Vliv globalizace na marketing destinace cestovního ruchu
312 Kč
Odesíláme do 3 až 5 dní
Sleva až 70% u třetiny knih
Cestovní ruch je jedním z největších a současně nejdynamičtěji se rozvíjejících průmyslů světa s příznivým dopadem na hospodářský růst a zaměstnanost, záchranu kulturních, uměleckých a historických památek, zvyšuje všeobecnou úroveň vzdělání obyvatelstva. I když je ekonomický přínos cestovního ruchu pro stát nesporný, je třeba si uvědomit, že cestovní ruch je víc než jen ekonomický fenomén.
Služby návštěvníkům v cestovním ruchu poskytují různorodé podniky – ubytovací zařízení, cestovní kanceláře, lokální turistické informační kanceláře, atraktivity a atrakce, dopravní podniky apod. Velmi malé podniky působí vedle nadnárodních korporací, soukromé a veřejné činnosti jsou v destinacích vzájemně propojeny, což činí z cestovního ruchu komplexní sektor s vysoce fragmentovaným hodnotovým řetězcem. Před odvětvím cestovního ruchu leží v této souvislosti jasné výzvy, které vyplývají, na jedné straně, z jeho současné struktury a rámce, v němž působí, a na druhé straně od změn ve společnosti, které mají vliv na poptávku.
Globální provázanost přináší strukturální změny prostředí, ve kterém destinace a podniky cestovního ruchu působí a přispívají k zvýšenému riziku vyplývajícímu z rychlého přenášení dopadu finančních šoků, eskalujících cen energie a dalších komodit, z rozšíření mezinárodního terorizmu a potenciálního rychlého rozšíření mezinárodních pandemií.
Rozvoj nových technologií, především informačních a komunikačních, internetu a biotechnologií, vyvolal potřebu restrukturalizace světové ekonomiky. Mění se chování zákazníků, struktura jejich spotřeby, struktura výroby i firemní struktury. Na trh neustále přicházejí nové produkty, vznikají nové obchodní aktivity.
I když globalizace v cestovním ruchu bývá součástí zkoumání různých studií a vědeckých prací, většinou se jejich autoři zaměřují především na hotelové řetězce a letecké společnosti . V této souvislosti je cílem této monografie identifikovat změny, které pro marketing destinace cestovního ruchu přináší globalizace, a to z pohledu její pěti klíčových oblastí: ekonomické, technologické, politické, kulturní a environmentální.
Autor: | Alžbeta Kiráľová |
Nakladatel: | Ekopress |
ISBN: | 978-80-86929-99-6 |
Rok vydání: | 2013 |
Jazyk : | Čeština |
Zařazení: | monografie • globalizace • marketing cestovního ruchu • marketing destinací |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Marketing hotelových služeb
Alžbeta Kiráľová
-
Economy in English
-
E-commerce
-
Příručka úspěšného obchodování na kom...
-
Begleiter durch die deutsche Grammatik
-
Poradenství
Pavel Blecharz
-
Moderní učebnice němčiny
Věra Höppnerová
-
Krizový management: Případové bezpečn...
-
Němčina v hospodářství
-
Konsolidace účetních výkazů - Princip...
Vladimír Zelenka
-
Základy matematiky pro Vysokou školu ...
Jindřich Klůfa
-
Denní obchodování na finančních trzích
Šafařík, Pavel
-
Mikroekonomie 1 – pro bakalářské studium
Faltová Leitmanová Ivana, Alina Jiří, Petrách Filip, Šetek Jaroslav, Volek Tomáš
-
Management - Základy, přístupy, soudo...
Jaromír Veber
-
Logistika pro obchod a marketing
Xenie Lukoszová
-
Základy finančního účetnictví
Sedláček, Jaroslav