Filozofie nové hudby
17
%
270 Kč 326 Kč
Zboží skladem, ihned k odeslaní
Pokud objednám nyní, kdy zboží dostanu
Sleva až 70% u třetiny knih
Základní spis, který reflektuje novou hudbu z několika různých hledisek – kromě hudebních aspektů je zohledněn její filozofický, sociologický a estetický kontext. Kniha je rozdělena na dvě části a je doplněna rozsáhlejší introdukcí. První část se zabývá dílem Arnolda Schönberga (od volné atonality k dvanáctitónové technice), druhá je věnována Igoru Stravinskému (ruské – folklorní – období a neoklasicismus). Dle Adornových slov vede objektivní zhodnocení filozofie nové hudby přes srovnání těchto dvou rozdílných komponistů. Myšlenky, které jsou obsaženy v tomto spisu, jsou v mnohém stále aktuální. Autor se detailně zabývá otázkou společenského postavení nové hudby a konstatuje její značnou izolovanost. Nová hudba je chápana jako jakési osamocené svědectvím o stavu společnosti, společnost o něj však nestojí – uvedený stav de facto přetrvává dodnes
Autor: | Theodore W. Adorno |
Nakladatel: | Akademie múzických umění |
ISBN: | 9788073315122 |
Rok vydání: | CZE |
Jazyk : | Čeština |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Aspekty nového pravicového radikalismu
Theodore W. Adorno
-
Protokoly snů
Theodore W. Adorno
-
Medialita divadla
Vít Neznal
-
Bertolt Brecht
Parker, Stephen
-
Divadelní vzpomínky
Václav Tille
-
Filmový zvuk pro nezvukaře
Radim Lapčík
-
Myslet z druhého místa
Alice Koubová
-
Jakub Jan Ryba: Duetti par il Clavice...
Vít Havlíček
-
Orchestrální studie pro klarinet – 2....
Smolík Jan
-
Josef Suk – pokus o portrét
Jiří Hlaváč
-
Problém Brecht II - Jinde
Jaroslav Vostrý
-
Zjevení masky
Stefan Capko
-
Paralely hudební a filmové řeči
Martin Klusák
-
Problém Brecht I - U nás
Jaroslav Vostrý
-
Hrana hry aneb Hry na hru
Karel Haloun
-
Téměř vždycky trapným dojmem
Přemysl Rut