Klauzury DAMU 2013-2014
15
%
77 Kč 91 Kč
Expedice za 2 až 3 dny
Sleva až 70% u třetiny knih
Pozvání na klauzury přijalo 21 hostů, kteří v 25 textech přinesli různorodé reflexe. Radoslava Schmelzová sledovala během obou semestrů specifika divadelní tvorby v netradičních prostorech a po¬stihla její odlišnost od tradičních divadelních konvencí. Teoretičky Věra Velemanová a Marie Zdeňková přinesly zasvěcené kontinuál¬¬ní analýzy směřování nadějných scénografů a ústředních motivů jejich tvorby. Dramaturgický pohled na výtvarné artefakty jako potenciální součást scénického celku uplatnila Markéta Bidlasová. Denisa Václavová přemýšlí nad užitečností spolupráce mezi jednotlivými uměleckými školami napříč obory a hodnotí smysl i podstatu veřejné prezentace výzkumné činnosti. Ewan McLaren hledá nové alternativní přístupy k divadlu, Vladimír Hulec analyzoval vývoj konkrétního hereckého ročníku během jeho čtyřletého studia. Podobně Lenka Dombrovská sleduje výhody i rezervy souboru jako základu profesionální průpravy herců, Lucie Kolouchová přináší zevrubný dramaturgicko-kritický výklad činoherních inscenací s důrazem na textovou složku. Lukáš Rieger rozebral především herecké možnosti v alternativním divadle, Michal Zahálka se zamyslel nad zastoupením loutkových divadelních přístupů. Z hlediska kulturní politiky a jejich možností pro alternativní divadlo a s důrazem na etický rozměr divadla mapoval klauzury KALD Jan Žůrek. Veronika Seidlová vyložila viděné klauzurní výstupy z antro¬pologického hlediska a Iveta Škripková podrobně prozkoumala tvorbu konkrétního ročníku a otevřela úvahy na téma uměleckého vzdělávání. Jakub Škorpil vycházel při reflexi z vlastních zkušeností a kriticky nahlédl na specifikum Nedivadla, Martin Bernátek připodobnil témata a přístupy tvorby KATaP „cestovatelskému deníku“. Štěpán Kubišta nastínil a popsal proměnu, jakou během let prošla katedra produkce, a Blanka Chládková zasadila letošní ročník festivalu Zlomvaz do kontextu studentských divadelních festivalů. Tatjana Lazorčáková podala analytickou zprávu o stavu časopisu Hybris od jeho vzniku až dodnes. Zdenka Pašuthová nahlížela Hybris v porovnání s jiným studentským časopisem, našla i pojmenovala jeho specifika a Jitka Šotkovská se pokusila o věcné a přesné zhodnocení jeho posledních dvou ročníků z hlediska jednotlivých komponentů periodika i v rámci výuky umělecké kritiky.
Nakladatel: | Akademie múzických umění |
ISBN: | 9788073313241 |
Jazyk : | Čeština |
Vazba: | brožovaná |
Počet stran: | 306 |
Zařazení: | Praha (Česko) • sborníky • divadlo • klauzurní práce • ročenky • 21. století • 2011-2020 • vysoké umělecké školy |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Cukrfree
Janina Černá
-
Mnich, který prodal své ferrari
Robin S. Sharma
-
BARF Krmení psa přirozenou stravou
Kateřina Novosádová
-
Aventura 1 (A1-A2) - Španělština pro...
Kateřina Brožová
-
Žítkovské bohyně
Kateřina Tučková
-
Udělej si svoji knihu
Zuzana Beňová; Petr Hladík; Barbara Bresslau
-
Němčina pro jazykové školy nově 1 UČ ...
Věra Höppnerová
-
Encyklopedie tanků a obrněných vozide...
Zuzana Beňová; Petr Hladík; Barbara Bresslau
-
Česky krok za krokem 2
Pavla Bořilová; Lída Holá
-
Emoční inteligence
Daniel Goleman
-
Sirotčinec slečny Peregrinové pro pod...
Ransom Riggs
-
Střet civilizací
Samuel P. Huntington
-
Jan Calábek
Pavlína Vogelová
-
Scénické tradice Latinské Ameriky
Stanislav Slavický
-
Americké avantgardní divadlo
Arnold Aronson
-
Divadelní vzpomínky
Václav Tille