Žáci potřebuji přemýšlet
233 Kč 275 Kč
Kvůli velkému množství informací, které je třeba se v současné době naučit (zejména na středních školách), ztrácíme čas na přemýšlení.
Nastává paradoxní situace – zatímco dospívající jsou vývojově připravení na řešení problémů, odhalování souvislostí a kladení otázek, ve škole se musí naučit takové množství faktů, že se celé učení promění v memorování, kdy jediným aktivním psychickým procesem je mechanická paměť. V důsledku si žáci pamatují informace do prvního testu nebo zkoušení, a pak je zase rychle zapomenou. Přitom když vzpomínáme na učitele, kteří pro nás byli významnými dospělými a možná i ovlivnili naší volbu profesní kariéry, často jsou to právě učitelé, kteří byli přísní, nároční, ale také nás nutili o okolním světě přemýšlet a ukazovali nám, jak svět kolem nás funguje. Při jejich hodinách šlo o více, než jen zapsat si do sešitu přesně to, co bylo řečeno. Ani při zkoušení nestáli o pouhé „papouškování“, ale ptali se tak, že žáci byli nuceni odpověď promyslet. Právě to buduje v žácích zájem o určitý předmět, ale také významně saturuje jejich vývojové potřeby – alespoň co se týká kognitivního rozvoje. Kniha vychází teoretických přístupů pedagogické, kognitivní i obecné psychologie, které propojuje se současnou pedagogickou praxí. Poukazuje na to, jak teorie, kterou mnohdy pokládáme za suché a nezáživné, významně ovlivňují způsob praktické práce s dospívajícími. Text doplňují případové studie, konkrétní příklady z praxe i představení některých metod a přístupů, které se cíleně věnují rozvoji poznávání dětí a dospívajících a mohou představovat inspiraci pro jejich vychovatele. Knihu využijí učitelé druhého stupně základních škol, učitelé středních škol i osmiletých gymnázií, rodiče a další vychovatelé dospívajících, poradenští pracovníci.
Autor: | Krejčová Lenka |
Nakladatel: | Portál |
ISBN: | 978-80-262-0496-1 |
Rok vydání: | 2013 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | Kniha |
Vazba: | Brožovaná bez přebalu lesklá |
Počet stran: | 176 |
Zařazení: | monografie • myšlení • učení • poznávání • kognitivní psychologie • myšlení dítěte • kompetence k učení |
-
Vytváření a zvyšování kognitivní modi...
Eva Doležalová
-
Myslet nahlas - mluvit nahlas
Feuerstein, Reuven; Falik, L. J.; Feuerstein, R. S.; Bohács, K.
-
Emoční inteligence
Daniel Goleman
-
Motivační tříminutovky
Kathy Paterson
-
Druhá derivace touhy - Člověk duše-vn...
Tomáš Sedláček
-
Druhá derivace touhy - Na prahu digit...
Tomáš Sedláček
-
Člověk a jeho symboly
Carl Gustav Jung
-
Malý tyran
Jirina Prekop
-
Malý princ v nás
Mathias Jung
-
Nenechte sebou manipulovat
-
Umění milovat
Erich Fromm
-
Cesty z úzkosti a deprese
Heinz-Peter Röhr
-
Nedostatečný pocit vlastní hodnoty
Heinz-Peter Röhr
-
Kudy do pohody
Karel Nešpor
-
Narcismus - vnitřní žalář
Heinz-Peter Röhr
-
Obejměte své vnitřní dítě