Central European and American Perspectives on Visual Arts in Early Modern Europe
11
%
217 Kč 245 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Sborník příspěvků ze stejnojmenné konference představuje zajímavý vhled do uměleckohistorického výzkumu vybraných témat, jejichž společným jmenovatelem je střední Evropa raného novověku. Publikace vedle dílčích studií (umění a reformace, renesanční výzdobné programy a jejich filozofický a teologický smysl, činnost malířských cechů v 17.–18. století, fenomén barokního portrétu, problematika lokálního uměleckého centra baroka na příkladu Znojma, výuka architektura v osvícenské éře) přináší zajímavé srovnání metodologických přístupů, které k problematice zaujímají jak domácí, tak severoameričtí historikové umění nastupující generace. Vychází v anglickém jazyce ve spolupráci se Seminářem dějin umění Masarykovy univerzity. The present collection of texts is a result of a unique professional and collegial meeting of doctoral students from Department of Art and Archaeology at Princeton University and the Department of Art History at Masaryk University, culminating in the symposium called “Parallel Inquiries: Art and Visual Culture in Early Modern Central Europe” which took place in Brno on March 23, 2012. Despite the geographic distance separating the symposium participants and the diversity of their themes, all speakers shared the same interest: visual culture of the early modern era in Europe, especially Central Europe. The symposium provided an extraordinary possibility for the students to meet in person and introduce the different approaches practiced in each of the departments. The different local and transatlantic approaches are not incompatible at all, they seem complementary. The essays by Zdeňka Míchalová, Jennifer Morris, Elizabeth J. Petcu, Abigail D. Newman, Filip Komárek, Zuzana Macurová, Tomáš Valeš and Michal Konečný result from concentrated research carried out at two distant but in many ways similar institutions for whom early-modern Central Europe is the main point of interest. They demonstrate that the space of Ostmitteleurope offers an inexhaustible reserve of themes and many avenues for interpretation, and it is sure to remain an attractive topic for art historians for years to come.
Autor: | Ondřej Jakubec |
Nakladatel: | Barrister & Principal |
ISBN: | 9788074850172 |
Jazyk : | Angličtina |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 175 |
Zařazení: | české výtvarné umění • sborníky konferencí • 16.-18. stol. • umění a společnost • evropské výtvarné umění • vizuální kultura |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Telč: Historické centrum
Ondřej Jakubec
-
Měsíce
Radka Wildová
-
Jizvy na duši
Jan Jelínek
-
Mozart
Johnson Paul
-
The Pumpkin SONGBOOK + CD - Učte děti...
Christopher Barickman
-
Chci studovat angličtinu! 2.přepr. a ...
Vanderziel Jeffrey
-
Venkovské stavby na jižním Podhorácku
Jan Kuča
-
Báječný lhář
Susann Pásztor
-
Mělnicko, Mladoboleslavsko a Nymbursk...
Košťál Vratislav, Košťálová Renata,
-
Kat
Stefan Kisjov
-
Chvála ciceronství - Umělecká díla me...
Slavíček Lubomír a kolektiv
-
Prózy I
Jiří Gruša
-
Kronikář nových časů - Malíř a kreslí...
Jonáková Ivana
-
Prózy II - Romány
Gruša Jiří
-
A kde byl Bůh, když židé umírali v Os...
Jan Jelínek
-
Napoleon
Paul Johnson