Filozofie nové hudby
17
%
272 Kč 326 Kč
Zboží skladem, ihned k odeslaní
Pokud objednám nyní, kdy zboží dostanu
Sleva až 70% u třetiny knih
Základní spis, který reflektuje novou hudbu z několika různých hledisek – kromě hudebních aspektů je zohledněn její filozofický, sociologický a estetický kontext. Kniha je rozdělena na dvě části a je doplněna rozsáhlejší introdukcí. První část se zabývá dílem Arnolda Schönberga (od volné atonality k dvanáctitónové technice), druhá je věnována Igoru Stravinskému (ruské – folklorní – období a neoklasicismus). Dle Adornových slov vede objektivní zhodnocení filozofie nové hudby přes srovnání těchto dvou rozdílných komponistů. Myšlenky, které jsou obsaženy v tomto spisu, jsou v mnohém stále aktuální. Autor se detailně zabývá otázkou společenského postavení nové hudby a konstatuje její značnou izolovanost. Nová hudba je chápana jako jakési osamocené svědectvím o stavu společnosti, společnost o něj však nestojí – uvedený stav de facto přetrvává dodnes
Autor: | Theodore W. Adorno |
Nakladatel: | Akademie múzických umění |
ISBN: | 9788073315122 |
Rok vydání: | CZE |
Jazyk : | Čeština |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Protokoly snů
Theodore W. Adorno
-
Aspekty nového pravicového radikalismu
Theodore W. Adorno
-
Divadlo španělského zlatého věku
Vladimír Mikeš
-
Nefotografie, neslova
-
Dějiny Akademie múzických umění v Praze
Martin Franc
-
Jan Hus - Projít ohněm
-
Jan Calábek
Pavlína Vogelová
-
Scénické tradice Latinské Ameriky
Stanislav Slavický
-
Komedianti na české scéně
Zuzana Pospíšilová
-
Problém Brecht II - Jinde
Jaroslav Vostrý
-
Medialita divadla
Vít Neznal
-
Divadelní vzpomínky
Václav Tille
-
Zvukoprostor - Prostorozvuk
Trojan, M.
-
Garden / Zahrada
Šimon Šafránek
-
Téměř vždycky trapným dojmem
Přemysl Rut
-
Estetika dramatického umění
Otakar Zich