Jak se děti učí významu slov
11
%
322 Kč 360 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Jak děti zjistí, že slovo „pes“ označuje psa a ne třeba kočku, auto anebo člověka? Jak poznají, co znamenají slovesa „myslet“ nebo „věřit“, přídavná jména „dobrý“ či „bílý“, anebo třeba slova označující abstraktní jevy, jako jsou „hypotéka“ nebo „příběh“? Děti si slova osvojují poměrně rychle, obvykle bez toho, aby je to někdo explicitně učil. Porozumění významům slov je jedním ze základních problémů současného zkoumání lidského myšlení. Paul Bloom zastává přístup, že učení se významům slov je výsledkem interakce rozličných kognitivních a jazykových schopností, mezi něž patří schopnost porozumět záměrům druhých lidí, schopnost osvojit si abstraktní pojmy, schopnost porozumět syntaktické struktuře a určité obecnější schopnosti týkající se paměti a učení. Ačkoli ostatní vědci dosud spojovali učení se slovům s některou z těchto dovedností, Bloom je první, kdo ukazuje, že k úplnému porozumění slovům je potřeba všech těchto lidských schopností. Na to, aby si děti – ale i dospělí – osvojili i ta nejjednodušší slova, potřebují bohaté pojmové, sociální a jazykové dovednosti, které se vzájemně doplňují.
Autor: | Paul Bloom |
Nakladatel: | Karolinum |
ISBN: | 9788024630953 |
Rok vydání: | 2015 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 296 |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Ridley Road
Paul Bloom
-
The Sweet Spot
Paul Bloom
-
Čínština nejen pro děti
Vít Papoušek
-
Chlap kousl psa
František Koukolík
-
Plotin u řeckých raně křesťanských au...
Lenka Karfíková
-
První studium Starého zákona
Pavel Větrovec
-
Kapitoly z forenzní psychologie
Ilona Gillernová
-
Deutsche Grammatik
Marie Vachková
-
Deutsche Grammatik
Alena Šimečková
-
Ženy s kufříkem a nadějí
Milena Lenderová
-
Historicko-sociologické reflexe
Jiří Šubrt
-
Writing Underground Reflections on Sa...
Martin Machovec
-
Režisér jako koncept
Šárka Havlíčková Kysová
-
Trial by Theatre
Barbara Day
-
Biografický slovník obětí nacistické ...
Michal V. Šimůnek
-
Cesty a portréty...
Evžen Gál