Podpora začlenění žáka s autismem do třídního kolektivu
152 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Jak pracovat s třídním kolektivem, ve kterém je integrováno dítě s poruchou autistického spektra (PAS)? Jak podpořit pozitivní klima ve třídě a předcházet tak šikaně? Kdy je třeba informovat spolužáky dítěte s PAS a jejich rodiče o tom, že do třídy bude takové dítě docházet? Kdy je takováto intervence naopak na škodu? To jsou některé z otázek, na které odpovídají autoři této publikace.
Integrace dítěte s PAS ve třídě je zásadní pro jeho celkový vývoj a socializaci. Proto by práce s třídním kolektivem měla být základem prevence šikany a podpory začlenění těchto žáků. Jednou z možností, jak podpořit pozitivní klima ve třídě, jsou besedy pro spolužáky dětí s autismem. Při nich je třeba respektovat určité zásady vedení. Jinak probíhá beseda na prvním stupni škol, jinak na stupni druhém či střední škole. Mnohdy je potřeba organizovat i besedy s pedagogy a mimořádné třídní schůzky. Právě všemi aspekty besed se zabývá tato publikace, ve které naleznete také řadu praktických ukázek a příkladů. Zkušení autoři působí ve Speciálně pedagogické centrum při Národním ústavu pro autismus (NAUTIS) a mimo jiné se věnují různým typům besed. Kniha je určena jak pro odbornou veřejnost (učitele, asistenty pedagoga, vedení školy, poradenské pracovníky ve škole, speciální pedagogy, pracovníky SPC), tak pro rodiče dětí s PAS i ostatní osoby, které se setkávají s dětmi s touto diagnózou. Titul navazuje na předchozí publikaci této autorské dvojice Prevence a účinné řešení šikany. U žáků a studentů s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem, která vyšla v nakladatelství Pasparta.
Integrace dítěte s PAS ve třídě je zásadní pro jeho celkový vývoj a socializaci. Proto by práce s třídním kolektivem měla být základem prevence šikany a podpory začlenění těchto žáků. Jednou z možností, jak podpořit pozitivní klima ve třídě, jsou besedy pro spolužáky dětí s autismem. Při nich je třeba respektovat určité zásady vedení. Jinak probíhá beseda na prvním stupni škol, jinak na stupni druhém či střední škole. Mnohdy je potřeba organizovat i besedy s pedagogy a mimořádné třídní schůzky. Právě všemi aspekty besed se zabývá tato publikace, ve které naleznete také řadu praktických ukázek a příkladů. Zkušení autoři působí ve Speciálně pedagogické centrum při Národním ústavu pro autismus (NAUTIS) a mimo jiné se věnují různým typům besed. Kniha je určena jak pro odbornou veřejnost (učitele, asistenty pedagoga, vedení školy, poradenské pracovníky ve škole, speciální pedagogy, pracovníky SPC), tak pro rodiče dětí s PAS i ostatní osoby, které se setkávají s dětmi s touto diagnózou. Titul navazuje na předchozí publikaci této autorské dvojice Prevence a účinné řešení šikany. U žáků a studentů s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem, která vyšla v nakladatelství Pasparta.
Autor: | Lenka Bittmannová |
Nakladatel: | Pasparta |
ISBN: | 9788088163534 |
Rok vydání: | 2617 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 64 |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Prevence a účinné řešení šikany
Lenka Bittmannová
-
Autismus - Průvodce + Pracovní kniha ...
Cottini Lucio, Vivanti Giacomo,
-
Proč jsou šťastné děti šťastné
Steve Biddulph
-
Průlom v autismu
Raun Kahlil Kaufman
-
Specifické poruchy učení
Zdena Michalová
-
Komunikace v pomáhajících profesích
Martin Dlabal
-
Asistent pedagoga a klima třídy
Jitka Gabašová; Miroslav Vosmik
-
Mýty a fakta o autismu
Michal Hrdlička
-
Specifika smyslového vnímání u autism...
Olga Bogdashina
-
Maminko, nezpívej
Jana Makovcová
-
Přemůžeme autismus?
Strunecká Anna
-
Mé dítě má autismus - Jak o tom mluvi...
Dundon, Raelene
-
Zvířata v překladu
Temple Grandinová
-
Pozornost
-
Psychológia detí a mládeže s mentáln...
Ivan Jakabčic
-
Kognitivně-behaviorální přístupy v pr...
Gavendová Nora