Didaktika literatury: výzvy oboru
11
%
178 Kč 200 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Autor monografie zastává názor, že existují tři oblasti, které je třeba mít v oboru didaktiky literatury i školním literárním vzdělávání na zřeteli a které je třeba udržovat v rovnováze, aby obor ani školní předmět neztratily estetické, resp. estetickovýchovné zaměření: 1. četba (četba literárních textů a její reflexe), 2. tvorba (konstrukce a rekonstrukce textu a jejich reflexe), 3. nauka (poznávání kontextů relevantních pro interpretaci textu, udržení kulturní kontinuity a kulturní identity). V současném pojetí literárního vzdělávání stále převládá naukový přístup (redukovaný navíc na literární historii a frontální organizační formu výuky). Kniha ukazuje, že je třeba rozvíjet všechny významné oblasti literárního vzdělávání (z nauky např. literární teorii; četbu a tvorbu a jejich reflexi) a jiné přístupy než (tradičně) naukové, a to především z toho důvodu, že žáci mají rozumět literatuře tak, jak převládá v reálném životě, ve čtenářství, v kultuře.
Autor: | Ondřej Hník |
Nakladatel: | Karolinum |
ISBN: | 9788024626260 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 180 |
Zařazení: | monografie • literární výchova • pedagogické dovednosti • předmětová didaktika • literatura a kultura |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Disney - Říkanky na každý den
Ondřej Hník
-
Procvičuj - Vyjmenovaná slova
Ondřej Hník
-
Poslední noc s M a jiné prózy
Ondřej Hník
-
Můj atlas Evropy
Ondřej Hník
-
Průvodce po Botanické zahradě Přírodo...
Eva Doležalová
-
Biomedicínská informatika V.
Jana Zvárová
-
Lékařská histologie II. Mikroskopická...
Luděk Vajner
-
Rostliny způsobující otravy
Luděk Jahodář
-
Hygiena a epidemiologie pro bakaláře,...
Milan Tuček
-
Lékařská histologie I. Cytologie a ob...
Luděk Vajner
-
Prameny k dějinám trestního práva v č...
Kolektiv Autorů
-
In Japan (1893-94)
Josef Kořenský
-
Sociální mozek
Lucie Bankovská Motlová
-
The Philosophy of Living Nature
Zdeněk Kratochvíl
-
Perinatální neuropsychická morbidita ...
Zdeněk Štembera
-
Příroda, nebo člověk?
Lubomír Nátr