Aktuální otázky vzdělávání dospělých
17
%
322 Kč 389 Kč
Odesíláme do 3 až 5 dní
Sleva až 70% u třetiny knih
Současná společnost klade na své členy stále větší nároky. Ne neprávem získala přívlastek turbulentní. Stále změny, se kterými se musí jedinec i společnost vyrovnávat, významně ovlivňují fungování firem i státu. Sociální a hospodářské změny modifikují rovněž i edukační procesy a celkovou edukační realitu. Určují požadavky na výstupy z učení, ovlivňují inovace didaktických metod, mění cíle a obsah vzdělávání ve všech etapách počátečního vzdělávání. Stejně významně mění i přístup k dalšímu vzdělávání. Jsou vědy, které výrazně přispívají k poznání těchto složitých globálních procesů a jevů a snaží se objasnit jejich vliv na postavení jedince a společnosti – andragogika mezi ně právem patří. Předložená kolektivní monografie mapuje vybraná aktuální témata z oblasti teorie a praxe vzdělávání dospělých. Autorský kolektiv je z velké části tvořen akademickými pracovníky Univerzity Jana Amose Komenského Praha, kteří se podílejí na řešení grantového projektu Grantové agentury ČR s názvem „Andragogický model učení a vzdělávání dospělých založený na získávání a rozvoji klíčových kompetencí“. Výzkumný tým byl doplněn o řadu expertů z oblasti filozofie vědy i rozvoje a řízení lidských zdrojů.Jednotlivé kapitoly odrážejí současné trendy a perspektivy v andragogice a teorii vzdělávání dospělých. Multidisciplinární uchopení vybraných témat může napomoci čtenáři k širší orientaci v oblasti společenských a humanitních věd. V mnoha aspektech rovněž naznačuje další vývoj, který od jedince očekává řadu kompetencí nezbytných pro osobní rozvoj, uplatnění se v rámci rozmanitých sociálních rolí a pochopitelně motivaci k uplatnění se na trhu práce. Vztah jedince a společnosti se stal fenoménem počátku 21. století. Stejně jako vědomosti a znalosti. Problematika vzdělávání dospělých a jejich psychosociálních aspektů je jedním z aktuálních témat současnosti. Vyžaduje propojení poznatků teoretických i praktických z několika vědních oborů: andragogiky, gerontagogiky, psychologie, sociologie, pedagogiky, speciální pedagogiky a dalších. Cílem této publikace není podat podrobný popis problematiky, ale na základě teoretických znalostí a praktických zkušeností nabídnout lektorům, učitelům, koučům, manažerům, personalistům, studentům a dalším odborníkům inspiraci pro práci s dospělými všech věkových skupin a jejich profesního zařazení. Práce se neopírá pouze o teoretické přístupy, ale i o dlouhodobý výzkum v oblasti andragogické vědy. ?
Autor: | Tereza Vacínová |
Nakladatel: | UJAK Praha |
ISBN: | 978-80-7452-012-9 |
Rok vydání: | 2011 |
Jazyk : | Čeština |
Počet stran: | 204 |
Zařazení: | kolektivní monografie • andragogika • vzdělávání dospělých |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Jak vypracovat bakalářskou a diplomov...
-
Základy obecné pedagogiky
-
Filosofie
-
Kapitoly z výchovného poradenství
-
Penitenciaristika jako věda žalářní
Miloslav Jůzl
-
Vybrané aspekty ovlivňující edukační...
Lukáš Stárek
-
Základy přírodních věd
Pavel Laně
-
Sociální psychologie
Jaroslav Koťa
-
Psychologie
Jaroslav Koťa
-
Sociální a mediální komunikace
-
Management kvality a výkonnosti
Zdeněk Častorál
-
Mezinárodní cestovní ruch
-
Základy kvantitativních metod v ekonomii
Alena Bílková
-
Psychopatologie pro speciálni pedagogy
-
Ochrana civilního obyvatelstva v glob...
-
Sociální politika