Nastolování agendy: Role masové a interpersonální komunikace, osobní zkušenosti a genderu
11
%
228 Kč 257 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Publikace vychází z aktuálně obhájené autorovy
disertace a empiricky zkoumá proces nastolování agendy. Nejprve je
tu rekapitulována teorie a rozebrána metodologie výzkumu tohoto
procesu. V jednotlivých kapitolách je pak empiricky ověřována: (1)
podstata fungování tohoto procesu, (2) role struktury mediálního
obsahu, (3) role přímé osobní zkušenosti, (4) role interpersonální
komunikace a (5) role genderu. V závěru autor shrnuje získané
výsledky a uvažuje, jak může celý proces a metody jeho výzkumu do
budoucna ovlivnit nástup internetu.Úryvek z úvodu:Kniha se zabývá
teorií nastolování agendy (agenda-setting theory). Tato teorie
popisuje, jak se problémy a témata stávají důležitými ve veřejném
mínění, v obsazích masových médií a uvnitř politického aparátu a
jaké jsou důsledky takového „nastolení“ témat a problémů. Tento
proces je formován množstvím vlivů a také ovlivňuje mnoho subjektů.
Lze se tu podrobně seznámit se dvěma základními teoretickými
liniemi, které se nastolováním agendy zabývají. Jedna z nich
zkoumá, jak jsou problémy nastolovány uvnitř politického aparátu.
Ve druhé je primárně kladen důraz na to, jaký mají vliv masová
média na utváření veřejného mínění ohledně důležitých problémů a
témat. Tato kniha se drží především druhé linie, výhradně je jí
věnována její empirická část (4.–7. kapitola). Obě linie výzkumu
nastolování agendy jsou samozřejmě rekapitulovány v části věnované
teorii a metodologii výzkumu studovaného procesu (2. a 3.
kapitola).
Autor: | Kalvas František |
Nakladatel: | Vydavatelství Západočeské univerzity |
ISBN: | 978-80-7043-805-3 |
Rok vydání: | 2009 |
Jazyk : | Čeština |
Druh: | 1 x kniha |
Počet stran: | 162 |
Zařazení: | studie • interpersonální komunikace • veřejné mínění • masmédia • mediální komunikace • gender • vliv médií |
Mohlo by se vám také líbit..