Profesní rozvoj učitelů
11
%
169 Kč 190 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
V zahraničních výzkumech, jejichž přehled mimo jiné najdete v této knize, se již delší dobu ozývá volání po tom, aby se účinky profesního rozvoje učitelů posuzovaly podle skutečných dopadů na výsledky jejich pedagogické práce. Informace o aktivitách profesního rozvoje učitelů v České republice jsou bohužel fragmentární, často chybí mezinárodní srovnání a pokud už nějaké existují, je jim věnována nedostatečná pozornost ze strany vzdělávací politiky. Spatřujeme v tom i jednu z možných příčin klesajících výsledků českých žáků v mezinárodních šetřeních. Cílem knihy je přispět k odborné diskusi o kvalitě práce učitelů aktuálními informacemi o různých cestách jejich profesního rozvoje. Panuje shoda, že kvalitní přípravné vzdělávání může zajistit dobrý základ pro výkon učitelské profese, ale skutečného mistrovství lze dosáhnout až v průběhu profesní dráhy. Absence systematické podpory v profesním vzdělávání a jasných profesních perspektiv v podobě kariérního řádu nevytváří motivující prostředí pro profesní růst. Ukazuje se také, že tradiční pojetí profesního vzdělávání formou absolvování různých školení a kurzů je v současnosti doplňováno o nové formy, jako jsou sdílený odborný diskurs na pracovišti, mentoring či řízené samostudium, které čerpají z reflexe profesních zkušeností. Na základě analýzy sekundárních i dílčích primárních pramenů si dovolujeme v závěru vyslovit určitá doporučení, na co by se v profesním rozvoji učitelů měl klást větší důraz a jaké formy podpory by to umožnily. Vhodnou kombinací vnější podpory učitele a vnitřní zodpovědnosti učitele za vlastní profesní zrání a předávání profesních zkušeností lze zvýšit kvalitu práce učitelů.
Autor: | Karel Starý |
Nakladatel: | Karolinum |
ISBN: | 9788024620879 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 190 |
Zařazení: | kolektivní monografie • učitelská profese • vzdělávací politika • vzdělávání učitelů • profesní rozvoj • další vzdělávání |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Formativní hodnocení ve výuce
Karel Starý
-
Klapzubova jedenáctka
Bass, Eduard
-
Kniha vrchních písařů
Qian Sima
-
Výmarská republika
Dagmar Moravcová
-
Saturnino
Zdeněk Jirotka
-
Česky, prosím II
Jitka Cvejnová
-
Dějiny knihoven a knihovnictví
-
Volební právo cizinců v komunálních v...
Zuzana Machová
-
Everyday Spooks
Karel Michal
-
Média a modernita
John B. Thompson
-
Francouzský institut v Praze 1920-1951
Jiří Hnilica
-
Biomedicínská informatika V.
Jana Zvárová
-
Antropologie a problémy moderního světa
Claude Lévi-Strauss
-
Anglické ekvivalenty nejfrekventovaně...
Pavlína Šaldová
-
Komunikační systémy
Jean Lohisse
-
Laudabile Carmen
Eva Kuťáková