V namodralém šeru
22
%
273 Kč 350 Kč
Expedice za 2 až 3 dny
Sleva až 70% u třetiny knih
Soubor filmových recenzí, které vycházely v letech
2004–2011 v revue Prostor, je doplněn o několik textů dosud
nepublikovaných. Autorka se věnuje dílům patřícím do zlatého fondu
kinematografie (od Antonioniho, Tarkovského či Saury) i současné
produkci, z níž si vybírá nejen filmy uznávaných režisérů (Lynch,
Spielberg, von Trier, Scott, Cronenberg, Kolski, Kim Ki-duk, Wong
Kar-wai), ale i filmy méně známých kinematografií, jako je
gruzínská, íránská nebo vietnamská. Přistupuje k filmovým dílům z
hermeneutického hlediska a interpretuje je na základě archetypové
psychologie C. G. Junga. Neusiluje o „objektivně vědecký“
filmologický rozbor, ale dívá se na filmové obrazy způsobem, k
němuž přivádí jungovské pojetí „prožívané reality“. Film, jehož
symbolická funkce spojuje jedinečné s obecným, chápe ve smyslu jeho
terapeutického působení na psyché, čímž se dobírá hlubších
významových rovin.
Zdena Mejzlíková je psycholožka jungovské orientace,
redaktorka a esejistka.
Soubor filmových recenzí, které vycházely v letech
2004–2011 v revue Prostor, je doplněn o několik textů dosud
nepublikovaných. Autorka se věnuje dílům patřícím do zlatého fondu
kinematografie (od Antonioniho, Tarkovského či Saury) i současné
produkci, z níž si vybírá nejen filmy uznávaných režisérů (Lynch,
Spielberg, von Trier, Scott, Cronenberg, Kolski, Kim Ki-duk, Wong
Kar-wai), ale i filmy méně známých kinematografií, jako je
gruzínská, íránská nebo vietnamská. Přistupuje k filmovým dílům z
hermeneutického hlediska a interpretuje je na základě archetypové
psychologie C. G. Junga. Neusiluje o „objektivně vědecký“
filmologický rozbor, ale dívá se na filmové obrazy způsobem, k
němuž přivádí jungovské pojetí „prožívané reality“. Film, jehož
symbolická funkce spojuje jedinečné s obecným, chápe ve smyslu jeho
terapeutického působení na psyché, čímž se dobírá hlubších
významových rovin.
Zdena Mejzlíková je psycholožka jungovské orientace,
redaktorka a esejistka.
Soubor filmových recenzí, které vycházely v letech
2004–2011 v revue Prostor, je doplněn o několik textů dosud
nepublikovaných. Autorka se věnuje dílům patřícím do zlatého fondu
kinematografie (od Antonioniho, Tarkovského či Saury) i současné
produkci, z níž si vybírá nejen filmy uznávaných režisérů (Lynch,
Spielberg, von Trier, Scott, Cronenberg, Kolski, Kim Ki-duk, Wong
Kar-wai), ale i filmy méně známých kinematografií, jako je
gruzínská, íránská nebo vietnamská. Přistupuje k filmovým dílům z
hermeneutického hlediska a interpretuje je na základě archetypové
psychologie C. G. Junga. Neusiluje o „objektivně vědecký“
filmologický rozbor, ale dívá se na filmové obrazy způsobem, k
němuž přivádí jungovské pojetí „prožívané reality“. Film, jehož
symbolická funkce spojuje jedinečné s obecným, chápe ve smyslu jeho
terapeutického působení na psyché, čímž se dobírá hlubších
významových rovin.
Zdena Mejzlíková je psycholožka jungovské orientace,
redaktorka a esejistka.
Autor: | Zdena Mejzlíková |
Nakladatel: | Prostor |
ISBN: | 978-80-7260-250-6 |
Rok vydání: | 2011 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Vazba: | vázaná |
Počet stran: | 300 |
Zařazení: | 20.-21. stol. • eseje • filmy • 21. stol. • hermeneutika • 21. století • recenze • Mejzlíková, Zdena, • filmová kritika |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Dějiny medicíny
Roy Porter
-
Zápas o evropskou nadvládu
Brendan Simms
-
Evoluce svým vlastním tvůrcem
Miroslav Veverka
-
Případ Pavlína
Martina Formanová
-
Případ Pavlína
Martina Formanová
-
Na konci světa
Jiří Pehe
-
Thomas Bernhard
Joachim Hoell
-
Tři tváře anděla
Jiří Pehe
-
Mimořádná událost
Jiří Pehe
-
Staří mistři
Thomas Bernhard
-
Moje pařížská revoluce
Andrea Sedláčková
-
Ochlazení
Michael Žantovský
-
Provizorium
Wolfgang Hilbig
-
Plnou parou v politice
Jiří Paroubek
-
Veřejné záchodky ze zlata
Jiří Suk
-
Geniální přítelkyně 4 - Příběh ztrace...
Elena Ferrante