O podstatě uměleckého díla
11
%
218 Kč 246 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Kniha významného německého teologa a filosofa
italského původu soustřeďuje jeho texty z let 1910–1960 věnované
výtvarnému umění a architektuře. Výbor obsahuje jednak práce
syntetické povahy, jako titulní studii O podstatě uměleckého díla
či článek Jak poznávat umění, přednášky a promluvy týkající se
vztahu umění a náboženství či pojetí zobrazování v evropské
tradici, jednak texty věnující se konkrétním uměleckým dílům nebo –
například – Guardiniho znalecký posudek pro žalobu na německý stát
pro perzekuci abstraktních umělců v období nacismu.
Podobně jako v již dříve do češtiny přeložené knize věnované
tématům umění a kultury (Konec novověku, 1992), i zde Guardini
vystupuje jako člověk s hlubokým smyslem a porozuměním pro moderní
kulturu. Nynější výbor ho navíc ukazuje také jako kněze a vůdčí
osobnost liturgického hnutí, který jako jeden z nemnohých dokázal
vnímavě sledovat aktuální umělecké dění, uvažovat o smyslu
moderního umění a v několika případech dokonce spolupůsobit při
zrodu děl, která se stala mezníky v dějinách sakrálního umění první
poloviny 20. století (kaple a Rytířský sál na hradě Rothenfels,
kostel Božího těla v Cáchách od architekta Rudolfa Schwarze).
Výbor sestavil a úvodní studii, která nastiňuje i kontext a
pozdější recepci Guardiniho myšlenek o umění, pro české vydání
napsal německý historik umění Walter Zahner.
Kniha významného německého teologa a filosofa
italského původu soustřeďuje jeho texty z let 1910–1960 věnované
výtvarnému umění a architektuře. Výbor obsahuje jednak práce
syntetické povahy, jako titulní studii O podstatě uměleckého díla
či článek Jak poznávat umění, přednášky a promluvy týkající se
vztahu umění a náboženství či pojetí zobrazování v evropské
tradici, jednak texty věnující se konkrétním uměleckým dílům nebo –
například – Guardiniho znalecký posudek pro žalobu na německý stát
pro perzekuci abstraktních umělců v období nacismu.
Podobně jako v již dříve do češtiny přeložené knize věnované
tématům umění a kultury (Konec novověku, 1992), i zde Guardini
vystupuje jako člověk s hlubokým smyslem a porozuměním pro moderní
kulturu. Nynější výbor ho navíc ukazuje také jako kněze a vůdčí
osobnost liturgického hnutí, který jako jeden z nemnohých dokázal
vnímavě sledovat aktuální umělecké dění, uvažovat o smyslu
moderního umění a v několika případech dokonce spolupůsobit při
zrodu děl, která se stala mezníky v dějinách sakrálního umění první
poloviny 20. století (kaple a Rytířský sál na hradě Rothenfels,
kostel Božího těla v Cáchách od architekta Rudolfa Schwarze).
Výbor sestavil a úvodní studii, která nastiňuje i kontext a
pozdější recepci Guardiniho myšlenek o umění, pro české vydání
napsal německý historik umění Walter Zahner.
Kniha významného německého teologa a filosofa
italského původu soustřeďuje jeho texty z let 1910–1960 věnované
výtvarnému umění a architektuře. Výbor obsahuje jednak práce
syntetické povahy, jako titulní studii O podstatě uměleckého díla
či článek Jak poznávat umění, přednášky a promluvy týkající se
vztahu umění a náboženství či pojetí zobrazování v evropské
tradici, jednak texty věnující se konkrétním uměleckým dílům nebo –
například – Guardiniho znalecký posudek pro žalobu na německý stát
pro perzekuci abstraktních umělců v období nacismu.
Podobně jako v již dříve do češtiny přeložené knize věnované
tématům umění a kultury (Konec novověku, 1992), i zde Guardini
vystupuje jako člověk s hlubokým smyslem a porozuměním pro moderní
kulturu. Nynější výbor ho navíc ukazuje také jako kněze a vůdčí
osobnost liturgického hnutí, který jako jeden z nemnohých dokázal
vnímavě sledovat aktuální umělecké dění, uvažovat o smyslu
moderního umění a v několika případech dokonce spolupůsobit při
zrodu děl, která se stala mezníky v dějinách sakrálního umění první
poloviny 20. století (kaple a Rytířský sál na hradě Rothenfels,
kostel Božího těla v Cáchách od architekta Rudolfa Schwarze).
Výbor sestavil a úvodní studii, která nastiňuje i kontext a
pozdější recepci Guardiniho myšlenek o umění, pro české vydání
napsal německý historik umění Walter Zahner.
Autor: | Romano Guardini |
Nakladatel: | Triáda |
ISBN: | 978-80-87256-03-9 |
Rok vydání: | 2008 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 168 |
Zařazení: | sborníky • studie • přednášky • architektura • výtvarné umění • teorie umění • umění a náboženství • umělecké dílo |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Religiöse Gestalten in Dostojewskijs ...
Romano Guardini
-
Der Rosenkranz Unserer Lieben Frau
Romano Guardini
-
Po Bábelu
George Steiner
-
Mezi jednotou a růzností
Claudio Guillén
-
Josef Čapek
Jiří Opelík
-
Devatero pohádek
Karel Čapek
-
Oleandr
Marcin Kurek
-
Moře
Pavel Kolmačka
-
Na písku
Jiří Tomášek
-
Psí víno
Anna Blažíčková
-
Rodinné tajemství
Eric Heuvel
-
Putování za Svatým Grálem
-
Česká cikánská rapsodie
Jan Tesař
-
Moje plány
Jan Sokol
-
Hledání
Lies Schippers
-
Deník Anne Frankové
Etgar Keret