Moc, vliv, autorita
19
%
154 Kč 190 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Moc, mocenské aspekty, anatomie a dialektika moci, vliv, autorita jsou od nepaměti středem zájmu nejen mocných a vlivných, ale i těch, kteří o moc usilují nebo se jí naopak obávají. Přestože je moc většinou spojována se světem vysoké politiky, publikace Evy Bedrnové a Ivana Nového Moc, vliv, autorita (nakladatelství Management Press, brož., 126 str., doporučená cena 190 Kč) odhaluje zejména mocenské aspekty světa manažerského a pracovního.
Autoři – známí psychologové a odborníci – charakterizují kategorie moci jako společenský fenomén, analyzují mechanismy získávání a uplatňování moci, včetně osobní moci jedince. Pozornost věnují rovněž nejrůznějším podobám moci, otázkám deformace moci a možnostem jejího zneužití. O těchto problémech pojednávají z hlediska širších sociálních souvislostí i z hlediska každodenních pracovních vztahů..
Vycházejí z obecnějšího výkladu pojmů moci, pravomoci a vlivu v kontextu základních procesů vertikální struktury společnosti (např. vztah nadřízený – podřízený, student – učitel), objasňují rozhodující zdroje moci a její projevy a důsledky v různých oblastech života, zvláště pak v oblasti managementu. Na tuto problematiku pak navazují sociálněpsychologickým a psychologickým výkladem procesů získání, udržení a ztráty moci, a to jak ve společnosti, sociálním systému podniku i v malé skupině, výkladem specifických způsobů uplatňování moci (např. manipulace, psychické vydírání) i jejího zakotvení.
Svým pojetím i způsobem zpracování je kniha důkazem toho, že i zdánlivě teoretické téma lze prezentovat čtivě, přehledně a s profesionálním nadhledem. Zajímavé příklady a praktická doporučení umožní čtenářům (manažerům, studentům ekonomického i humanitního zaměření, personalistům i široké odborné veřejnosti) dobře se v dané problematice orientovat a četných rad využít ve své práci a i v osobním životě.
Autor: | Bedrnová Eva, Nový Ivan, |
Nakladatel: | MANAGEMENT PRESS |
ISBN: | 80-7261-053-8 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | Paperback |
Počet stran: | 126 |
Zařazení: | příručky • psychologie řízení • personální management • moc • autorita |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Řízení lidských zdrojů
Jiří Bláha, Andrea Čopíková, Petra Horváthová
-
Intuitivní marketing pro 21. století
Miloš Toman
-
Pátá disciplína
Peter M. Senge
-
Odpočinek
Alex Soojung Kim Pang
-
Monetární ekonomie v období krize a k...
Martin Mandel
-
Základní princip
Brian Tracy
-
Rodina jako tým
Kateřina Krůtová-Novotná, Jan Mühlfeit
-
V obklíčení blbých šéfů (i blbých pod...
Erikson Thomas
-
Manažerské účetnictví
Bohumil Král
-
Vezměte život do svých rukou
Jan Urban
-
89 nejdůležitějších manažerských teo...
James McGrath, Bob Bates
-
Management inovací
Jaromír Veber a kol.
-
Pozitivní leader - audiokniha
Melina Costi, Jan Mühlfeit
-
Makroekonomie
Jindřich Soukup
-
Assessment centrum
Jana Pechová, Veronika Šíšová
-
Typologie osobnosti v medicíně: lékař...
Michal Čakrt