprovozněna železnice v úseku Německý Brod - Přibyslav - Žďár na
Moravě. O sedm let později v roce 1905 bylo dokončeno její
pokračování do Nového Města na Moravě, Bystřice nad Pernštejnem,
Nedvědice a Tišnova. Dobudováním železniční trati z tehdejšího
Německého Brodu do moravské metropole tak došlo k propojení severní
části Českomoravské vysočiny s Prahou i Brnem. V současné době je
trať v provozu pouze v úseku Žďár nad Sázavou - Tišnov. Větší část
trati je již mimo provoz, v některých úsecích však ožívá, když je
její těleso využíváno pro nové cyklotrasy.
V knize se autoři snažili zachytit pohled na tuto železniční
trať prostřednictvím starých pohlednic z období první poloviny
dvacátého století. Celobarevná 140-stránková publikace, nabízí více
než 200 reprodukcí unikátních historických pohlednic i dobových
fotografií a tiskovin, vybraných z fondů muzeí i významných sbírek
soukromých sběratelů. Knihou chtěli autoři připomenout nejen
nostalgii rakousko-uherské a prvorepublikové železnice, ale také
vzpomenout na ty, kteří zde jako železničáři po desetiletí
pracovali.
Publikace k 105. výročí železniční trati Německý
(Havlíčkův) Brod - Brno.". Kniha autorů Vladimíra Cisára a Karla
Černého je netradičním pohledem na "starou Tišnovku" přes
historické pohlednice a další dobové materiály.
Po dostavění trati Brno - Tišnov v roce 1885 byla v roce 1898
zprovozněna železnice v úseku Německý Brod - Přibyslav - Žďár na
Moravě. O sedm let později v roce 1905 bylo dokončeno její
pokračování do Nového Města na Moravě, Bystřice nad Pernštejnem,
Nedvědice a Tišnova. Dobudováním železniční trati z tehdejšího
Německého Brodu do moravské metropole tak došlo k propojení severní
části Českomoravské vysočiny s Prahou i Brnem. V současné době je
trať v provozu pouze v úseku Žďár nad Sázavou - Tišnov. Větší část
trati je již mimo provoz, v některých úsecích však ožívá, když je
její těleso využíváno pro nové cyklotrasy.
V knize se autoři snažili zachytit pohled na tuto železniční
trať prostřednictvím starých pohlednic z období první poloviny
dvacátého století. Celobarevná 140-stránková publikace, nabízí více
než 200 reprodukcí unikátních historických pohlednic i dobových
fotografií a tiskovin, vybraných z fondů muzeí i významných sbírek
soukromých sběratelů. Knihou chtěli autoři připomenout nejen
nostalgii rakousko-uherské a prvorepublikové železnice, ale také
vzpomenout na ty, kteří zde jako železničáři po desetiletí
pracovali.
Autor: | Vladimír Cisár |
Nakladatel: | Tváře |
ISBN: | 978-80-254-8431-9 |
Rok vydání: | 2010 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Vazba: | vázaná |
Počet stran: | 140 |
Zařazení: | obrazové publikace • historické pohlednice • železniční doprava • železniční tratě |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Bystřice nad Pernštejnem včera a dnes II
Vladimír Cisár
-
Legionáři s lipovou ratolestí II.
Eduard Stehlík
-
Legionáři s lipovou ratolestí III.
Eduard Stehlík
-
Tváře Vysočiny na poštovních známkách...
Karel Černý
-
Posázavská dráha 1. - Žďár-Německý Br...
Karel Černý
-
Lipnice nad Sázavou včera a dnes
Hanzlík Marek, Rafaj Zdeněk
-
Náměšť nad Oslavou včera a dnes
František Gregor
-
Zahraniční armáda 1939-1945
Jiří Plachý
-
Vranov nad Dyjí včera a dnes
Zdeňka Černošková
-
Lysá nad Labem včera a dnes
Šalda Zdeněk, Hoť František,
-
Líšnice včera a dnes
Václav Kupilík
-
Muži z první linie
Karel Černý
-
Studená včera a dnes
Stránský Marek
-
Svratka včera a dnes
Mudroch Martin
-
Lednice včera a dnes
Kučeříková Jana, Šustr Milan,
-
Šlapanov včera a dnes
Feckaninová Michaela a kolektiv