Mediokracie
28
%
107 Kč 149 Kč
Zboží skladem, ihned k odeslaní
Pokud objednám nyní, kdy zboží dostanu
Sleva až 70% u třetiny knih
Mediokracie je pojem skloňovaný po řadu uplynulých let v různých kontextech. Zpravidla se jím míní skutečnost, že hromadné sdělovací prostředky neboli masmédia mají významný vliv na společenské dění, který občas přerůstá nejen v ambici, ale – za jistých okolností i schopnost formovat či deformovat události na politické scéně. Jako by média vskutku měla „moc“. Většina těch, kdo se na margo „médiokracie“ vyjadřují, se ale shoduje na tom, že se slovem „moc“ musíme v této souvislosti zacházet s krajní opatrností. Nejenže média nejsou obdařena objektivním mandátem jako z demokratických procedur vzešlé moci zákonodárné, exekutivní a soudní, média jsou jen profesním působištěm. Ještě důležitější aspekt je skryt ve faktu, že média jsou často půdorysem pro realizaci partikulárních zájmů určitých sil na politické či ekonomické šachovnici. Média pak jsou mnohdy výslednicí působení těchto zájmů, a to je na hony vzdaluje jakékoli aspiraci být objektivním zrcadlem, natož měřítkem událostí.
Nicméně není sporu, že média užívají ve společnosti výsadní postavení, a protože nejsou vedena exaktními pravidly a jedním z dominantních vlastností médií je jejich subjektivita, navázaná právě na zmíněné zájmy „za“ médii, je třeba o to více opatrně sledovat, aby vliv médií nepřerostl ve skutečnou, byť jen symbolickou moc médií – v mediokracii, tedy stav, kdy média předurčují události a kastují hodnoty, nikoli aby je jen ve snaze o maximální nestrannost zobrazovala a zachycovala.
Nad fenoménem vlivu médií a pojmem mediokracie se zamyslelo několik osobností z různých oborů – od novináře přes sociologa, politologa, filosofa, právníka po filmového režiséra. Spektrum jejich názorů je pestré jak co do úhlu pohledu, tak co do vyjadřovací formy. Skládá mozaiku, jejímž výsledkem není jednoznačná odpověď, nýbrž velmi diverzifikovaný soubor otázek. Možná i zde platí Lessingův bonmot: „Hledání pravdy je cennější než pravda sama“. Posuďte sami.
Seznam autorů: Miloslav Bednář, Jiří Bystřický, Helena Chaloupková, Ladislav Jakl, Jiří Svoboda, Zdeněk Zbořil, Petr Žantovský.
Autor: | Kolektiv Autorů |
Nakladatel: | Čas |
ISBN: | 978-80-87957-00-4 |
Rok vydání: | 2015 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | Paperback |
Počet stran: | 80 |
Zařazení: | sborníky • masmédia • masmédia a politika • vliv médií |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Přehled středoškolského učiva českého...
Kolektiv Autorů
-
Floristika
Kolektiv Autorů
-
Večerníčkový BOX DVD - kolekce 63 več...
Kolektiv Autorů
-
Já, písnička 4.
Kolektiv Autorů
-
Dokonalá jízda na motocyklu
Kolektiv Autorů
-
Pravidla českého pravopisu
Kolektiv Autorů
-
Latinsko/ český slovník
Kolektiv Autorů
-
Deutsch mit Max A1/díl 1 - pracovní s...
Kolektiv Autorů
-
Literatura pro 1. ročník gymnázií
Kolektiv Autorů
-
Matematika pro 4. ročník ZŠ 3.díl
Kolektiv Autorů
-
Občanské právo hmotné 2 - Díl druhý: ...
Kolektiv Autorů
-
Odmaturuj! z matematiky 1
Kolektiv Autorů
-
Láska a přátelství
Jane Austen
-
Tomáš Řepka - Neuhýbám! (Rebel na hři...
Řepka Tomáš, Snětivý Josef Pepson
-
Dopis Cyranovi
Maléřová Zuzana
-
Ženy, které rozdávají adventní věnce
Josef Pepson Snětivý