Lacrimae Rerum
361 Kč
Sleva až 70% u třetiny knih
V knize Lacrimae Rerum slovinský filozof a kulturní teoretik Slavoj Žižek působivě analyzuje filmová díla věhlasných světových režisérů, přičemž se opírá o filozofické teze Lacana, Heideggera, Hegela a některé psychologické teorie.
Při detailní analýze filmů režiséra Krzysztofa Kieślowského se zabývá etikou jako ústředním tématem Kieślowského děl, a dále především vztahem mezi materiálností a teologií, konkrétně jak lze chápat symbolické zobrazení Božského Desatera v různých epizodách filmu.
U Alfreda Hitchcocka zkoumá Žižek autorský styl a s ním spojený jev „nadinterpretace“, tedy zda má v Hitchcockových filmech skutečně vše předurčený význam. Zároveň si klade otázku, jak by mohl vypadat remake některého z jeho filmů.
Pomocí analýzy filmů Andreje Tarkovského se autor snaží ukázat, jak motiv traumatické či cizorodé Věci, který funguje jako mechanismus zhmotňující nevědomé fantazie člověka, figuruje v diegetickém prostoru kinematografického narativu.
V eseji o filmu Lost Highway Davida Lynche se Žižek zabývá tím, do jaké míry jsou tímto postmoderním snímkem prostoupena filmová klišé, a jak naopak vážně je potřeba chápat Lynchovo univerzum.
V neposlední řadě autor věnuje pozornost sexualizaci a zobrazení sexuálního aktu v kinematografii.
Při detailní analýze filmů režiséra Krzysztofa Kieślowského se zabývá etikou jako ústředním tématem Kieślowského děl, a dále především vztahem mezi materiálností a teologií, konkrétně jak lze chápat symbolické zobrazení Božského Desatera v různých epizodách filmu.
U Alfreda Hitchcocka zkoumá Žižek autorský styl a s ním spojený jev „nadinterpretace“, tedy zda má v Hitchcockových filmech skutečně vše předurčený význam. Zároveň si klade otázku, jak by mohl vypadat remake některého z jeho filmů.
Pomocí analýzy filmů Andreje Tarkovského se autor snaží ukázat, jak motiv traumatické či cizorodé Věci, který funguje jako mechanismus zhmotňující nevědomé fantazie člověka, figuruje v diegetickém prostoru kinematografického narativu.
V eseji o filmu Lost Highway Davida Lynche se Žižek zabývá tím, do jaké míry jsou tímto postmoderním snímkem prostoupena filmová klišé, a jak naopak vážně je potřeba chápat Lynchovo univerzum.
V neposlední řadě autor věnuje pozornost sexualizaci a zobrazení sexuálního aktu v kinematografii.
Autor: | Slavoj Žižek |
Nakladatel: | Akademie múzických umění |
ISBN: | 9788073313197 |
Jazyk : | Čeština |
Mohlo by se vám také líbit..
-
Scénické tradice Latinské Ameriky
Stanislav Slavický
-
Komedianti na české scéně
Zuzana Pospíšilová
-
České drama a český hrdina
Jaroslav Vostrý
-
Dějiny AMU ve vyprávěních
Lenka Krátká
-
Divadlo španělského zlatého věku
Vladimír Mikeš
-
Vybrané kapitoly z metodiky houslové hry
Jindřich Pazdera
-
Alfréd Radok mezi filmem divadlem
Karel Tabery
-
Čtyřikrát dva
Stanislava Přádná
-
Viktor Kalabis
Jaroslav Šeda
-
Psychologie hudby v profesionální hud...
Milan Holas
-
Nepodrobený herec
Georges Banu
-
Když mluvit znamená jednat
Daniela Jobertová
-
Člověk v situaci
Jan Císař
-
Americké avantgardní divadlo
Arnold Aronson
-
Musical Kinetics
Vladimír Tichý
-
Obraz a diseminace: Za novou historii...
Tomáš Dvořák