Proč školství a jeho aktéři selhávají
17
%
233 Kč 282 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Proč reformy školství jsou často neúspěšné? Proč je prostředí škol v podstatě toxické a systémově brání procesu vzdělávání? Proč přes upřímnou snahu osvícených ředitelů a učitelů změnit tvář školy nedochází k její faktické transformaci? Kniha dokládá, že reformy zasahují pouze povrch škol. Jádro instituce školy řídí racionalita, která je spojená s industriální nacionalistickou érou. Tato racionalita je na mnoha úrovních – od státní, přes regionální až po úroveň každodenního jednání všech aktérů – v rozporu se strukturou globalizujícího se světa, s jeho síťovou a nehierarchickou povahou. V tomto novém světě je instituce školy stále institucí, která systémově normuje a homogenizuje obyvatelstvo a vylučuje všechny nepřizpůsobivé. Stojíme na prahu zcela nové éry, ale školy duní rytmem 19. století.
Autor: | Radim Šíp |
Nakladatel: | Masarykova Univerzita |
ISBN: | 9788021093775 |
Rok vydání: | 2020 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | brožovaná/paperback |
Počet stran: | 471 |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Genetika populací
-
Genetika
D. Peter Snustad
-
Alternative Oil Supply Infrastructure...
Vlček, Tomáš
-
Boris Nikolajevič Čičerin o ruských d...
Šaur, Josef
-
Sagt mir Jemand, was Liebe ist?
Sylvie Stanovská
-
Stochistické modelování jednorozměrný...
-
Malé státy v EU: Případ české republiky
Majer, Robert
-
Slovanské literatury ve střední Evropě
-
Pracoviště jako prostor k učení
Petr Novotný
-
Břeclav-Pohansko VIII.
Petr Dresler
-
Specifika řízení zpětných toků
Radoslav Škapa
-
Angloamerická recepce Ingardenova poj...
Řehulková, Hana
-
Filosofie informace - metateoretická ...
Stodola, Jiří
-
Paleolit východních svahů Drahanské v...
Mlejnek, Ondřej
-
Když se školy učí
Pol, Milan; Hloušková, Lenka; Lazarová, Bohumíra; Novotný, Petr; Sedláček, Martin
-
Tři archetypy evropské sociální politiky