Dětské hry - games
11
%
419 Kč 470 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
Autoři z Pražské skupiny školní etnografie se
věnují pojmu hry, dětské hry, poté dětským skupinovým hrám na
sbírce 1600 záznamů od 1. do 9. třídy. Dvacet let poté, co Miloš
Zapletal publikoval monumentální Velkou encyklopedii her pro děti,
mládež a jejich pedagogy, se zde prezentuje bez didaktického záměru
sbírka tzv. her tradičních, folklorních, které školní děti reálně
hrály v letech 1995?2000. Tyto "games" jsou tříděny jednak na 1.
honičky, 2. chytačky, 3. schovky, 4. lovy, 5. závody, 6. souboje,
7. výdrže, 7*. školky, 8. bravuru, 8*. lekačky, 9. hádanky, 10.
horory, 11. nápodoby, 12. trefování a 13. gender, jednak
představeny jako 1. dotknout se, 2. v dotyku na tělo, 3. vrh
objektu ? s dotykem na tělo, 4. vrh objektem ? na dráze, 5. běh ? s
dotykem na tělo, 6. běh ? na dráze, 7. kompozice pohybu ?
žonglování a rytmika, 8. kompozice objektu, 9. hádání, 10. fiktivní
identity a příběhy. Na závěr se probírá možnost v budoucnu
kombinovat v klasifikaci her poetiku pudů (orálního, análního,
zíracího aj.) s problematikou vztahů (oidipských či od nich
odvozených, jako soutěž, "šikana", různé "demokratické"
distribuce).
Kniha obsahuje CD s rejstříky pro vyhledávání her ve
full-textu sbírky, přístupném na internetu.
Autoři z Pražské skupiny školní etnografie se
věnují pojmu hry, dětské hry, poté dětským skupinovým hrám na
sbírce 1600 záznamů od 1. do 9. třídy. Dvacet let poté, co Miloš
Zapletal publikoval monumentální Velkou encyklopedii her pro děti,
mládež a jejich pedagogy, se zde prezentuje bez didaktického záměru
sbírka tzv. her tradičních, folklorních, které školní děti reálně
hrály v letech 1995?2000. Tyto "games" jsou tříděny jednak na 1.
honičky, 2. chytačky, 3. schovky, 4. lovy, 5. závody, 6. souboje,
7. výdrže, 7*. školky, 8. bravuru, 8*. lekačky, 9. hádanky, 10.
horory, 11. nápodoby, 12. trefování a 13. gender, jednak
představeny jako 1. dotknout se, 2. v dotyku na tělo, 3. vrh
objektu ? s dotykem na tělo, 4. vrh objektem ? na dráze, 5. běh ? s
dotykem na tělo, 6. běh ? na dráze, 7. kompozice pohybu ?
žonglování a rytmika, 8. kompozice objektu, 9. hádání, 10. fiktivní
identity a příběhy. Na závěr se probírá možnost v budoucnu
kombinovat v klasifikaci her poetiku pudů (orálního, análního,
zíracího aj.) s problematikou vztahů (oidipských či od nich
odvozených, jako soutěž, "šikana", různé "demokratické"
distribuce).
Kniha obsahuje CD s rejstříky pro vyhledávání her ve
full-textu sbírky, přístupném na internetu.
Autor: | Miroslav Klusák |
Nakladatel: | Karolinum |
ISBN: | 978-80-246-1758-9 |
Rok vydání: | 2010 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 576 |
Zařazení: | děti školního věku • katalogy • kolektivní monografie • pedagogická psychologie • dětské hry • hra • školní etnografie |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Vera mundi lumina
Maroszová, Jana
-
Zápolení o pravdu, naději a lidskou d...
Václav Pospíšil, Ctirad
-
Barokní architektura v Čechách
Petr Macek
-
Dějiny Francie
Linda Perina
-
Hudební psychologie pro učitele
František Sedlák
-
Spravedlnost: Co je správné dělat
Michael Sandel
-
Čeština pro středně a více pokročilé
Bischofová Jana
-
Psychologie osobnosti
Marie Vágnerová
-
Učebnice norštiny
Jarka Vrbová
-
Slovník biblické ikonografie
Jan Royt
-
Česko-německý a německo-český slovník...
Jaroslava Kroupová
-
Kniha vrchních písařů
Qian Sima
-
Kvantová mechanika I.
Petr Kůrka
-
Výmarská republika
Dagmar Moravcová
-
Prehistorie rodu Homo
Jean Clottes
-
Metuzalém - O stárnutí a stáří
Lucie Bankovská Motlová